CD/DVD drives stuk, wat kan dat veroorzaken?

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
Ik kreeg laatst een PC van een vriendin die nogal vreemde kuren vertoonde. Het verhaal was dat de vader een driver had gedeinstalleerd in Win2k (maar wat of welke wisten ze niet) waarna de Cd-brander (Philips CDRWxxxx) in 1 keer compleet dood was en de DVD-speler (Creative labs DVD1241E) vreemde kuren vertoonde. DVD's pakte die niet meer en met elke CD had ie er veel moeite. Ook wilde die nog wel eens in een loop raken waarbij de DVD-tray continu open en dicht bleef gaan (nog nooit eerder gezien).

Heb vervolgens met veel pijn en moeite WXP geinstalleerd, waarna de DVD-speler iets beter werkte (geen loops meer waarbij de tray open en dicht bleef gaan), maar ik krijg de CD-brander niet meer werkend. Alles losgekoppeld, opnieuw aangesloten, alleen aangesloten, etc, maar hij is compleet dood lijkt het. Geem geluid, geen knipperende lampjes, helemaal niks.

Wat kan zoiets veroorzaken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het echt iets software-matigs is, maar het feit dat de een ineens dood was en de ander vreemd begon te doen op het moment dat er iets gedeinstalleerd werd lijkt me ook wel erg veel toeval. Iemand een idee?