Toon posts:

[PERL] Controleren of bestand geopend is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een perl scriptje dat een bestand dat ik upload naar mijn server verwerkt. Echter komt het af en toe voor dat cron het verwerkingsscriptje start op mijn server, terwijl ik op de client nog niet klaar was met uploaden. Het gevolg is dat dan het halve bestand maar verwerkt wordt.

Ik wil het perl script op de server dus laten controleren of het bestand gebruikt wordt door een ander programma, zo niet kan hij zijn gang gaan, zo ja, wacht 1 minuut.

Ik heb al gegoogled en gesearched hier op GOT. Echter heb ik nog niet een oplossing kunnen vinden.... hopelijk weet iemand hier een oplossing!!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ben geen perl expert maar misschien kun je iets met flock om de geopende file te locken.
Als dat lastig of onmogelijk is, zou je tijdens het verwerken van je bestand een ander klein tijdelijk bestandje kunnen aanmaken dat aangeeft dat er nog een script loopt. Als het eerste script klaar is wist deze het tijdelijke bestandje, zodat je 2e cronjob weet dat het nu aan de beurt is.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.