ik ben die herrie nu echt zat :(

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
oke, wie weet er een goed alternatief voor mijn delta fan (op een alpha socket A) ???
want die herrie van dat ding komt me mijn neus uit :(
ik wil een stille kast, dus ik wil ook wel wat rpm inleveren.
het was leuk om op 800@950 te draaien, maar dat weegt niet op tegen de takke herrie, dan maar 900 Mhz.
Weet iemand een goed alternatief voor die fan?

Verwijderd

ja gehoorbescheming. >:)
Je kunt misschien je oppervlakte van je koel ribben strallen (wel grof) om zo je oppervlakte te vergroten kun je je toeren om laag brengen dus minder herrie :)

Verwijderd

of op 7v laten lopen...

Verwijderd

dus gewoon een weerstand tussen zetten. bv je schoon moeder ;)

Verwijderd

waterkoeling

Verwijderd

Je kunt ook aan isolatie denken, en mocht je een KT7 hebben haal dan de fan van de chip eraf (scheelt ook veel)

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 22:50 schreef Paashaas het volgende:
Je kunt ook aan isolatie denken, en mocht je een KT7 hebben haal dan de fan van de chip eraf (scheelt ook veel)
[off-topic]
Waarom zit die fan erop? is die wel ergens goed voor? En moet je dan nog een andere heatsink kopen?
[/off-topic]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Die zit erop om verder te kunnen overclocken. De chipset wordt namelijk ook heet.

Als je niet overclockt kan hij er _waarschijnlijk_ wel af.

Je zou ook een los nieuw fannetje kunnen kopen bij de electro boer op de hoek. Neem een beetje een dure, als je het geld kunt missen is dat de moeite meer dan waard.

Weet je zeker dat het niet je voeding is die het meest kabaal maakt? Dat is namelijk vaker het geval. Trek je kast los en hou alle ventilatoren heel even (1 seconde kan geen kwaad en is meer dan voldoende) tegen met je vinger. Welke het meest verschil maakt het eerst vervangen.

ieeeepppppp :P

• Rene59
het is dus zeker wel die delta fan...
kan ik hem ook op 5 Volt hangen? of is dat niet goed voor die fan??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 23:07 schreef Rene59 het volgende:
het is dus zeker wel die delta fan...
kan ik hem ook op 5 Volt hangen? of is dat niet goed voor die fan??
Voor je fan maakt het weinig uit, maar het is de vraag of je CPU er blij mee is ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

zet er een gewoon een medium performance fan op of zet hem op 7v (zwarte draad van fan op gele draad van voeding aansluiten) dan maakt die een heel stuk minder lawaai (ik heb de delta6cm hp met 12v/off/7v schakelaar dus..)

Verwijderd

silverado schijnt niet veel herrie te maken
of waterkoeling...........

Verwijderd

wat dacht je van een 120mm fan... en dan de lucht met een tunnel naar je koeler blazen
120mm fan op 12v =46 dba dat hoor je dus bijna niet... mijn hdd maakt meer herrie als 2 120mm fans....
Op maandag 22 januari 2001 22:35 schreef Rene59 het volgende:
oke, wie weet er een goed alternatief voor mijn delta fan (op een alpha socket A) ???
het was leuk om op 800@950 te draaien, maar dat weegt niet op tegen de takke herrie, dan maar 900 Mhz.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zit sterk aan water cooling te denken, want ik begin ook zat te worden van die herrie.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

nou ik heb zo`n standaard coolertje gehad van 35 piek met een koperen onderkant en ik kon met dat ding mijn 1 GHZ op 1,1 krijgen en de temp was in stressed 48 graden, en dat mag volgens de specs !!

• Geert
  • Laatst online: 26-08 13:14
Op maandag 22 januari 2001 22:48 schreef dirkster het volgende:
waterkoeling
en die pomp dan die maakt wel geluid|:(

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

nie als je em volledig onder water zet dan hoor je slechts een lichte ruis:z, een beetje harde schijf maakt in idle meer geluid dan dat :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 10:24 schreef MM_Zork het volgende:
120mm fan op 12v =46 dba dat hoor je dus bijna niet... [..]
eeeeeeeeeeehmmmmm.. jij bedoelt dus ECHT niet 46 dba :+

46 dba is wat je Alpha HP produceert op 12 volt, en dat komt ongeveer overeen met het 's ochtends wakker gemaakt worden door een bouwvakker met een drilboor in je oor ;)

Verwijderd

Bij Informatique in Bergschenhoek verkopen ze allerhande fans en coolers van het merk: Silentsystems... wel wat duurder, maar gegarandeers MUISSTIL !!!
kijk op http://www.informatique.nl

grtz,
Michael

Verwijderd

Heb zelf een Delta MP fan op mijn blokje en de "herrie" is echt minimaal. Wel blij dat ik geen HP heb genomen..

• budi
  • Laatst online: 07:49
Je kan ook voor kwantiteit gaan ipv kwaliteit van de koelers. Ik heb zelf een behoorlijk opgevoerd systeem: K7-700@933 met 1.9 volt en toch is mijn systeem stil genoeg om er op een afstand van 2 meter te slapen.

Ik heb 2 fans naast elkaar hangen in een blowhole, allebei op 7.0 volt. Ook mijn normaal lawaaierige Alpha Slot 1 koeler loopt op 7 volt en daarmee koelt hij nog steeds heel aardig.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 12:14
Als bij de specificaties van een ventilator een geuidsniveau in dBA wordt gegeven, dan is dit gemeten met de fan draaiend in de vrije ruimte volgens een bepaalde standaard. (In een 'dode' kamer enz.) Ga je zo'n fan inbouwen, dan komt er (veel) geluid bij door het doorgeven van trillingen naar de blikken beplating van je kast en geruis van de luchtstroom door kanalen en langs obstakels.
46 dBA volgens specs. is véél..... Als geluid een 'hot item' voor je is, zoek dan altijd fans die max. 30dBA volgens specificaties geven.

Ik sluit me bij de vorige spreker aan. Méér fans op lagere snelheid = minder geluid en evenveel lucht.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Ga naar de electronicaboer, haal een 12v weerstandje van iets van 33% ofzo, verlaagt ie het voltage naar 8-9 volt, plak die tussen de ehhrrr gele of rode draad, weet niet meer welke :) et voila. minder herrie.

zelfde gedaan met m'n FAC7ALPHA's, werd ook schijtziek van die herrie.. maar draaide nog steeds door op 500 mhz (ehh ja celly 333) :)

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dan lacht ie je hard uit ;)

Nothing is impossible

• zeef
  • Laatst online: 26-08 08:32
bij mijn silverado zaten een paar tussenstukjes met een weerstand ingebouwd. Nu heb ik hem op12v staan en is ie al lekker stil, dus van mij mag je ze wel hebben.

Verwijderd

zou ik er ook eentje mogen hebben *D
mijn nieuwe cooler met 2x delta fans is toch wel erg luidruchtig!
please *D

• Rene59
ik ga hem eens op 7volt proberen, kijken hoeveel dat scheelt...

• Rene59
Op dinsdag 23 januari 2001 11:57 schreef mikkiev het volgende:
Bij Informatique in Bergschenhoek verkopen ze allerhande fans en coolers van het merk: Silentsystems... wel wat duurder, maar gegarandeers MUISSTIL !!!
kijk op http://www.informatique.nl

grtz,
Michael
ik zie daar een radial socket a fin staan.
weet jij ergens een foto van dat ding, want bij informatique staat er geen foto bij?!

Verwijderd

anders probeer gewoon een golden orb , die dingen zijn gewoon stil en koelen ook nog best goed , die lopen ook maar 4000rpm.

heb er bij mij geen problemen mee, ze komen niet boven men voeding uit .

Verwijderd

Euhhh 5 of 7 volt en ISOLEREN, helpt echt SUPER goed, gewoon zwart noppen schuimrubber gekocht en de binnenkant van me kast ermee behangen ! >:)

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
ORB's Stil? Ik heb van die Titan Majesty's op m'n BP6 beter gezegt..had.. Ik heb ze er net weer af gesloopt, ik werd gek van de herrie..Ik had ze al schoongemaakt maar het hielp niets. Nu heb ik de Boxed intel coolers er weer op, en nu is het weer verdragelijk.

Verwijderd

ik heb het ook over de golden orb van thermaltake, en niet zo'n gare namaak zooi.

Verwijderd

www.gamepc.com/article/show_article.asp?article=silentpc2&page=6&mscssid=&tp=

De orb kan best op 5V, heeft een maat van me ook, koelt prima, en geen herrie aan je kop

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 22:35 schreef Rene59 het volgende:
Ruilen tegen mijn Ys-Tech fan? :) Geen probleem.

Greetz

• stinger

stinger

RAG

wat dacht je van een 120mm fan... en dan de lucht met een tunnel naar je koeler blazen
120mm fan op 12v =46 dba dat hoor je dus bijna niet... mijn hdd maakt meer herrie als 2 120mm fans....
Hehe lol ik heb 2 120mm fans die 46dba maken in mijn bak zitten en mijn deltaHP is er nix bij!

• Rene59
oke, als eerste: NIET lachen :(

ik had dus met mijn stomme kop het delta fan power strekkertje andersom aangesloten op mijn voedings stekkertje (voor 5V ipv 12V).
Ging goed. Vervolgens het stekkertje weer aangesloten op mijn harddisk (is zo'n doorlus ding ken-je-vast-wel)
AAARGH. STOM STOM STOM!! Mijn harddisk vond het niet zo leuk dat hij 12V kreeg ipv 5V en andersom!! :( |:(
Dus er kwam een mooi sliertje rook van mijn harddisk af :(
Heel fijn....
Maar goed, ik heb er nu een andere fan op gezet die wel stil is. Dus m'n alpha heb ik nog wel :)

Nu nog een nieuwe harddisk.... :(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Whoehahahaha strakke actie man :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

:D

• Rene59
vreselijk... gelukkig heb ik hier 2 pc's, anders zou ik gek worden :P

Verwijderd

Wat voor een HD was het en doet ie echt helemaal niets meer? :9~

Verwijderd

voortaan voor de zekerheid maar drie pc's:) Nee, zonder gekheid. Alles wat in de airflow zit wat minder kan of wat weg kan, weghalen, dat scheelt echt veel. Fingerguards op alle plaatsen heeft ook meestal geen zin, bijvoorbeeld aan de achterkant van je kast. Scheelt veel lawaai. Ohja, maak je ide-kalbels ROND, ja, rond. Dat is veel relaxter. Wat je dan moet doen is met een mesje 1 cm (en niet meer) snijden tussen de draadjes op regelmatige afstanden (steeds 5 draadjes overslaan bijv, hoe minder hoe soepeler je kabel). Dan met je vingers de draadjes verder uitelkaar trekken en met tape of iets op een paar plaatsen weer vastmaken. VEEL beter voor je airflow en tegen het lawaai;)

Verwijderd

Toch vreemd, dat je in een vorig topic GoT helemaal afzeikt, en nu weer om hulp vraagt in datzelfde forum, Rene59, samen met je Pal DrPain.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111655
Beetje een dubbele moraal ????

• Rene59
het was een 30 Gb harddisk van maxtor 7200 rpm, ata 100 :'(

enne JumperFreed: ik heb GoT nooit afgezeken. En verder ga ik er niet op in, want dat is een afgesloten onderwerp.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Mijn setup:
Kast: Antec SX830
Case Fans: 4x Panaflo L1A (21dB op 12V)
CPU koeler: Alpha met Delta MP fan
Harde schijf: IBM Deskstar 75GXP

Alle case fans en de Delta draaien op 7V, ik hoor echt bijna niks.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
8-track: is die sx830 een beetj stil? of hebben um geisoleerd ofzo?

ik was laatst bij een vriend van me een beetje lannen en zijn pa kwam naar boven en vroeg zich af wat dat geluid was ;)

lol ik gierde het uit
ik had in mijn oude kast nl 4 80 mm fans en 2 120 mm fans dat hoor je best wel in zon standaard kastje :)

Audi A8 W12 6.0

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb ook een stille kast......

ik heb namelijk al m'n fans (2x sunon80 1x voeding 1xSpireMA324-15) achter een adapter van 1,5-12V. :7
als ik normaal werk doe gaat ie op 6V of 7,5V
en dan hoor je haast niks :z
toch blijft de temp dan onder de 50 graden :)

bij heftig quaken ofzo gaat ie op 9 of 12V.
dan maakt hij wel herrie, maar blijft ie toch koel. >:)

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ga naar een grote diskotheek en blijf de hele avond onder zo'n grote speaker hangen. Na die avond zal het lijken of je fan een stuk minder geluid maakt (als het geluid nog te veel is ga dan wat vaker naar de diskotheek)

• 8-Track
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

8-track: is die sx830 een beetj stil? of hebben um geisoleerd ofzo?
De kast is solide gemaakt en dempt van zichzelf erg goed, ik heb er zelf geen isolatie ingezet. De voeding die bij deze kast dit is ook erg stil.
ik heb namelijk al m'n fans (2x sunon80 1x voeding 1xSpireMA324-15) achter een adapter van 1,5-12V
Ik gebruik zelf ook een fanbus om mijn fans tussen 7 en 12 Volt te kunnen schakelen... werkt perfect...

• stinger

stinger

RAG

Ga naar een grote diskotheek en blijf de hele avond onder zo'n grote speaker hangen. Na die avond zal het lijken of je fan een stuk minder geluid maakt (als het geluid nog te veel is ga dan wat vaker naar de diskotheek)
Als ik dat deed dat wou ik dat mijn fan veeeel harder klonk en een vette bass had :-)

• Rene59
ik zat ook nog te denken aan schuimrubber (zo'n eierdop motief) te denken, maar heeft dat geen slechte invloed op de warmte in je kast?

Verwijderd

Zet je gewoon de radio harder...
hebbie er geen last meer van
:)

• stinger

stinger

RAG

ik zat ook nog te denken aan schuimrubber (zo'n eierdop motief) te denken, maar heeft dat geen slechte invloed op de warmte in je kast?
Tuurlijk heeft dat slechte invloed daarop maar hoeveel kan ik niet zeggen (ligt natuurlijk ook aan je airflow want als je een goeie airflow hebt en/of erg sterke fans dan zal het weinig of geen invloed hebben)

Verwijderd

Het Isoleren scheelde bij mij 1á2 graden :) zeeeeer acceptabel dacht ik zo

Caseflow: 2x 8 sunon onder (blazen lucht in) en 9,2 sunon boven in en natuurlijk de voeding

Verwijderd

ik heb van dat geluidsisolerende spul bij de Gamma gekocht, maar het helpt niet echt :(
ik weet hoeveel graden het warmer is geworden, denk zo een 2 a 4 graden :(

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 10:51 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]
MIJN POMP = 1300 L/UUR MAAKT GEEN HERRIE!!!!

alleen vibreert ie een beetje... douw er wat watten omheen en je hoort NIKS!!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
welk spul? en hoe heb je het verwerkt in je case?
je hebt nl. van dat zachte 'noppenschuim' maar ook 3,5 cm dikke rubber/schuim geperste platen (zonder noppen), iets waar ik erg hard over zit te denken, maar is nog best prijzig, 60 piek voor een hele set

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

ik heb van dat zackte gedoe met van die hobbels erin ;)
het helpt niet veel, het kost 20piek voor 1x1meter.

Verwijderd

3,5 cm is wel veel hoor :? hoe wil je dat in je pc krijgen en dan ook nog zorgen dat je kast dicht kan??

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 10:51 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]
Nee, die pompen zijn hardstikke stil... :)

Greetz

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik heb een schakelaar op al m'n fans

(behalve CPU en PSU fan )

's nachts, Klik, uit :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
3,5 cm is wel veel hoor hoe wil je dat in je pc krijgen en dan ook nog zorgen dat je kast dicht kan??
tactisch snijden ;-)
heb nu ook hier en daar al wat noppenschuim erin en die noppen zijn ook bijna 4 cm
geen probleem

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

heb je die noppen eraf gesneden :?
helpt het bij jou wel? bij mij niet :'(
ik ga waarschijnlijk van dat spul bij de oc-shop kopen. kost 95 piek per m2 en dan heb je 2 lagen. 1x 5mm en 1x 30mm

Verwijderd

waterkoeliong is NIET STIL want je hebt een pomp en op die radiators zie ik overal 4x 120mm zitten en ik denk niet dat dat stil is...... |:(|:(|:(|:(|:(|:(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 24 januari 2001 20:17 schreef stinger het volgende:

[..]
Tuurlijk heeft dat slechte invloed daarop maar hoeveel kan ik niet zeggen (ligt natuurlijk ook aan je airflow want als je een goeie airflow hebt en/of erg sterke fans dan zal het weinig of geen invloed hebben)
Voor ongeveer de 45ste keer...het heeft GEEN slechte invloed. Je raakt geen warmte kwijt door de wanden van je kast. De warmte gaat er met de luchtstroom uit en die neemt zelfs TOE als je de kast isoleert met noppenschuim, of nog beter tapijttegels. Het volume van je kast neemt immers af. Bij noppen schuim kan je nog aan wervelingen denken, maar dat spul is ook weer dikker dan een tapijttegel. Maar die zijn ook weer zwaarder, en dat dempt weer beter.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• stinger

stinger

RAG

bullshit volgens jou zou de temp moeten zaken als je isoleert
ja nou echt niet hoor

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 28 januari 2001 15:36 schreef stinger het volgende:
bullshit volgens jou zou de temp moeten zaken als je isoleert
ja nou echt niet hoor
Lees nu eens wat er staat..het isolatie effect is niet van belang. Er is bijna geen temperatuur verschil tussen de lucht in de kast en je kamer. Dus daar rem je ook niets af. Er gaat geen warmte door de wand van de kast naar buiten, anders zou hij wel warm aanvoelen. Maar met de LUCHTstroom..en die neemt dus TOE. Natuurlijk kan er nu minder warmte dooe de wand naar buiten, maar dat was maar 0.00001% van de totale warmte. De luchtstroom neemt met 0.1% toe en het totaal is dus positief.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
gewoon koptelefoon met muziek op doen klaar is delyver

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ortep,
ik ben al een tijdje met demping bezig i.v.m. luidpreker boxen. Ik ben het er wel mee eens dat isolatie van de kast wand niet een verlies in koeling hoeft te geven. Maar dan moet je wel met kurk of bitumen werken.

Zelf heb ik dus maar een lap bitumen op de kastwand geplakt. Sjonge jonge wat is dat spul zwaar :P ik moet er effe goed voor gaan staan als ik de kap wil verwijderen....

De eigenschap van tandenschuim en watten/wol is nu juist dat de luchtstroom wordt afgeremd en er daardoor dus minder airflow is.

(Als ik de vulling van mijn 300 watt basgitaar kast een beetje lullig in de kast heb zitten, worden die plukken zowat uit de basreflex poort gelanceerd.) >:)

De werking van dat schuim en watten om geluid te dempen is nu juist daarop gebaseerd, dat ze de beweging van de lucht vertragen.

Je kan bijvoorbeeld bij www.aconto.de goed zien dat professionele systemen met lage geluids niveau's uit de computer vooral met kurk werken.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 12:14
Geluiddemping van je kast:
Noppenschuim is te licht om goed geluid te isoleren. Dat is bedoeld voor geluidsabsorbtie. Gebruik in je kast op de grote plaatdelen antidreunplaten en dicht alles behalve je ventilatiegaten af met geluids isolerend materiaal. ( Conrad of automaterialen zaak )
Tapijt zou best kunnen. Heb ik niet geprobeerd.
Zie ook: http://www.aconto.de/anleit/massmatt/big/anleit.htm
Hier is ook dergelijk materiaal te bestellen.

( Was net ff later met deze link dan de vorige spreker )

Deze tekst niet lezen !

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 29 januari 2001 10:16 schreef Hooi het volgende:
Ortep,
ik ben al een tijdje met demping bezig i.v.m. luidpreker boxen. Ik ben het er wel mee eens dat isolatie van de kast wand niet een verlies in koeling hoeft te geven. Maar dan moet je wel met kurk of bitumen werken.
En dat is nu precies wat ik in mijn eerdere briefje al schreef. Tapijt tegels zijn van bitumen gemaakt. Ze zijn loodzwaar daarmee dempen ze trillingen. De zachte voorkant dempt 'gesnerp'

Ik ben helemaal geen fan van van noppenschuim. Dat dempt reflecties, maar die heb je dus bijna niet in je kast.

Verwijderd

Ja maakt dat nu je kast niet warmer, staat heel leuk enzo dat vloerbedenkking enzo, maar dat wordt pokkeheet als je het mij vraagt:?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

is daar nou net geen antwoord op gegeven?

|:(

blup

Verwijderd

*Grijns*
Het leven als Tweaker is ook niet makkelijk Werkeend, wat jij .... >:)

Verwijderd

Of je plaatst die kast in een andere ruimte ver van je werkplek weg! >:)

Verwijderd

D'r is trouwens nog wel een issue dat een beetje openstaat.

Met een kast met metalen platen kan je wel degelijk de warme plekken voelen, waar de boel warmer wordt. Het lijkt mij dus logisch dat die metalen kastwand, die toch een aanzienlijk oppervlak heeft, bijdraagt aan warmte afvoer. Vooral omdat de plaat dun is, dus snel warmte opneemt, en als je 'hot spots' aan de buitenkant met de hand kunt voelen .. vraag ik me af of er wel dan niet wordt bijgedragen aan de warmte afvoer.

Met een goed ademhaling van de kast (voor en achter een fan) stroomt er toch een behoorlijk volume lucht langs.

Echter zelfs met bitumen op de binnenkant van m'n kastwand (lood-bitumen, dat is dus van teer gemaakt, niet rubber of dat spul wat op de onderkant van tapijt hoort te zitten..)
.. zelfs met dat spul er op dus, voel ik de warme plekken; warm waar de CPU zit en koel waar de ingaande fan zit.

Dus.. op deze manier zal het waarschijnlijkook al niet veel invloed hebben.

Verwijderd

Ik heb een coolermaster proc cooler en een 80 mm fan in het midden van mijn big tower. Mijn proc (TB 1000@1180) temp is 52 en stressed 59 graden. Weinig lawaai en ik hoef geen processor op 25 graden. Door een wat warmere proc te accepteren is het hier wel een stuk stiller

Verwijderd

Ik lees hier van alles over bitumen. Gaat het hier over het spul wat je op je dak legt, of wat? Ik heb m'n kast nu helemaal vol zitten met noppenschuim maar ben er niet tevreden over, vandaar.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja Teer dus....Het gaat botweg om een taai materiaal dat zwaar is. Dat dempt trillingen. En of het nu dakleer, een tapijttegel of speciaal er voor gemaakt spul is, het maakt niet uit. Dat speciaal gemaakte moet je trouwens met een kilo zout nemen. Dat is vaak een bedrijf dat dakleer in stukjes knipt en er een fancy naam aan geeft en de prijs met 750% verhoogt.

Hooi: Heel veel tapijt tegels hebben een achterkant van teer. Sommige niet. Maar dat is echt een minderheid. En ja ik voel ook warme plekken...vooral mijn voeding. Maar daar plak ik het ook niet. Gewoon op de bodem, de zijpanelen en de bovenkant. Dat zorgt al voor het effect

Pagina: 1