[PERC3] Firmware upgrade mislukt

Pagina: 1
Acties:

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 18:18
Ha,

ik heb via Internet een PERC3/QC a.k.a. LSI MegaRAID 1600 Enterprise gekocht. Deze had een zeer oude firmware versie, dus via een bootdiskette getracht deze te upgraden, net als bij mijn PERC3/DC. Helaas trad er een powerfailure op waardoor de server rebootte tijdens het upgrade proces. Nu is hij niet meer te benaderen:
- Nieuwe upgrade blijft hangen
- CTRL-M werkt wel maar bij ingaan van het menu blijft hij 'hangen' op het schijven indexeren

Wat kan ik het beste hier aan doen?

Ik heb LSI al gemaild, maar deze zeggen dat het een OEM versie is (Dell) en zij dat moeten regelen. Maar aangezien ik dit ding via internet gekocht heb, heb ik geen Dell support lijkt me.

Zoeken op Internet/Dell/LSI levert alleen een berichtje op op de LSI site welke het ergste doet vermoden: Dell dient de BIOS opnieuw te flashen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je überhaupt contact genomen met de Dell Support? Niet geschoten is altijd mis :)
Anders kun je het bij www.flashbios.org proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 01-03-2006 06:54 ]

• PiOn
Helaas biedt Dell in deze oplossing, geen acceptabele in ieder geval. Apparaat valt buiten garantie periode. Reparatie betekent een nieuw refurbished onderdeel a €900,- excl.. Gezien het feit dat ik de kaart voor €100 gekocht heb, is dit geen optie 8)7 .

flashbios lijkt ook geen non-moederbord bios te fixen.

Helaas, ben bang dat ik deze controller als verloren kan beschouwen.

iig bedankt

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Kan je hem niet eventueel hotswappen zoals je vroeger wel eens kon met een BIOS? Dit schijnt althans te kunnen voor moederborden, ik weet niet of dat ook voor controllers opgaat.... je kan het altijd proberen... je zal niet de eerste zijn lijkt me....

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• PiOn
Liam_xi schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:22:
Kan je hem niet eventueel hotswappen zoals je vroeger wel eens kon met een BIOS? Dit schijnt althans te kunnen voor moederborden, ik weet niet of dat ook voor controllers opgaat.... je kan het altijd proberen... je zal niet de eerste zijn lijkt me....
Hij zit op het bord gesoldeerd. Dat gaat dit in dit geval dus niet lukken.

Ik heb hem inmiddels maar opgegeven.

Verwijderd

Swoomphy schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:53:
Helaas biedt Dell in deze oplossing, geen acceptabele in ieder geval. Apparaat valt buiten garantie periode. Reparatie betekent een nieuw refurbished onderdeel a €900,- excl.. Gezien het feit dat ik de kaart voor €100 gekocht heb, is dit geen optie 8)7 .
Pffff wat een zakkenvullers zeg daar bij Dell :r

Verwijderd

blijft ie ook hangen zonder devices eraan ? (tapestreamer etc.)

• PiOn
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:03:
blijft ie ook hangen zonder devices eraan ? (tapestreamer etc.)
Inderdaad. Alles afgekoppeld, wel aangekoppeld. Geen verschil. Dell firmware diskette en LSI firmware diskette gebruikt, geen verschil. Allebei hangen bij Loading image...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34
Misschien kan je iemand vinden met een server die nog onder garantie is met dezelfde kaart })
Pagina: 1