Toon posts:

Formulieren IN een e-mail, POST werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IN een e-mail (welke ik lees met Outlook) staat een formulier, deze wil ik doormiddel van een submit-button posten naar een bepaald url die in de action staat. Als ik op de submit-button druk dan krijg ik netjes in me browser de url in mijn action, maar, hij post niets. Ik heb op deze manier al in het script de post uitgelezen op deze manier:

PHP:
1
2
3
    foreach ($_POST as $key => $value) {
        echo "$key $value";
    }

maar dat blijft ook leeg. Is het soms niet mogelijk te posten vanuit een e-mail?

Uiteraard heb ik al gezocht, maar enige wat ik krijg zijn vragen/antwoorden etc rondom mailscriptjes... dus schiet ik niet veel mee op ;)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-04 15:52
Probeer voor de zekerheid ook even

PHP:
1
2
3
echo "<pre>";
print_r ($_POST);
echo "</pre>";

PS , welke methode gebruik je om te posten?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je dezelfde file (de email dus) ook al eens gehost en getest? want als die het al niet doet weet je natuurlijk dat het niet aan de email ligt..

zelf zoeken is leuk, maar zelf debuggen is leuker :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Misschien een hele domme opmerking, maar php is toch altijd serverside, hoe kun je dan php code opnemen in een mail/html op clientside?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:32
VisaRider schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:57:
Misschien een hele domme opmerking, maar php is toch altijd serverside, hoe kun je dan php code opnemen in een mail/html op clientside?
PHP code is niet in de mail, maar is er om te checken of de post vanuit de mail gelukt is...

Mail post naar server -> server met php moet dan de post uitlezen.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
VisaRider schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:57:
Het script dat het ingevulde formulier opvangt (nadat op de submitknop is gedrukt) is - neem ik aan - in PHP, terwijl het gewone formulier gewoon in HTML kan zijn geschreven.

edit:
Grrr... Semyon

[ Voor 4% gewijzigd door -Lars- op 01-03-2006 08:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:52:
heb je dezelfde file (de email dus) ook al eens gehost en getest? want als die het al niet doet weet je natuurlijk dat het niet aan de email ligt..
Dat had ik al egdaan en dat werkt. Als ik de method aanpas naar GET dan werkt het ook. Alleen dus niet met POST.
om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:34:
Probeer voor de zekerheid ook even

PHP:
1
2
3
echo "<pre>";
print_r ($_POST);
echo "</pre>";

PS , welke methode gebruik je om te posten?
Helaas ook geen resultaat. De methode die ik gebruik is POST.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me dat dit alles simpelweg in strijd is met de beveiligingsinstellingen van elke goede mailclient. Een formulier is toch ook helemaal niet nodig? Stuur mensen door naar je webserver, dan weet je zeker dat het werkt. :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:00:
Het lijkt me dat dit alles simpelweg in strijd is met de beveiligingsinstellingen van elke goede mailclient. Een formulier is toch ook helemaal niet nodig? Stuur mensen door naar je webserver, dan weet je zeker dat het werkt. :?
Tja, klant van me wil zo makkelijk mogelijk bepaalde zaken kunnen regelen en wil zo min mogelijk klikken, dus formuliertje in een bevestigingsmailtje is voor hem het snelst ;)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 19:58

krvabo

MATERIALISE!

Je checkt toevallig toch niet op
PHP:
1
2
3
<?
if (isset($_POST['NaamSubmitknop'])) { }
?>

heh? :P

Als ik zo je stukje code zie, en dat compleet is, dan doe je dat niet..
Is dat stukje code wat je geeft alles? (die foreach($_POST) ?).

Hou er rekening mee dat veel mensen (en ook ik) html uit hebben staan in hun mailclients. Die mensen ontvangen alles plaintext. Zet er dus ook een link in naar een online versie.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

En als je de beveiligingsinstellingen van Outlook op laag zet? (Menu Extra -> Macro -> MAcrobeveiliging)?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1