Toon posts:

[.NET] Event wanneer control over ander control gaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een event op een control te krijgen, wanneer een willekeurig ander control over dit control geplaatst wordt?

Bijvoorbeeld: Formulier 1 bevat control A en control B. Nu verplaats ik B zo, dat het control deels over A heen komt te liggen. Ik zou dit graag in A opvangen.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 08:55

giMoz

iets met meester...

asp.net? of windowsforms?

Of niet natuurlijk...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 22:26
At runtime ?

https://fgheysels.github.io/

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Misschien kun je spelen met drag and drop: zodra je een control A over een target B heen sleept zou er een onEnter event oid moeten plaatsvinden. Het werkelijke droppen kun je dan gewoon niet implementeren.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, windowsforms en at runtime inderdaad.

Met het paint event kom ik een heel eind. Het probleem is dat dit niet getriggerd wordt wanneer control B direct op control A geplaatst wordt (er hoeft dan bij A niet gepaint te worden).

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-04 18:13
Moet je even in de DragDrop properties van de control kijken.

Verwijderd

Naar mijn weten wordt er geen event afgevuurd in control A als control B het totaal overlapt. Je kunt beter zelf handmatig bepalen welke controls overlapt worden door de verplaatste control.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Stomme vraag: wat ben je in godesnaam aan het doen dat je controls over elkaar wil slepen op runtime? :?

Klinkt mij in de oren als iets waar controls totaal niet voor bedoeld zijn, en dat je gewoon met een custom control moet implementeren.

Professionele website nodig?

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
curry684 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:19:
Klinkt mij in de oren als iets waar controls totaal niet voor bedoeld zijn, en dat je gewoon met een custom control moet implementeren.
En een custom control is geen control? ;)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-04 18:13
Ik vermoed dat hij iets met DragDrop wil doen, vandaar ook mijn suggestie om in de DragDrop properties te kijken want daar staat de reeds bestaande functionaliteit in.

• curry684

curry684

bee-es schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:01:
[...]

En een custom control is geen control? ;)
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat controls simpelweg niet bedoeld zijn om rond te slingeren over een form en uit die bewegingen semantische consequenties te trekken. In een custom control kun je handmatig covering en uncovering technieken implementeren, en heb je alle controle over de painting en events in handen.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Ik kan mezelf voorstellen dat je hier event-handling op wilt hebben indien je forms resizeable zijn en je bepaalde controls anchored en andere niet. Op het event zou je dan de controls een andere plaats kunnen geven (bijv. onder elkaar ipv naast elkaar etc) of een andere grootte. Zo'n rare vraag is het dus ook weer niet.

• curry684

curry684

Way2Smart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:40:
Ik kan mezelf voorstellen dat je hier event-handling op wilt hebben indien je forms resizeable zijn en je bepaalde controls anchored en andere niet. Op het event zou je dan de controls een andere plaats kunnen geven (bijv. onder elkaar ipv naast elkaar etc) of een andere grootte. Zo'n rare vraag is het dus ook weer niet.
Daarvoor heeft je form een OnResize event. Op iedere andere plek afvangen zou echt ranzig zijn. Events zijn er om oorzaken te triggeren (het resizen), niet de gevolgen (het overlappen), dat is namelijk een open uitnodiging tot event clouds.

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 02-03-2006 00:36 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:24
Heel, heel, heel toevallig loop ik tegen hetzelfde aan.
Voor mijn app. moet ik items slepen op een plattegrond.
Hier mogen echter ook geen items elkaar overlappen.

Ik zit er aan te denken om bij de drop de coordinaten en de afmetingen van het item te vergelijken met die van de bestaande.
Op die wijze weet ik of een item een andere overlapt.

De afmetingen en coordinaten van de items sla ik sowieso al op in een db, dus is het een kwestie van coordinaten te vergelijken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik kan jullie de Region class aanbevelen met methode Intersect ;)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1