Toon posts:

Modem Alcatel Speedtouch Home bruikbaar bij 5120/1024?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar maal een berichtje geplaatst, maar ik vind het niet terug. Sorry als het ergens dubbel staat.
Mijn vraag is: ik zit nu bij HCCNet (Pro 2?) 2000/1000 met BBNed als provider. Binnenkort stap ik over naar Speedlinq 5120/1024 met BabyXL als provider.
Ik krijg weliswaar er een modem bij, maar hoe minder ik hoef te veranderen, hoe liever. Weet iemand of het Alcatel Speed Touch Home modem ook bij BabyXL bruikbaar is en of ik de instellingen dan moet wijzigen?
Alvast bedankt,

Rob

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Demon levert ook zowel BabyXL als BBNed.
Daarbij hoef je alleen maar 1 waarde te veranderen.
BBNed, VCI 35.
BabyXL, VCI 34.
Dus in jouw geval gewoon 35 in 34 veranderen en het werkt. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

jou posts

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/7775/sthomephonebookvpivci3ph.jpg

vpi en vci zul je moeten veranderen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BabyXL is tegenwoordig Tiscali geworden en heb je zelf al gezocht? kijk eens onder software/drivers op www.speedtouch.nl, met de juist firmware kun je het zo omzetten. Persoonlijk zou ik het speedtouch modem er toch uitgooien omdat dit niet meer de nieuwste is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k Zou het zeker niet doen die ST HOME op Tiscali/BaByXL netwerk. En al helemaal niet met >2Mbps.

Ze willen wel eens heel beroerd presteren sommige series van de ST HOME. Slecht verbinden, helemaal niet verbinden of je nog geen 3Mbps geven waar meer gewoon mogelijk is.

Hij werkt al niet als router, maar gewoon als bridge (puur/modem-only). Daar kan je op marktplaats ook prima een ZyXEL650 voor kopen voor een paar tientjes of bij Speedlinq een modem voor kopen/krijgen om te gebruiken als bridge.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 01-03-2006 09:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals sorry, ik keek kennelijk steeds bij de verkeerde topic :-( Er is nog een plaatsing onderweg, maar wél met een paar nieuwe vragen er bij over de splitter;-)
In elk geval: gezien de reacties (o.a. van Bjk) kan ik beter wachten tot ik straks het modem heb dat door Speedlinq verstrekt wordt en dat dan gebruiken.
Verder heb ik achter het modem een accespoint/router hangen, dus als ik het goed begrijp is een bridge-modem goed genoeg.
Overigens is de Speedtouch Home al eens (met hulp...) getweaked geweest als router, maar toen ik draadloze spullen kreeg ben ik op een accesspoint/router overgestapt en is de Speedtouch weer in de fabriekstoestand (bridge?) gebracht.
Bedankt tot zover!

Rob

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 11:19
ST Home op hogere snelheden zal ik direct afraden. Als het al gaat werken is het niets dan problemen en trage verbinding. Een helpdesk van je provider zal geen support bieden, ze zullen zeggen koop eerst een geschikt modem.

Verwijderd

Een Speedtouch Home heeft een maximale snelheid van 6 Mbit.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

TAA

Liever IRC

HIer 6 mbit strak met een speedtouch home... mijn linksys router (half zo oud als de speedtouch) had hier veel meer problemen mee! Daarom draait ie sinds de laatste upgrade in tweaked mode en doet de linksys niet meer als router zijn...

Waarom vervangen als het werkt? Beetje vaag advies hoor...

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:26:
Een Speedtouch Home heeft een maximale snelheid van 6 Mbit.
Waar heb je dat gelezen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Dat is idd. crap, die dingen kunnen bij mijn weten gewoon 8064 trainen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zouden en kunnen ze ook wel, maar blijkt dat er een aantal series erg beroerd samen willen werken met de gebruikte apparatuur door BaByXL.

Effect: Instabiele verbinding en niet hoger komen dan zo'n 3Mbps.

'k Denk niet dat ze daar bij Speedtouch nog enige development aan gaan wagen om dat te corrigieren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1