Toon posts:

DFS opzetten replication loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier graag een DFS share met replication tussen 2 vestigingen opzetten. In één vestiging is dit geen probleem, ik heb een DFS root opgezet en hier 2 links aan toegevoegd. Dit repliceerd als geen ander. (Beide computers zijn DC's, beide Windows 2000)

Als ik een extra link toevoeg naar een DC in de andere vestiging gaat dit nog steeds prima. Het loopt pas mis als ik de replicatie instel. De DFS management console loopt dan helemaal vast. In iedere vestiging wordt een apart child domein van het root domein gedraaid.

Ik heb het volgende geprobeerd:
-DFS root verplaatsen naar het andere domein en naar het root domein
-Windows 2003 DFS console gebruikt
-FRSDIAG gedraaid geen fouten
-SYSVOL replicatie in het probleem domein gaat goed
-Replicatie tussen de 2 DC's in het probleemdomein opgezet, dit gaat ook fout

Het probleem lijkt dus in het domein te zitten maar geen enkele tool geeft een fout of een oplossing: NETDIAG, DCDIAG, en FRSDIAG.

Name resolution werkt.
De frs-staging folders worden aangemaakt.
Permissies gecontroleerd en deze zijn in orde.

Wat zie ik over het hoofd? Waar kan ik nog meer gaan zoeken?

Verwijderd

Als ik een extra link toevoeg naar een DC in de andere vestiging gaat dit nog steeds prima. Het loopt pas mis als ik de replicatie instel. De DFS management console loopt dan helemaal vast. In iedere vestiging wordt een apart child domein van het root domein gedraaid.
Ik neem aan dat je aan je DNS hebt gedacht? ;)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 19:14
Zijn er vlak voor en tijdens de vastlopers helemaal geen meldingen in de event logs?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

DNS/WINS heb ik gechecked.
Er staan geen meldingen in de event-logs helaas, ook niet in WINNT\Debug\Ntfrs*.*

Verwijderd

Als de console echt gaat hangen dan hoef je hoogswaarschijnlijk niet te gaan zoeken in de logfiles naar fouten, als de console de veroorzakende fout zou hebben gelogged zou hij ook niet hangen.

Wat je kan doen is de laatste adminpack (2003 SP1) op een andere machine installeren en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Zoja, dan zou je een networktrace kunnen maken en van daaruit verder gaan troubleshooten.

Zorg ook dat je de laatste fixes hebt geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 17:56 ]

Verwijderd

mocht je er niet meer uikomen probeer dan R2 van windows 2003 eens, die heeft veel verbeteringen wat betreft DFS/FRS.

suc6 ermee
Pagina: 1