Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Gebruik dan de configure optie '--with-mysql'.
En '--with-apxs2=apachedir/bin/apxs' voor integratie van PHP in Apache.
[ Voor 35% gewijzigd door Superboer12 op 01-03-2006 11:44 ]
Infinitus est numerus stultorum
De MySQL client libraries zitten niet meer standaard bij PHP 5. Lees in de manual vooral even onder het kopje PHP 5+.borgdaville schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:41:
Ik ben even kwijt hoe ik dat MySQL aan PHP5(icm Apache 2) hang. IN PHP.ini heb ik geprobeerd met "extension=mysql.so", maar dat werkt niet. Het ging volgens mij ook anders.
Wie weet raad?
Ik heb nu Apache2 met PHP5 en MySQL4.1, werkt prima
En heb APache(1) met PHP5 en MySQL4.1, werkt prima....Maar ik moet hier PHP4 op geconfigureerd hebben.
PHP4 is wel nog gewoon geinstalleerd, moet hem alleen aan Apache 4 hangen. Klinkt makkelijker dan het is.
Update
Via DPKG-RECONFIGURE APACHE, heb ik de mod van PHP5 uitgeschakeld
Er is geen module voor PHP4
[ Voor 14% gewijzigd door borgdaville op 01-03-2006 12:44 ]
Het is allemaal weer uit de hand gelopen, heb nu 2 servers draaien. 1 met PHP4( en MySQL 4.0) en 1 met PHP5. Omdat ik 1 applicatie heb die niet onder 5 werkt.
Ben nu helemaal opnieuw begonnen met een nieuwe (test)server, maar het lukt nog niet helemaal.
Dit is de configuratie:
Apache 1.3(poort 80)
- PHP 4 werkt prima
- Mysql 4.1 werkt niet, kan php module niet laden.
Apache 2(poort 81)
- PHP 5 werkt prima
- mysql 4.1 werkt prima
Ik heb geprobeerde de mysql.so van PHP5 naar de libs dir van PHP4 te kopieren en vervolgens in de PHP.ini van PHP4 mysql.so laden. Maar dit werkt niet.
Mijn concrete vraag/probleem op dit moment is:
Hoe krijg ik de MySQL 4.1 Module geladen onder Apache 1.3 icm PHP4
btw:
- Ik draai Debian[Testing].
- En ik moet MySQL 4.1 draaien.
- Helaas heb ik ook applicaties die PHP5 icm MySQL 4.1vereisen, dus ik kan niet alles onder 4 draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door borgdaville op 02-03-2006 16:15 ]
Vorige week heb ik me helemaal te pleuris gezocht omdat PHP de verkeerde driver voor MySQL laadde. Hij vist dat ding (libmysql geloof ik) uit het systeempad en dat was vervuild met versies voor PHP4 (ik werkte met PHP5). Heb jij wellicht het omgekeerde? --- Edit: even vergeten te melden dat dat wel op Windows was.. zou bij nader inzien ook niet weten waar Debian met een pad aan de slag gaat..
[ Voor 19% gewijzigd door Gwaihir op 09-03-2006 13:05 ]
mmm....ik heb geen mysqli.so bestand op mijn systeem. De hele PHP4 extension map(/usr/lib/php4/20050606/) is leeg.Birdie schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:52:
Voor het gebruik van de functies die nieuw zijn in MySQL 4.1 heb je extension=mysqli.so nodig (de 'i' staat voor 'improved').
Vorige week heb ik me helemaal te pleuris gezocht omdat PHP de verkeerde driver voor MySQL laadde. Hij vist dat ding (libmysql geloof ik) uit het systeempad en dat was vervuild met versies voor PHP4 (ik werkte met PHP5). Heb jij wellicht het omgekeerde?
Met klooien op een oude server heb ik het werkend gehad onder PHP4, maar hoe het nu opnieuw te doen???