wwweet ik veel...
heeft het niet iets met automatisch terugklokken te maken om minder stroom te verbruiken? (tis tenslotte een laptop). check anders je power instellingen als je wilt dat ie altijd op max snelheid draait.
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Bedankt! Ik wist helemaal niet dat daar het probleem zat. Hij geeft nu netjes 2 GHz aan.
wwweet ik veel...
Ja, dat heet nou powersaving 
Mijn laptop heeft er echter last van dat hij wel downscaled, maar vervolgens niet weer terug omhoog klokt als de CPU het druk heeft (ondanks dat de 'ondemand' module wel geladen is). Dus ik heb het ook maar uitgezet voorlopig.
Waarschijnlijk gebeurt er bij de topicstarter net zoiets, dus deze vraag is minder triviaal dan je misschien zou denken (of hopen).
Mijn laptop heeft er echter last van dat hij wel downscaled, maar vervolgens niet weer terug omhoog klokt als de CPU het druk heeft (ondanks dat de 'ondemand' module wel geladen is). Dus ik heb het ook maar uitgezet voorlopig.
Waarschijnlijk gebeurt er bij de topicstarter net zoiets, dus deze vraag is minder triviaal dan je misschien zou denken (of hopen).