[OUTLOOK2003] Probleem met pop en exchange mail

Pagina: 1
Acties:

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Heren, Dames,

bij mij het volgende probleem.

Ik en mijn collegas hebben allemaal 2 e-mail accounts. allemaal 1 extern e-mail uniek adres pop3/smtp en 1 gedeeld exchange adres.

Als deze ingesteld is in outlook 2003 worden alle mail lokaal opgeslagen en heb je dus niet de synchronizatie die je wilt in exchange (wat is anders het nut van een gedeeld account) dus ik heb gekozen dat de e-mail gewoon va nde server gelezen wordt ipv lokaal opgeslagen.

Werkt perfect alleen... dit regelt hij ook gelijk in voor de pop3 account, dus alle mail die naar pop3 wordt gestuurd beland in dezelfde map als de exchange mail. Is het mogelijk om in Outlook 2003 dit voor 2 adressen apart in te regelen. Dus dat de e-mail van het exchange adres op de server blijft en dat de e-mail van het pop account gedownload wordt?

thanks

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp....
Maar je hebt dus 1 mailbox die je met meerdere users opent ?

Zo ja, dan moet je deze mailbox niet als default instellen, maar als extra mailbox laten openen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Remc0 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:19:
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp....
Maar je hebt dus 1 mailbox die je met meerdere users opent ?

Zo ja, dan moet je deze mailbox niet als default instellen, maar als extra mailbox laten openen.
we hebben inderdaad 1 mailbox die door meerdere users gebruikt wordt. Deze is niet default. Als ik instel dat de e-mail uitgelezen wordt van de server gaat het inderdaad goed en wordt alle e-mail gelezen van de server zodat iedereen die de mailbox gebruikt de zelfde e-mail ziet, als een van deze e-mail verwijderd wordt door een user verdwijnt deze dus ook bij de andere users, het werkt dus interactief.

helaas gebeurt het bovenstaande dus ook bij de externe e-mail adress die bij de outlook clients ingeregeld zijn... dit is dus niet de bedoeling..

je kan bij Outlook inregelen wat hij met de e-mail doet. Deze funtie zit onder e-mail accounts en heet " Nieuwe e-mail bezorgen op de volgende locatie" als ik deze zet op persoonlijke mappen haalt hij alle e-mail naar de PC toe en verdwijnt deze voor de andere gebruikers, deze optie moet dus ingesteld worden voor de externe mail. Je hebt ook de optie Postvak exchange e-mail adres. Deze optie moet dus gebruikt worden voor de exchange e-mail adres zodat deze e-mail ingteractief gesynchronizeerd word.

alleen als ik deze opties dus aanpast pas ik deze aan voor beide e-mail adressen... help.. ik word er een beetje moedeloos van :-(

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Beetje warrig verhaal, maar goed....
Wat ik altijd doe als er een pop en exhange box geopend moet worden op dezelfde client.
Configureer de client gewoon als pop client met zijn eigen .pst.

Hierna een exchange mailbox toevoegen als extra postbus.

Voor de rest hoeft er dan niks geconfigureerd te worden, en blijven de emails van de exchang box gewoon in exchange staan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.