Maxtor HD rare kuren

Pagina: 1
Acties:

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo,

ik heb sinds eergisteren rare dingen met mijn schijf. Ik had van het een op het andere moment geen geluid meer op mijn pc, alles gecontroleerd en gedaan. Ik heb win xp pro nl opnieuw geinstaleerd, maar tot mijn verbazing zag hij ineens 1 partitie niet meer. Ik heb een Maxtor 6L250S0 250GB SATA schijf. Normaal kan je alvorens je windows instaleerd een nieuwe partitie maken. Mijn HD is ingedeeld in 3 schijven (C, D en E) maar schijf E is nu dus weg, en ik kan ook geen nieuwe partitie aanmaken.

Nadat ik windows opnieuw heb geinstaleerd kan ik ineens niet in mijn map D:/downloads (waar ik al mijn films heb staan) ik heb de pc gereboot en toen kreeg ik een blauw scherm dat windows allemaal zwevende bestanden aan het repareren was. Later kon ik wel weer in die map D:/downloads alleen al de films die ik had staan waren beschadigd, ze haperen en missen allemaal veel blocks ineens.

Een dag later kreeg ik windows niet eens opgestart, ik kreeg de melding dat windows het volgende bestand niet kon openen C:/windows/system32/ntoskrnl.exe, zelfs veilige modus werkte niet. Dus weer opnieuw windows erop gezet. Ik heb het programma Powermaxx van Maxtor gedownload om mijn schijf te controleren op fouten, echter hier geeft hij geen fouten aan bij zowel de basic test als de advanced test.

Wie kan achterhalen waar het probleem zit? Ik heb nu sindsdien constant foutmeldingen rechtsonder dat bepaalde .dll bestanden en dergelijke beschadigd zijn, ik kan windows niet updaten, ook steeds errors, en ik mis nog steeds mijn E schijf die ik op geen enkele manier terug kan vinden.

Kan dit bv ook in het moederbord zitten? Mijn gevoel zegt dat de schijf niet in orde is...

Mijn pc is pas 4 maanden oud:

AMD 64 4000+
2048 MB DDRAM CORSAIR (2 x 1024)
Asus A8N-SLI moederbord
Asus Geforce 7800GT
Maxtor 6L250S0 250GB SATA harddisk.

Hoop gauw op reactie. Thanks alvast!

Verwijderd

Heb je partition magic er al op los gelaten?
Wel vreemd dat je windows opnieuw installeert terwijl je geluid het niet doet.
In de bios kun je kijken welke partities hij allemaal vindt.
Met de installatie van windows is dus iets misgegaan.
Ik zou de primaire partitie voor C: even opnieuw snel-formateren en windows opnieuw installeren.
Vergeet de cd-rom van het moederbord daarbij niet voor de drivers(geluid etc)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 01:44 ]

Verwijderd

probeer is een viruscontrole ....
dat wil nog ook welles helpen ;)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

en vergeet niet je RAM te controleren met Memtest oid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Asus A8N-SLI moederbord
nForce4 dus.

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? bij het Compatibiliteit-gedeelte ;)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

servicepack al geinstalleerd?...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• koffieboontje
4VAlien schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:54:
en vergeet niet je RAM te controleren met Memtest oid.
Memtest heb ik laten lopen de hele nacht weer. 16 x helemaal getest en geen een fout gevonden.
:'(

• koffieboontje
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:40:
Heb je partition magic er al op los gelaten?
Wel vreemd dat je windows opnieuw installeert terwijl je geluid het niet doet.
In de bios kun je kijken welke partities hij allemaal vindt.
Met de installatie van windows is dus iets misgegaan.
Ik zou de primaire partitie voor C: even opnieuw snel-formateren en windows opnieuw installeren.
Vergeet de cd-rom van het moederbord daarbij niet voor de drivers(geluid etc)
Als ik windows opnieuw installeer blijft het zo. Maar ik miste mijn E schijf al toen ik het windows schijfje erin had gedaan en nog moest gaan formateren. Er stond C, D en daaronder hoorde E te staan maar daar stond nu "niet gepartioneerde ruimte 59350MB" Als ik dan op C druk (partitie aanmaken) en ik vul de grootte in doet hij daarna niks, dat is het vage.

Maar kan dit probleem software matisch zijn?

Thanks

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

BalusC schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:51:
[...]
nForce4 dus.

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? bij het Compatibiliteit-gedeelte ;)
En dit wordt gewoon niet gelezen???

NFORCE GEEFT PROBLEMEN ICM MAXTOR...
Geen geheugen probleem
Geen processor probleem
Geen ander probleem
De chipset is het probleem...

Zijn jullie in de ontkenningsfase of zo? :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• koffieboontje
ElCondor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:19:
[...]

En dit wordt gewoon niet gelezen???

NFORCE GEEFT PROBLEMEN ICM MAXTOR...
Geen geheugen probleem
Geen processor probleem
Geen ander probleem
De chipset is het probleem...

Zijn jullie in de ontkenningsfase of zo? :P
Hij heeft het altijd gedaan hoe kan het nu in een keer probelemen geven dan? En wat kan ik er aan doen? Ander merk schijf erin zetten? Maxtor zijn de meest gebruikte schijven, vaag dat ze dan niet goed icm Nforce werken.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb dezelfde mobo en hd's (raid0) maar dan de 300gb versie. hoop geleuter mee gehad, maar heb ze nu stabiel en redelijk snel als ik de readcache uit heb staan (?!)

nforce en maxtor diamondmax 10 zijn nogal wat problemen mee.
heb veel forums af zitten zoeken voor oplossingen, maar als ik de symptomen zie die jij beschrijft lijkt me dit toch iets anders. lijkt wel iets met de bootsector ofzo..

maar er is idd altijd de mogelijkheid dat het toch door de chipset komt, en anders is er toch echt iets met de hd zelf.

edit: hmm als ze het altijd goed hebben gedaan kan je de chipset uitsluiten. geheugen heb je getest dus das et ook niet.
volges mij heb die hd gewoon een glijer gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door MUSTIS op 01-03-2006 14:46 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees het FAQ-linkje eens :)

• koffieboontje
Ik heb het weer aan de praat gekregen. Ik heb nu een andere win xp geinstaleerd, eentje met SP2 erin, toen ik de schijf erin deed en dat blauwe scherm kreeg met al die partities zag ie wel weer mijn E schijf (60GB) waarvan 22GB nog over, dus ik was mijn gegevens niet eens kwijt. Dus ik die win xp geinstalled alle drivers geinstalleerd en hij is weer stabiel nu. Echt raar. Ook al mijn films op de D schijf werken weer. Echt vaag dit, weet nu toch uiteindelijk niet waar het aan gelegen heeft, waarschijnlijk met de versie van win xp. Misschien was het schijfje gaar ofzo.....

Anyway, hij doet t weer!! Thanks voor alle tips!

Rob
Pagina: 1