traag internet

Pagina: 1
Acties:

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo,
Ik heb al enige tijd last van een trage dowloadsnelheid (~30 kb/s), ik heb een abbonement bij Telenet (Belgische kabel) en ik zou normaal een snelheid van 4Mbits moeten halen (weet niet percies hoeveel kb/s dat is), maar de laatste tijd als ik een download start (gewoon http of ftp download) start hij bij 200 kb/s en daalt dan al heel snel naar de 30 kb/s waar hij dan blijft hangen en heel traag verder download.

Ik ben met mijn computer aangesloten op een router en ik heb volgende poorten openstaan alleen voor mijn ip: 28960, 1200, 27000-27015, 27030-27039. Het zit namelijk zo dat ik de enige computer hier thuis ben die het probleem heeft, de andere downloaden rustig tegen een snelheid van 300-400 kb/s. Merk en type van mijn router: SMC Barricade Broadband Router (R1.93p) (zal later nog het specifieke type poste want daarvoor moet ik eerst de doos nog terug vinden)

Ik geloof dat het niet aan spyware/virussen ligt want ik heb mijn computer 2 dagen geleden geformatteerd omdat ik dan dacht dat het opglost zou zijn maar blijkbaar dus niet.
Het volgende heb ik ook geprobeert:
Modem en router resetten, Maak je internet sneller en TuneUp Utilities geinstalleerd omdat je daar je internet verbinding perfect mee kan instellen.
Ik geloof niet dat ik de laatse nieuwe driver van mijn netwerkkaart heb omdat ik deze nergens terug vind, mijn netwerkkaart: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft?
bedankt voor de reacties
btw ==> de netwerkkabel die hier door het huis ligt (15 m lang) is al 4 jaar oud, zou het daar ook aan ligge, omdat ik dit in het begin niet had.

• djgeronimo
niemand een oplossing? :/

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer eens een bestand tussen twee pc's uit te wisselen, als dit ook met 30 gaat ligt het vaak aan je kabel.
Of verander je interne IP, zodat die geforwarde poortnummers even niet meedoen, en probeer het dan nog eens, en laat het hier even weten ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De mensen die wél de snelheid van 300-400 kB/s halen, zitten die op dezelfde verbinding als jij via dezelfde router?
Dan zou ik eens proberen je computer met een andere netwerkkabel aan te sluiten en eventueel de netwerkkaart vervangen.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

Misschien half-full duplex conflict ? En misschien kan je drivers upgraden van netwerk kaart. Dit kan je idd testen door op het LAN een bestand te kopieren.

• djgeronimo
Beekforel schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:47:
De mensen die wél de snelheid van 300-400 kB/s halen, zitten die op dezelfde verbinding als jij via dezelfde router?
Dan zou ik eens proberen je computer met een andere netwerkkabel aan te sluiten en eventueel de netwerkkaart vervangen.
Ja sorry dat ik zo laat reageer, ik had 2 dagen lan party, maar ik heb mijn computer met een andere netwerkkabel even aan de router gehangen en dit had het zelfde effect.

Ik ga ergens deze week nog even een andere netwerkkaart in mijn computer hangen, ik hoop dat het daar aan ligt anders zou ik niets meer weten.
DarthPlastic schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:47:
Probeer eens een bestand tussen twee pc's uit te wisselen, als dit ook met 30 gaat ligt het vaak aan je kabel.
Of verander je interne IP, zodat die geforwarde poortnummers even niet meedoen, en probeer het dan nog eens, en laat het hier even weten ;)
Hoe kan ik dan de snelheid zien, want op de lan party had ik percies wel de indruk dat als ik iets op het netwerk smeet dat het veel langer duurde dan bij de andere.

Bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late antwoord

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 10:22

trimakassi

haapsie is eepsie!

Heb je port forwarden al geprobeerd? Dit moet dan wel gebeuren voor alle pc's die op de router zijn aangesloten. Kijk hier ff voor een uitleg en overzicht van een aantal routers.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Pagina: 1