Revoltec Laptop Keyboard FN-toets probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor wie bekend is met laptops ;) weet wel wat ik bedoel. Met de Fn-toets kun je de vaak blauwe lettertjes/functies op je toetsenbord gebruiken (overschakelen scherm/beamer en numerieke toetsen ipv de u,i,o,p,j,k,l enz). Nu heb ik hier een Revoltec Laptop toetsenbord (zo'n klein UV-ding), getest op verschillende pc's die dat niet helemaal lijkt te begrijpen.

Hij neemt namelijk als "standaardtoets" de Fn-invoer (dus ipv de "u" pakt hij de numerieke 4) en ga zo maar door. De Fn-toets zit niet vast en er zit geen schakelaartje oid op het toetsenbord om dit te veranderen. Software zit ook niet bij het toetsenbord omdat het een super-basic laptop keyboard is van Revoltec. Wanneer ik Fn indruk en dan "u" erbij, dan komt wel de "u" op het scherm te staan. Is dit een hardwarematig probleem of is dit een kwestie van een setting?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
Misschien num lock aan staan? ;) Dat is mij tenminste een aantal keren gebeurd.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tering, dat is het inderdaa. Dat dát standaard aanstaat is wel het raarste wat ik sinds tijden heb gezien.....

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien kun je het numlock in het bios standaard uit zetten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
Dat zal niet veel zin hebben. Zover ik weet gebruikt Windows de laatst gekozen instelling. Dus al je afsluit met Num Lock aan, gaat ie ook weer aan bij volgende log in.
Mijn ervaring is gewoon Num Lock tijdens sessie uitzetten. Dan zal die (als het goed is) uit blijven.

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Godver, dat was stom! Ik had het ook met mijn laptop. Op de één of andere manier per ongeluk de NUMlock aangezet en dat niet opgemerkt, omdat 't lampje daarvan direct naast het activity lampje zit en er geen duidelijke grns tussen zit.

Sorry voor het schoppen van dit topic, maar dit is een goed topic, want ik vond er meteen mijn antwoord! D'r zullen vast wel meer mensen dit probleem hebben :)

PS: Ik heb een ASUS, dus 't is niet merk/model afhankelijk.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Pagina: 1