[Vista] Installatieproblemen - harddisk loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
probeer nu via vmware workstation Visto CTP te installeren alleen kom ik niet verder wanneer ik dien aan te geven waar Vista geinstalleerd moet worden :?

ook de tip geprobeerd uit de startpost van via XP een partitie aan te maken en dan opnieuw vista daarop te zetten, dan loop ik tegen het vreemde probleem dat de vmware sessie niet wil starten van dvd/cd (of van de iso op de HD)

probeer nu via een XP installatie de upgrade te doen...kijken of dat me verder helpt...wel vaag

Overigens draait Vista op een testmachine overigens tot heden erg netjes, wel is het even wennen aan alle opties en plek waar sommigen zich bevinden :)

I don't drive fast, I only fly low!

• yonexfreak
nou onder vmware krijg ik vista niet aan de praat. Elke keer loopt ie stuk bij het kiezen waar je Vista wil installeren.

jammer :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
yonexfreak schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:01:
nou onder vmware krijg ik vista niet aan de praat. Elke keer loopt ie stuk bij het kiezen waar je Vista wil installeren.

jammer :)
ja idd jammer.. jammer dat het wel gewoon werkt ;)

(vmware workstation 5.5)

je zou eventueel ook vmware server kunnen proberen (is gratis en heeft vista support)

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 28-02-2006 19:04 ]

A wise man's life is based around fuck you

• yonexfreak
huh bij jou werkt het wel :?
heel maf....bij mij loopt ie vast op kiezen harde schijf/partitie (NEXT button is niet klikbaar)

of als ik upgrade doe onder XP vmware sessie krijg ik melding dat ie niet genoeg ruimte heeft om temp files kwijt te kunnen gevolgt door melding dat ik een vaste hd moet kiezen..

draai op een laptop DELL Latitude d505 met 2ghz memory en een 60gb HD erin..
alle overige OS-en werken prima (suse linux, win2k, WinXP, win2k3 etc...)

heb laatste vmware workstation van de site (5.5.1 | 12/20/05 | Build 19175)

ikke niet snap :) :)

PS ga nu eens testen op mn eigen thuispc kijken wat die doet :)

[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 28-02-2006 19:14 ]

• yonexfreak
hier dus onder zowel mn werklaptop als thuispc loop ik vast bij het volgende :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/Vista.JPG

zowel laptop als thuispc is deze HD waar ik hem op wil installeren gewoon een simpele IDE disk, geen sata niets...

als iemand een tip/idee heeft hou ik me aanbevolen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
partitioneren EN formateren... dan werkt het wel (vanuit die XP bootcdrom)

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 28-02-2006 19:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
yonexfreak schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:11:
huh bij jou werkt het wel :?
heel maf....bij mij loopt ie vast op kiezen harde schijf/partitie (NEXT button is niet klikbaar)

of als ik upgrade doe onder XP vmware sessie krijg ik melding dat ie niet genoeg ruimte heeft om temp files kwijt te kunnen gevolgt door melding dat ik een vaste hd moet kiezen..

draai op een laptop DELL Latitude d505 met 2ghz memory en een 60gb HD erin..
alle overige OS-en werken prima (suse linux, win2k, WinXP, win2k3 etc...)

heb laatste vmware workstation van de site (5.5.1 | 12/20/05 | Build 19175)

ikke niet snap :) :)

PS ga nu eens testen op mn eigen thuispc kijken wat die doet :)
Heb hier vista ook zonder al te veel problemen draaien onder vmware 5.5.1
Een ding wat het misschien wel kan wezen: Bij het aanmaken van een nieuwe virtuele machine kan je kiezen wat voor SCSI adapter gebruikt wordt (LSI of Buslogic).
Ook kun je kiezen wat voor type virtual disk (IDE of SCSI) je wilt aanmaken. Voor mijn installatie heb ik een IDE disk genomen en dat werkt hier in ieder geval.

• yonexfreak
hmm dat is een poging waard :)

• yonexfreak
dat 1e heb ik geprobeerd (upgrade onder xp) maar dan begint ie te zeuren dat ie niet genoeg ruimte heeft voor zn temp files (met 10gb vrij :()

naja vind wel best zo...irri gekloot :) (ja ff in een bad moment nu vw other probs ;))

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 11:15
Ik heb gisteren dan toch Vista geinstalleerd gekregen, maar heb nu een volgend probleem. Ik had een Dual-Boot met Windows XP én Windows MCE 2005. Echter nu ik Vista heb geinstalleerd krijg ik een foutmelding als ik Windows MCE op wil starten. XP werkt wel, maar dan moet ik een andere boot-disk selecteren in de BIOS.

Ik heb nu de volgende config:

schijf 1: Windows XP
Schijf 2: Windows MCE op partitie 1, Windows Vista op partitie 2.

Windows XP, en MCE werken perfect met MCE, maar ik kom nu dus niet meer in MCE na Vista geinstalleerd te hebben. Iemand een tip hiervoor?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
yonexfreak schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:
hier dus onder zowel mn werklaptop als thuispc loop ik vast bij het volgende :)
[afbeelding]

zowel laptop als thuispc is deze HD waar ik hem op wil installeren gewoon een simpele IDE disk, geen sata niets...

als iemand een tip/idee heeft hou ik me aanbevolen :)
Tip/idee gebruik de serial van de client versie... ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Ik probeer vista vanuit xp te installeren op een apparte partitie, maar ik heb niet genoeg ruimte op mijn xp partitie vrij om de temp bestanden van vista op te vangen... Is dat op te lossen? Dat die op een andere partitie komen tijdelijk ofzo?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:51:
Ik probeer vista vanuit xp te installeren op een apparte partitie, maar ik heb niet genoeg ruimte op mijn xp partitie vrij om de temp bestanden van vista op te vangen... Is dat op te lossen? Dat die op een andere partitie komen tijdelijk ofzo?
Je kan ook je partitie wat groter maken dmw PartitionMagic.

* LoeiOrdinair maak wel een goede back-up ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van het grote Vista topic. Het is niet de bedoeling dat dit topic een groot 'dump hier je installatieproblemen met Vista'-topic wordt :)

• yonexfreak
Undertaker2 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:21:
[...]

Tip/idee gebruik de serial van de client versie... ;)
ook geprobeerd zonder gewenst resultaat ;) :)

misschien als ik weer x tijd+zin heb dat ik weer eens ga worstelen met vmware+vista maar komende dagen word dat lastig..helaas...

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:46

Tys

Hoezo rommelen?
Gewoon dit PDF'je lezen, met name de eerste stukjes.
Werkt perfect onder 5.5, in 5.0 worden de disks door Vista als RAW disks gezien, wat deze niet lust.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Pagina: 1