[VB.NET] Customizable Scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 21:15
Hallo allemaal,

ik zit met het volgende "probleem", ik wil in een applicatie die ik in VB.Net moet creëren de looks van de scrollbar aanpassen. Bij een mouse-click moet bv de thumb donkerblauw gekleurd worden, en nog meer van zo een paar kleine kleursveranderingen. Tevens moet de scrollbar een stuk breder worden dan hij standaard al is, aangezien deze op een touch screen gebruikt moet worden, en niet iedereen kleine vingers heeft ;)

Nu heeft mijn zoektocht op internet me geleid tot een custom scrollbar. Hiervan heb ik gezien dat je kleuren kunt veranderen. En ook is de breedte aanpasbaar.

Echter krijg ik deze custom scrollbar niet zodanig in mijn applicatie ingebouwd zodat ik alle kleuren ervan kan aanpassen.Ik krijg telkens de standaard MS Scrollbar te zien.

Kan iemand me op gang helpen hoe ik evt. die scrollbar moet integreren in mijn applicatie, of hoe ik de bestaande MS scrollbar wat betreft breedte kan aanpassen, en evt de kleuren een beetje subtiel veranderen?

Edit: Ik heb het dus over de scrollbar die automatisch aan de zijkant van een form wordt toegevoegd als er data buiten het zichtbare gedeelte komt... Dus niet een scrollbar die ik zelf toevoeg als control.

[ Voor 12% gewijzigd door F-Tim op 01-03-2006 09:42 ]

Wanna play?