Ik heb het volgende script aangepast etc.
Alleen nu had ik graag dat hij het bestand nogmaals wegschrijft naar een boveliggende map en het verkleint naar een thumnail formaat.
wegschrijven naar: images/data/vissen/thumb
size thumb: 106x80
wie wil me helpen.
Alleen nu had ik graag dat hij het bestand nogmaals wegschrijft naar een boveliggende map en het verkleint naar een thumnail formaat.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php if($HTTP_POST_FILES['file']['name']) { //hieronder verranderen $pad = "images/data/vissen/"; //geef map in je ftp chmod: 755 $nieuwnaam = $row['aquawish_id']; //Dit wordt de nieuwe naam, verrander het $max_breedte = "350"; //De maximale breedte die de avatar mag hebben $max_hoogte = "263"; //De maximale hoogte die de avatar mag hebben $min_breedte = "5"; //De minimale breedte die de avatar mag hebben $min_hoogte = "5"; //De minimale hoogte die de avatar mag hebben $max_bytes = 307200; //Hoeveel aantal bytes de avatar maximaal mag hebben //hierboven verranderen $extensie = explode(".", $HTTP_POST_FILES['file']['name']); $extensie = strtolower(end($extensie)); $naam = "$nieuwnaam.$extensie"; $foto = "$pad$naam"; $groote = getimagesize($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']); if(strtoupper($extensie) != "GIF" && strtoupper($extensie) != "JPG" && strtoupper($extensie) != "PNG") { echo "<h6>Uploaden mislukt</h6><br>"; echo "Je kan alleen .gif, .jpg & .png bestanden uploaden!<br><br><a href='javascript:history.back(1)'>Probeer opnieuw.</a>"; } elseif($groote[0] > $max_breedte || $groote[1] > $max_hoogte || $groote[0] < $min_breedte || $groote[1] < $min_hoogte) { echo "<h6>Uploaden mislukt</h6><br>"; echo "De breedte of hoogte van je avatar is groter dan $max_breedte pixels of kleiner dan $min_breedte pixels.<br><br><a href='javascript:history.back(1)'>Probeer opnieuw.</a>"; } elseif(filesize($file) > $max_bytes) { echo "<h6>Uploaden mislukt</h6><br>"; echo "Het bestand is groter dan$max_bytes bytes.<br><br><a href='javascript:history.back(1)'>Probeer opnieuw.</a>"; } } ?> |
wegschrijven naar: images/data/vissen/thumb
size thumb: 106x80
wie wil me helpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 22:40 ]