[XP Pro SP2] Kan slaapstand niet inschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen,

Sinds ik gisteren mijn pc heb geformatteerd, heb ik een probleem. Ik ben gewend de slaapstand te gebruiken, omdat het lekker snel opstart, en ik mijn programma's en zelfs gamen open kan laten staan.

Ik wou na de reinstall van Windows mijn slaapstand weer aanzetten, alleen kreeg ik toen deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.marcobrouwer.net/tweakersimages/melding.png

Ik heb deze melding toen ingevoerd in google, en hier heb ik een aantal tips uit verkregen.

Het zou kunnen liggen aan mijn AV, maar die heb ik toen tijdelijk uitgezet (symentec antivirus corporate v10, disable auto protect), en ik had de melding nog steeds.

Het bestand hibernate.sys verwijderen, maar deze bestaat niet (ja ik heb systeembestanden weergeven wel aanstaan ;)).

Instellen dat je een ups hebt, op ok klikken, het venster energiebeheer weer openen, de ups weer weghalen, op toepassen drukken, en dan de slaapstand in proberen te schakelen. Werkt ook niet.

Een patch binnenhalen van de site van microsoft voor pc's die 1 gig geheugen hebben (ik heb idd 1 gig geheugen), maar die geeft de melding dat mijn versie van windows nieuwe is dan de versie van de patch. Ik denk dat het alleen voor xp computers met sp1 of zonder sp is.

Weet dit:

- Ik heb 1 gig geheugen (4x256MB corsair DDR 3200 400 MHZ)
- Ik heb genoeg free space, een gig of 30 op mijn c partitie)
- Voor de windows reinstall werkte het prima.

Kortom, mijn probleem is nog steeds niet opgelost, ik hoop dat iemand me kan helpen???

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Toen ik het hele proces van de antivirus beveiligd had, kon ik wel de slaapstand inschakelen. Dit was dus het probleem. Volgende keer eerst slaapstand inschakelen, en dan pas de antivirus installeren, heb je ook geen gezeik

Weer wat geleerd

Willen jullie volgende keer niet meer zo massaal reageren :P:P:P
Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Het is een heel erg veel voorkomend probleem, wat ik je zou aanraden is als eerste na je windows installatie de slaapstand in te schakelen dan werkt het gegarandeerd. Virusscanners (zoals je hebt gemerkt) 'verzieken' het vaak net als daemon tools.

Verwijderd

Topickick vanwege de kwaliteit van de topic.

Mijn versie van Windows XP is slipstreamed corporate with full driver package and post SP2 package of March 28th 2006. Dit is een DVD en zuiver legaal van aard.
Ik gebruik met succes de hibernatefunctie van XP en dat is bijna ziek snel. Mijn POST duurt 15 seconden en het resumen duurt 3 a 4 seconden. Gewoon eens per week je systeem een verse herstart gunnen of na maximaal 47,9 dagen tussen 2 herstarts ongeacht de lengte van een sessie(waarom die limit er is weet ik ook niet, maar hij bestaat). Te zien met MicroSofts Windows uptime tool.

Er bestaan compatibiliteit issues met bepaalde programma en daarom beperk ik me tot de commongroep.

Wat goed werkt met hibernation:

Nod32 of AVG virusscanner
Kerio personal firewall
Office en Openoffice TSR's
VIA arena drivers
Catalyst 5,1 (oude versie ivm nog steeds problemen nieuwste versie met LOTRBFME serie)
ATi traytool
AC'97 audio jackplug sensing via soundman.exe 3.84 of later

Verwijderd

oh dat verklaart wrm het hier niet werkt, weer wat geleerd, dank aan de topic starter voor het melden van de oplossing :)