[WC] Zalman ZM-NB32K achteraf inbouwen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een reserator hier draaien maar zonder een NB blokje erbij. Nu heeft mijn nieuwe moederbord (ASUS A8N-E) een fan bij de NB chipset zitten en dit is dus uiterst irritant. Ik vroeg me af hoe ik het beste nu bij een al draaiende waterkoeling deze alsnog ertussen kan zetten. Moet ik dan het hele waterkoelinggebeuren van de videokaart/CPU losthalen alvorens ik de slangen ga weerleggen? Want dit lijkt me nogal een hele klus. Zou de passieve NB koeler van zalman in dit geval dan een betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alles leegpompen, de slangen die moeten verhuizen loskoppelen en dichtstoppen. Ik denk dat alles demonteren wel lichtjes overbodig is ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het goed is, heb je bij je set ook speciale klemmen gekregen, waarmee de slangen kunt dichtknijpen (zie ook de manual). Ik heb die zelf nooit gebruikt, omdat het imho sowieso verstandiger is om met een droge setup te werken in de kast zelf. Eerst dus even alle water drainen, daarmee loop je veel minder risico en kun je rustiger werken.

De passieve koeler kan ook voldoen, mits je voldoende airflow hebt door je kast, maar ik zou hem even vergelijken met de capaciteit van de originele koeler, en je dan afvragen of die fan er niet voor niets zit. ;)