Toon posts:

[2000] Terugkerend inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht naar een oplossing maar volgens mij kan ik het juiste woord er niet voor vinden. Dan wordt het al wat lastiger.

Ik heb een pc met W2K, schone installatie.
Software: alleen een virusscanner McAfee en het Office 2000 pakket

Hardware: P4 2,8 Ghz. 512 MB, 80 GB Harddisk Maxtor, GeForce 440 MX Vidoekaart en een Realtek Ethernet kaart.

Nadat het Windows inlogscherm is opgestart voer ik mijn gebruikersnaam en paswoord in.
Ik druk op Ok en er verschijnt een scherm met daarin " bezig met opstarten". Kort daarna knalt ie eruit met het scherm " bezig met opslaan persoonlijke instellingen" en ben ik weer terug bij het Windows inlogscherm. Het heeft hiervoor prima gewerkt.
Veile modus wil niet meer werken, laatst bekende configuratie ook niet en met foutopsporing kom ik al helemaal nergens.

Heeft iemand al eens dit probleem meegemaakt? Zo ja, wat is dan een oplossing hiervoor?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens met administrator in te loggen en je gebruikersprofiel van je andere account eventjes in een andere map zetten, zodat Windows een nieuw profiel aanmaakt.

Kan zijn dat je een corrupt profiel hebt namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:03:
probeer eens met administrator in te loggen en je gebruikersprofiel van je andere account eventjes in een andere map zetten, zodat Windows een nieuw profiel aanmaakt.

Kan zijn dat je een corrupt profiel hebt namelijk :)
Zou ik heel graag willen doen. Ik heb al eens eerder met corrupte profielen gekampt maar ik kom er met geen enkele account in. Niet als Admin, niet als hoofdgebruiker en niet als gebruiker. Het enige wat ik te zien krijg is een inlogscherm.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Heb je toevallig drive letters veranderd of een harddisk verwijderd/toegevoegd?

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Ik heb dit probleem ook eens gehad, dat kwam omdat ik met pqmagic wat partities had verplaatst. Hierdoor was de C schijf opeens F gaan heten en kon windows niet meer inloggen. Waarom ie dan wel kan opstarten is me een raadsel, maar waarschijnlijk gaat dat helemaal buiten driveletters om. Ik heb het toen opgelost door met remote registry de drive weer C te noemen (ff googelen naar de juiste registry key) toen werkte het allemaal weer. Als je remote registry uit hebt staan kun die service remote met de management console weer starten vanaf een andere windows bak. Om een of andere reden werkt dat wel allemaal als je driveletters niet kloppen 8)7

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
Nope. De hele configuratie is gebleven zoals ie was. Geen andere kaarten bijgeprikt, geen andere of 2de schijf erbij, geen andere cdrom spelers of iets van die aard. Hardware matig is de pc zoals ie was.

Ik heb niks met rechten gewijzigd, geen ander domein aangemaakt of verwijderd. Er is niks met het register gedaan. Geen gebruikers aangemaakt of verwijderd en niks in de bios gedaan.

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:20:
Nope. De hele configuratie is gebleven zoals ie was. Geen andere kaarten bijgeprikt, geen andere of 2de schijf erbij, geen andere cdrom spelers of iets van die aard. Hardware matig is de pc zoals ie was.

Ik heb niks met rechten gewijzigd, geen ander domein aangemaakt of verwijderd. Er is niks met het register gedaan. Geen gebruikers aangemaakt of verwijderd en niks in de bios gedaan.
Schone install :? aka image teruggezet :? Ik heb namelijk ook eens zoiets gehad nadat ik een image had teruggezet op de C: echter vond windows dat de swapfile vernaggelt was en kreeg ik steeds na het inloggen het inlogscherm :D

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 23:14
Klinkt lekker vaag alemaal!!

maar toch nog een vraagje,

Als je als safe mode opstart wat gebeurd er dan
en als dit niet lukt kan je dan wel het consol opstarten?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Clean install in de zin van: Booten vanaf de cdrom en dan de oude windows partitie verwijderen.
Vervolgens formatteren en dan opnieuw Windows erop zetten.

In de Veilige Modus flikt ie hetzelfde geintje: Inloggen en weer terugkeren naar het inlogscherm.
Heel vaag dus...
Pagina: 1