Kingston Secure digital vs Elite pro secure digital

Pagina: 1
Acties:

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Hi All,

Ik ga een nieuwe camera aanschaffen (canon ixus 55), hierbij wil ik een gigabyte aan secure digital geheugen hebben. Nu zijn er van Kingston 2 soorten. De 'gewone' secure digital en de Elite pro secure digital.
De 1e kost in 1gb versie zo'n 42 euries de 2e wel 60euries. Als ik de duurdere bestel, ga ik dat verschil dan ook echt merken? of kan ik dan beter gewoon de goedkopere bestellen?

Groeten Rudi

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo Rudi,

Uit ervaring met een Kingston kaartje in een Minolta camera die ook 640x480 met 30fps kon opnemen, is het Kingston 'standaard' kaartje is wat trager met z'n lees en schrijfsnelheden. Nog iets trager dan een Sandisk standaard kaartje. Dat zul je bijv. merken als je een videofilmpje opneemt: met de Kingston kun je maar maximaal 30seconden achter elkaar opnemen, met een hogere snelheidskaart kun je door blijven filmen tot het kaartje vol is.

Ik ben van mening dat de meerprijs voor een normale Sandisk kaart of een hogere snelheids Kingston kaart wel de moeite waard is om de leuke filmfunctie op de ixus ten optimale te benutten.

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Oki Thnx.. k denk dat ik dan een Sandisk erbij bestel!

Greetz

Verwijderd

Eh, hij zegt toch dat je beter de hoge snelheid Kingston Elite Pro kan nemen??

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:58:
Eh, hij zegt toch dat je beter de hoge snelheid Kingston Elite Pro kan nemen??
Nee.

Liever een standaard Sandisk kaartje óf een Kingston elite pro kaartje in plaats van een Kingston standaard kaartje.