Toon posts:

[UML] Blackjack progie

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Use Case diagram met klassen van het spel Blackjack ...

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pulkijS6DzXpgd665Nyc8dNJ5pkPc1y-781s3hkyxhiZVgijqPasotP8W7FGz9umhUuswhUfdAQm9UuhM_CpRmqWkrvgRHn06_3GzhxItiiLAm2oNbY3HDfFcVIw7l9dFrgYGPQbUOVc

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 10:54 ]

Verwijderd

Mooi plaatje, maar wat wil je hiermee?? Je maakt classes voor methoden :? Volgens mij moet je 2 classen hebben, nl. 1 voor de speler en 1 voor de bank :)

offtopic:
Blackjack is wel leuk idd ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
2 klassen .. dus alleen voor speler en bank:

Speler
Inzetten
Kaartwaarde
Hit
Pas

En voor de bank geldt hetzelfde, neem ik aan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:28:
2 klassen .. dus alleen voor speler en bank:

Speler
Inzetten
Kaartwaarde
Hit
Pas

En voor de bank geldt hetzelfde, neem ik aan ?
Zoiets ja...

Als je nou even uitlegt wat je hier precies mee wilt bereiken? Ik gok erop dat je een BJ-proggie wil maken, maar moet dit bv. ook AI bevatten, etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, idd .. AI hoeft het niet per se te bevatten ..

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je geeft hier wel heel weinig informatie! Je geeft ons een use case + een half klassendiagram. Wat is nu precies je bedoeling hiermee? kun je wat meer info geven :?

edit:
hmm Boland was me al voor...

[ Voor 13% gewijzigd door coenbijlsma op 01-03-2006 10:33 . Reden: Boland was eerst ]

Verwijderd

[rml][ UML] Blackjack / 21'en modelleren in UML[/rml]

Is niet voor niets gesloten...

Je hebt idd een UML-diagram getekend (die nergens op slaat, maar goed), maar wat je er precies mee wilt... Geef wat meer info, wij gaan niet jouw werk nakijken (al helemaal niet als we niet weten wat de bedoeling is 8)7)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling om de basis voor een BJ-prog te ontwerpen; m.a.w. een simpel BJ-prog.

Ik moet daarvoor eerst dus 2 klassen hebben (speler en bank), met beide attributen als Tegoed, Inzet, ExtraKaart, Pas, Betalen. Neem ik aan ? En daarnaast nog een use-case diagram.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:37:
Het is dus de bedoeling om de basis voor een BJ-prog te ontwerpen; m.a.w. een simpel BJ-prog.

Ik moet daarvoor eerst dus 2 klassen hebben (speler en bank), met beide attributen als Tegoed, Inzet, ExtraKaart, Pas, Betalen. Neem ik aan ? En daarnaast nog een use-case diagram.
Attribuut extra kaart... Weet je wel wat je zegt?? Dat klopt namelijk niet :)

Attributen zijn eigenschappen. Een ExtraKaart is een methode :)

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Begin eerst eens met het opshrijven van wat je progje precies moet kunnen. Omschrijf in detail. Maak dan eens van alle zelfstandige naamwoorden een klasse, en van alle werkwoorden methoden. Alle eigenschappen worden attributen. En koop een boek over UML (bijvoorbeeld Praktisch UML van Warner en Kleppe, ISBN 90-430-0812-5). Kan geen kwaad, denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
jah, erg, man .. dom .. Attributen zijn alleen dan Tegoed, Min.inzet. De rest is een methode (ExtraKaart, Passen) Deze moeten worden aangeroepen, en ik kan diezelfde methode dan gebruiken voor de bank, als goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Jah .. het vervelende is dat ik het boek hier voor me heb liggen .. en als ik het lees snap ik het wel redelijk, maar om het op dit toe te passen :S ..

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Om -NMe- te citeren:
-NMe- schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:45:
[...]

En toch heeft ie gelijk. ;) Als je niet weet hoe UML werkt, dan is daar meer dan genoeg over te vinden. Als je dat wel weet, maar niet weet hoe je moet beginnen met het tekenen van je model, dan is de eenvoudigste eerste stap: begin met objecten uit de werkelijkheid en verwerk die in klassen.

Verder mis ik in dit topic een berg eigen inzet. Het is niet de bedoeling om hier je (huiswerk?)vraag maar even snel neer te plempen en dan te verwachten dat wij het even voor je uitwerken. Als je hulp bij je model wil krijgen, dan kan dat natuurlijk, maar niet op deze manier. Werk eerst zelf wat uit, en dan kun je dat dan altijd nog in een topic hier ter discussie stellen. Lees er ook P&W FAQ - De "quickstart" nog even op na. :)
Een topicstart die enkel bestaat uit 1 enkel plaatje en geen vraag, discussie, of wat dan ook gaat nog steeds nergens over he?

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.