Toon posts:

Aanpassen van AGP-speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een een videokaart geïnstalleerd, ASUS N6600 256mb, en nu "bevriest" mijn beeldscherm om de haverklap. Op andere forums las ik dat ik mijn AGP-snelheid moest aanpassen naar 4x i.p.v. 8x in de bios.

Nu heb ik gezocht in mijn bios, maar ik vind nergens de optie om de snelheid aan te passen.

Moederbord: ASROCK PE PRO HT
Chipset: SiS645
Videokaart: Asus N6600 256mb

Kan iemand mij helpen? Anders zal ik de videokaart echt terug moeten brengen. Btw. Mijn oude, wel werkende kaart, was een Geforce 2 MX / MX400 64mb

Verwijderd

volgens mij is dit in de bios in te stellen.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

kna je op de asrock website zoeken naar je manual en daarin kijken waar je je agp snelheid kan aanpassen.
wat ook zou kunnen is ff met google zoeken naar een software programma dat misschien je agp snelheid kan terug brengen naar 4x

maar als jou mobo agp 8x ondersteund moet het gewoon werken.
misschien een driver issue.
heb je de nieuwe drivers niet over of naast de oude geinstallerd

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
En even kijken naar de chipset drivers, mischien moet je die even updaten.

Daarnaast heb je ook nog sidebanding in je bios zet die eens uit, snelheidverlies is minimaal (1 a 2%) maar de stabiliteit gaat stukken omhoog.

Daarnaast wat zijn je complete pc specs inclusief voeding omdat je hiervoor een gf2mx had dat is nogal een zuinig kaartje en die 6600 lust wel een beetje prik.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit kun je vaak ook softwarematig doen, in de driver. Ergens bij de geavanceerde instellingen. Bij ATI kaartjes heb ik dit iig weleens zo gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 01-03-2006 22:35 ]