Lijningang afspelen op andere geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-12 09:55
Hoi tweakers,

Ik wil de audio-out van mn DVD speler naar mn PC laten gaan om af te laten spelen over mn PC Speakers. Nu heb ik in mn PC twee geluidskaarten, waarvan 1 onboard. Van de tweede geluidskaart (Creative SB!Live 5.1) heb ik de lineout aan mn speakers gehangen. De linein van de onboard geluidskaart zit aan mn dvdspeler. De lineout van mn onboard zit aan mn koptelefoon.

Nu krijg ik het geluid netjes over mn koptelefoon maar niet over mn speakers aan mn 2de geluidskaart. Is er een mogelijkheid om het signaal van mn linein naar de speakers te sturen?

67890

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
Ik heb ook 2 geluidskaarten, en hit is mogelijk allebei te laten werken, maar niet tegelijkertijd. je moet of je onboard aanhebben, of je PCI kaart. je kan dit zonder rebooten veranderen : start --> configuratiescherm --> geluiden en audioapparatuur. ga hier naar het tabje audio, en klik onder standaard apparaat van audio afspelen het gewenste kaartje aan. Maar, als je b.v. al muziek aan het luisteren bent, en je zet hem over naar je andere geluidskaart, blijft hij op de ouwe geluidskaart. je moet dus eerst je muziek programma afsluiten, in configuratiescherm de kaarten switchen en je kan weer je muziek luistern (dit keer dus op de andere geluidskaart)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-12 09:55
grannymark schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:57:
Ik heb ook 2 geluidskaarten, en hit is mogelijk allebei te laten werken, maar niet tegelijkertijd. je moet of je onboard aanhebben, of je PCI kaart. je kan dit zonder rebooten veranderen : start --> configuratiescherm --> geluiden en audioapparatuur. ga hier naar het tabje audio, en klik onder standaard apparaat van audio afspelen het gewenste kaartje aan. Maar, als je b.v. al muziek aan het luisteren bent, en je zet hem over naar je andere geluidskaart, blijft hij op de ouwe geluidskaart. je moet dus eerst je muziek programma afsluiten, in configuratiescherm de kaarten switchen en je kan weer je muziek luistern (dit keer dus op de andere geluidskaart)
dat is niet wat ik bedoel, maar wat jij zegt klopt ook niet. Je kan wel degelijk beide geluidskaarten laten werken. En dan doen ze bij jou waarschijnlijk ook. Je moet de standaard output in bijvoorbeeld winamp naar je andere geluidskaart zetten en dan hoor je daar je muziek over.

Maar om mijn probleem ff duidelijker te maken:
Linein Geluidskaart 1 moet afgespeeld worden over Geluidskaart 2.

67890

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het geen idee dan om de line out van geluidskaart 1 door te lussen naar geluidskaart 2?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik neem aan dat je het probleem aleen hebt als je cd's luisterd .....
zo ja,
ga in je media player naar
tools/options/devices/[je dvd speler]/properties/
en zet playback op digital. dan kun je het hele kabeltje wegknallen

als er meer is, dan doorlussen zoals hierboven al gezegd

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 01-03-2006 21:54 ]

Iperf