[NIS 2006] Blokkeert Ping, Data en Printer deling

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Als eerst even excuses voor rare titel:

Mijn probleem begon 10februari met dat met mijn oude router alles fout ging. dit is hier te lezen.

Nu heb ik een nieuwe router aangeschaft. de draytek vigor 2800G. Alles gaat goed op de router, wifi is goed, bedraad gaat alles goed
Ik heb het WiFi momenteel MAC security only staat. Als alles goed draaid komt er nog WEP waarschijlijk bij.

Maar nu dus het probleem en hardware specs:

hardware:
- Draytek Vigor 2800G
- Mijn PC - windows XP Pro SP2. Wired
- Laptop - Windows XP Home SP2. WiFi met PCMCIA
- Zolder - Windows XP Pro SP1. Wifi met PCI kaart. + NIS2006

Probleem:
Pingen naar Router gaat met alle computers goed.
Ik kan tussen Mijn PC en de Laptop gewoon pingen en bestandsdeling doen. Dit werkt perfect. Maar ik kan met Mijn PC en de Laptop niet de zolder pingen. Of NIS nou uitstaat of niet.
De Zolder kan echter wel de laptop en Mijn pc pingen zonder problemen. Echter bestanddeling naar mijn computer of de laptop lukt weer niet.
Zelfs de zolder zn eigen IP adres wil niet lukken als NIS2006 aan staat. zet ik deze uit dan kan ie zich zelf wel pingen. Maar ik kan dan dus niet Zolder pingen vanaf andere computers.

Ik heb de vertrouwde zones in NIS goed toegevoegd. Ik heb een groot genoege bereik neer gezet.
Voor de rest kan ik nergens een instelling vinden die geedit moet worden. (maar mijn inziens)

Wat heb ik al gedaan:
- Bij andere vragen of die een idee hebben. (1 had er een idee om NIS niet automatisch de netwerk adres in te zetten, maar zelf te doen). haalt echter niets uit.
- Spyware check 2x. (ad aware)
- Virus check online. Lever ook niets op
- Meerdere malen NIS uitzetten en nog een keer proberen.

Het belangrijkste waarom de pc opzolder goed gedeelt moet worden is ivm de printer die er staat.

Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is, anders hoor ik het graag.
Persoonlijk denk ik echt dat het ergens een instelling is in NIS2006, maar ik kan hem dus niet vinden.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Weet helemaal niemand een oplossing?.

(aka kickje)

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik gooi er maar nog een kick tegen aan.
Ik ben gister weer 3 uur ermee bezig geweest maar kan het dus niet vinden.

(gister NIS reconfig gedaan. Netwerk reconfig. echt vaag)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

NIS = Nortin Internet Security neem ik aan?
Misschien ligt het aan mij, maar voor zover ik weet kan je die NIS ook gewoon uit zetten.

Als je'm nou uit zet, en dan kijkt of de boel dan wel werkt dan weet je dat het aan je NIS ligt.
Lijkt me een simpele test...

Ik heb persoonlijk een grafhekel aan Norton Internet Security precies om die redenen die jij nu opnoemt.. Het geeft alleen maar problemen, gaar grafpakket....

Waarom gebruik je het eigenlijk?
Je verkeer wordt gefirewalled door je router, dus wat doet je NIS dan eigenlijk nog?
Als je WPA beveiliging (neem wpa! niet wep. wpa is veiliger) aan zet is de kans dat men op die pc kan via je wifi eigenlijk nihil..

[ Voor 26% gewijzigd door xzenor op 06-03-2006 14:47 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
possamai schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:42:
NIS = Nortin Internet Security neem ik aan?
Misschien ligt het aan mij, maar voor zover ik weet kan je die NIS ook gewoon uit zetten.

Als je'm nou uit zet, en dan kijkt of de boel dan wel werkt dan weet je dat het aan je NIS ligt.
Lijkt me een simpele test...

Ik heb persoonlijk een grafhekel aan Norton Internet Security precies om die redenen die jij nu opnoemt.. Het geeft alleen maar problemen, gaar grafpakket....

Waarom gebruik je het eigenlijk?
Je verkeer wordt gefirewalled door je router, dus wat doet je NIS dan eigenlijk nog?
Als je WPA beveiliging (neem wpa! niet wep. wpa is veiliger) aan zet is de kans dat men op die pc kan via je wifi eigenlijk nihil..
ja ik heb norton internet security 2006.
Dit draait omdat mijn vader dit destijds wou. (bij clean install gaat er gewoon sp2 op etc)
Ik vind het ook een grafpakket, maar er is voor een jaar betaald dus dat draaien we dan ook een jaar. (van mn ma :P )
Ik heb NIS helemaal uitgezet, maar ook dit mag niet baten. (alleen kan ik dan wel de zolder pc zichzelf laten pingen. als NIS dus aanstaat kan dit niet.) hierdoor denk ik dus dat het aan NIS ligt.

Verwijderd

Gezien het XP SP1 is, heeft "zolder" niet toevallig internet connection firewall aan staan? iaw, is je lan connection niet firewalled?

en probeer anders eerst even die XP SP1 naar SP2 te brengen, lijkt me sowieso niet onverstandig.

en wat betreft de opmerking "zet hem op WPA": tuurlijk is dat veiliger, maar dan moet ten eerste al je wifi hardware (nic's & router) dit wel kunnen.

ten tweede, als jij gewoon wep 128 draait, dan is de kans ook nihil dat een onbevoegd persoon gebruik maakt van je wifi verbinding. Het is natuurlijk mogelijk, maar ik acht de kans zeer klein dat het op jouw prive lannetje gebeurd.

In een bedrijfsnetwerk is het een ander verhaal, dan wil je toch het liefst de beste security om je data te beschermen, maar voor thuis is wep ook prima.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ fido:
Naar SP2 doe ik nog wel een keer.
Maar ik moet even checken hoe lang NIS nog loopt, als die namelijk afloopt gooi ik reinstall er overheen van windows met SP2 + een goede AntiVirus die niet extreem veel recourses vreet.

Over WPA,
heb ik nog nooit gedaan,, maar MAC Adress met 128Bit (of 64) WEP moet veilig genoeg zijn lijkt mij.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
Onthoud dat NIS sommige taken gewoon nog uitvoerd als je hem uitschakeld. Wil je er zeker van zijn dat NIS niet de oorzaak is moet je hem helemaal van je pc verwijderen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 06:48
L-VIS schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:04:
Onthoud dat NIS sommige taken gewoon nog uitvoerd als je hem uitschakeld. Wil je er zeker van zijn dat NIS niet de oorzaak is moet je hem helemaal van je pc verwijderen.
Klopt helemaal, toen ik norton antivirus op mijn pc had uitgeschakeld had ik nog wat kleine problemen met mijn netwerk, alleen verwijderen helpt echt bij dat pakket.

Laat het een lesje zijn, Norton beveiligd best goed maar neemt je meteen je hele computer af (computer wordt erg traag, overklaarbare dingen werken niet meer enz)

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:10:
[...]

Klopt helemaal, toen ik norton antivirus op mijn pc had uitgeschakeld had ik nog wat kleine problemen met mijn netwerk, alleen verwijderen helpt echt bij dat pakket.

Laat het een lesje zijn, Norton beveiligd best goed maar neemt je meteen je hele computer af (computer wordt erg traag, overklaarbare dingen werken niet meer enz)
Ik weet het en dat zuigt dus, maar ik overleg thuis wel even met ma :P

Maar de MAC + WEP combo zou toch veilig genoeg moeten zijn ???

Ik update hier als ik weer thuis ben en dus weet hoe lang NIS etc nog loopt.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 06:48
Griffin schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:38:
[...]

Ik weet het en dat zuigt dus, maar ik overleg thuis wel even met ma :P

Maar de MAC + WEP combo zou toch veilig genoeg moeten zijn ???

Ik update hier als ik weer thuis ben en dus weet hoe lang NIS etc nog loopt.
Ligt aan een aantal factoren of MAC + WEP veilig genoeg is.
1 Woon je in een dichtbevolkt gebied?
2 Wordt er belangrijke data over je netwerk gegooid en zo ja, weten ook andere mensen dit? en dan bedoel ik niet alleen draadloos maar ook over het bedrade gedeelte
3 Wordt er veel data over het draadloze gedeelte gegooid?
4 Ben je een echte Tweaker met het idee om het uiterste uit je apparatuur te halen en geen genoegen te nemen met WEP maar zelfs Radius te overwegen voor thuisgebruik

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@gh45t:
1. Woon in een redelijk dichtbevolkt gebied ja.
2. Niet veel belangrijke info, hooguit printjes en mp3 oid
3. niet erg veel data. soms mp3 / cd
4. Ik heb een mooi draytek, en wil er meer over leren, maar eerst wil ik alleen helemaal goed hebben werken, want dan maak ik een backup van de config en ga ik prutsen met eventuele WPA / radius dingen en wat de draytek allemaal nog meer kan :D :P

BTW:
ik heb even gekeken en de NIS loopt tot november dit jaar. dus dat wordt even overleggen met ma :P

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

probeer NIS eens te deinstalleren en check ook of de firewall van windows niet draait.
Als het dan nog niet werkt dan weet ik het ook zo snel niet meer.
Je kan NIS altijd weer opnieuw installeren lijkt mij maar dan kan je in iedergeval uitzoeken of dat het is.
En dus ook die windows firewall checken. Die zit er bij sp1 ook al in, alleen wat beknopter dan in sp2.
Pagina: 1