Beste,
Ik probeer van een klasse die ik gemaakt heb meerdere instanties tegelijkertijd te maken. Als oplossing vermoedde ik een array aan te maken van die klasse. Het programma compileert, buildt en runt, maar wanneer de klasse in de array toegevoegd moet gaan worden crasht de applicatie in de volgende situatie:
Een versimpelde versie, in een los cpp-bestand:
Definieer de array als volgt in de klasse van de applicatie:
en in mijn event btnAdd_Click:
.. daarop crasht mijn applicatie en zie ik in de debugger: "aCollection contains < undefined value > " Wat gaat er fout?
Wellicht is dit niet de meest nette oplossing, ik houd me graag aanbevolen voor betere alternatieven, vriendelijk bedankt,
joost
Ik probeer van een klasse die ik gemaakt heb meerdere instanties tegelijkertijd te maken. Als oplossing vermoedde ik een array aan te maken van die klasse. Het programma compileert, buildt en runt, maar wanneer de klasse in de array toegevoegd moet gaan worden crasht de applicatie in de volgende situatie:
Een versimpelde versie, in een los cpp-bestand:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| ref class cCollection { public: int id; array<Point>^ points; char* name; }; |
Definieer de array als volgt in de klasse van de applicatie:
C++:
1
2
3
4
| public: array<cCollection^>^ aCollection; array<cCollection^>^ aCollection = gcnew array<cCollection^>(99); |
en in mijn event btnAdd_Click:
C++:
1
2
3
4
5
| iCount++; cCollection^ tempCollection = gcnew cCollection; aCollection[iCount] = tempCollection; |
.. daarop crasht mijn applicatie en zie ik in de debugger: "aCollection contains < undefined value > " Wat gaat er fout?
Wellicht is dit niet de meest nette oplossing, ik houd me graag aanbevolen voor betere alternatieven, vriendelijk bedankt,
joost