Toon posts:

Wie geeft mij advies over dit systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste forum gaste

Dit is mijn systeem :
-Pentium4 630 @3,0Ghz 800mhz fsb 2mb L2 cache (stock speed)

-Powercolor x800 AGP 256mb(Std speed) geen vivo :(

-1,0 Gb ram MDT 400mhz 2x512 (niet dual channel)(2 verschillende 512mb modules)

-MOBO Asrock 775dual dit zijn de spec(mobo heeft agp en pcie16x)
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=GPER06&#tecData

-2x 80gb S-ATA HD 7.200 rpm 8mb cache Werken als 1 160Gb in RAID

Mijn vraag is wie heeft voor mij ideen omdit systeem een goeie boost te geven om het maximale uit deze hardware te halen zonder nieuwe CPU MOBO en VIDEO (Ram en evt video wel)

DDR2 ram nemen , CPU OCen , videokaart OCen , andere RAID mode , pci16x Video. etc. etc.

Het systeem gaat aardig maar met Call of duty 2 met hogere settings (1024x768 setting op max, geen AA) hou ik nog maar 15fps over ... En 3dmark06 loopt gemiddeld op 8fps :(

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik zat er aan te denken om mijn 1,0gb DDR1 400 ram te veranderen naar 2,0gb DDR2 667 Dual CH
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=IBIEUG&#tecData

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
3DMark06 is ook een bijzonder zware test, 8fps vind ik netjes :P De boel overklokken kan natuurlijk altijd, zorg wel voor voldoende koeling. Lees de FAQ's eens door van dit subforum voor wat tips. Overigens vind ik het raar dat CoD 2 niet goed draait bij jou, kan ook komen doordat het spel nogal brak in elkaar zit. Is de performance bij andere games wel goed?
DDR2 geheugen nemen levert volgens mij niet geweldig veel prestatiewinst op. Zonde van het geld imo. Je draait (als het goed is?) al RAID0 met je hdd setup, dus ik denk niet dat daar nog winst te behalen valt.

Als ik jou was zou ik met een overklok zoveel mogelijk eruit proberen te halen, en sparen voor een leuk AMD 64 setje.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:10:
ik zat er aan te denken om mijn 1,0gb DDR1 400 ram te veranderen naar 2,0gb DDR2 667 Dual CH
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=IBIEUG&#tecData
DDR2 geheugen is wel sneller, maar is afhankelijk nog van een aantal dingen. Waarom een powerboost geven terwijl de setup gewoon snel moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door jurma op 01-03-2006 11:19 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Andere spellen doen het inderdaad veel beter BF2 alles op zijn hoogst een nette 70fps
maar wil je zeggen dat DDR2 667 niet echt veel verbetering zou geven tegen over DDR1 400
ik bedoel dan de presatie wints in het algemeen en waar moet ik dan nog meer opletten ik was zowieso van plan me CPU te clocken alleen ik las ergens in dit forum dat als je cpu bijv op 900mhz fsb draait je met 400mhz ram (single channel) maar 400mhz van je fsb effectief benut verhelp ik dit dan met dual channel of is dit een onzin verhaaltje en dan lijkt me logisch dat dual ddr2 667 toch een grote stap voorwaarts is.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 11:39 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, dat wil ik inderdaad zeggen. Je hebt veel meer aan een snellere videokaart. Maar aangezien je videokaart zeker nog niet slecht is en andere games wel vlot werken, denk ik dat het aan CoD2 ligt. Er zijn veel mensen met performanceproblemen met dat spel.
Probeer CoD2 eens in DirectX 7 te draaien, dat wil soms helpen.

Verwijderd

Topicstarter
goed idee , maar dan heb ik ook dx7 graphics (ben namelijk gek mooie graphics) anders jammer dan geen cod2 von hem zwaar tegenvallen. Ik hoop als ik 2gb dual channel erin heb zitten (ddr1 of ddr2 ben er nog niet uit)en me cpu op 3,4Ghz of 3,5Ghz heb staan hij met nieuwe games goed draait. Ik ga waarschijnlijk wel een nieuwe videokaart halen een X1900 of mischien een x nvidia heb al 5jaar lang ati's gehad . Het gaat mij vooral erom dat het spel total commander (opvolger van Total annihilation)als ie uit is ik hem goed ken spelen want dat spel gaat heel veel vragen 500 a 1000units in gevecht is niet niks

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 12:25 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:01

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:01:
Hallo beste forum gaste

-1,0 Gb ram MDT 400mhz 2x512 (niet dual channel)(2 verschillende 512mb modules)

Alvast bedankt
verkoop je geheugen en koop een dualchannel kitje terug, kost je erg weinig en is toch een mooie upgrade

offtopic:
EDIT: Je bedoelt zeker 1GB, 't zou bijzonder logisch zijn, als je computer sloom is met 128MB :P

Groeten hoeft niet, maar 't zou wel fijn zijn als je op je taalgebriuk let. Je reacties zijn onleesbaar :/

[ Voor 10% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 01-03-2006 22:54 ]

remember your end, someone owns us

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Voor zover ik weet hebben alle 2 GB kits (als in 2*1 GB reepjes) erg losse timings (3-4-4-7 of erger). Misschien is 1 GB met erg strakke timings (2-2-2-5 1T) en hoge snelheid (250MHz>) een betere keuze voor games.

3dMark06 is absoluut niet geschikt voor jouw vidkaart... die wil bijv twee SM3.0 tests doen, terwijl jouw vidkaart dat helemaal niet ondersteund. Probeer 3dmark05 eens (of 03 zelfs).

Verder zal niemand een echt hoge 3dmark06 score halen tot ze zo'n ageia physx (ofz) kaartje in hun compu steken...

@RoD: directx7? Ik hoop dat je 8 bedoelt, want 7 is zo oud...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Call of Duty 2 kan alleen maar in DirectX 7 of DirectX 9 gespeeld worden. Dus DirectX 8 zit er niet bij.
Pagina: 1