[Powerpoint 2000] Muziek laten meelopen met dia's

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een vraag.

Een collega van mij heeft een presentatie gemaakt die tijdens een begrafenis zal worden gehouden. Hier staat foto's in over het leven van de persoon met muziek er onder.

Deze collega heeft mij gevraagd of het mogelijk is om een muzieknummer te starten tegelijk met een een serie foto's (ongeveer 20) en deze zo voorbij komen dat als de muziek klaar is, deze foto's allemaal voorbij zijn gekomen en de presentatie weer handmatig voortgezet kan worden met teksten.

De presentatie is klaar, alleen het gedeelte om de muziek te starten en precies synchroon te laten lopen met de diapresentatie lukt niet goed.

Hebben jullie adviezen voor mij wat te doen?

Een overlijden van een persoon is iets wat spontaan gebeurd en er is weinig tijd voor voorbereiding. Normaal gesproken begrijp ik dat je rustig een antwoord moet afwachten maar in deze hoop ik dat jullie begrijpen dat ik een snel antwoord natuurlijk op prijs zou stellen.

Alvast bedankt !

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als ik het zo lees wil je dus op een bepaald ritmisch moment van je muzieknummer van dia wisselen? Ik zou het nummer nog eens goed beluisteren, en de tijden opschrijven waarvan jullie vinden dat dan de dia moet wisselen. het is me wel eens opgevallen dat het probleem van synchroniteit niet makkelijk op te lossen is, dan heb ik tip.. maak de presentatie op de zelfde computer/laptop waarop hij afgespeeld wordt, en sluit zoveel mogelijk processen die niet nodig zijn. Het precies synchroon laten lopen zal waarschijnlijk nog steeds een moeilijk iets zijn, maar zo heb ik het ooit moeten doen, voor een vergelijkbare situatie..

Je zou er eventueel ook aan kunnen denken een DVD-presentatie van te maken ipv een powerpoint BTW. daarbij wordt het beeld en geluid van tevoren gerenderd, dus zul je nooit last van lag hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-03-2006 08:27 ]

Hier staat tekst

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Tja, ben er net nog even mee aan het prutsen geweest, maar krijg het al niet voor elkaar de muziek door te laten lopen als ik naar de volgende dia ga...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

Winamp aan met muziek en dan inderdaad op bepaalde tijden de dia verder laten gaan.

superB

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA --> OFF

Het makkelijkst is het om inderdaad muziek los in Winamp en dan in PPT met de hand te rekenen en de tijden vast te zetten, of dit via extra -> try out vast te zetten door dan op het juiste moment (afh van de muziek?) naar de volgende slide te gaan door op de muis te klikken. Neem als laatste slide een zwarte en je bent er.

Ik kan me alleen niet herinneren of ppt 2000 dit ook al ondersteund, maar berekenen en dan zelf (aantal seconden delen door het aantal slides) vast te zetten als overgang per slide.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2006 12:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)