[Accespoint]Geen mogelijkheid tot de configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Ik heb tijdelijk een project lopen bij een bedrijf. Ik moet ook mezelf fungeren als een tijdelijke helpdesk voor andere mensen.

Probleem (bestond al langer voordat ik kwam): Draadloze verbinding doet het niet.

Ik pak ff mijn laptop. Er is wel verbinding met Accespoint, maar ik kan geen IP-adres krijgen.

Nou, laat ik ff de Accespoint bekijken. Het is Ovislink, WL-5420 AP. http://www.ovislink.nl

Handeling 1
Volgens de handleiding, via browser 192.168.1.240

Geen succes.

Handeling 2
De kabel controleren, hij werkt, krijg zelfs de ip-adres door. (getest met laptop)
Hij krijgt ipadres 192.168.16.24
Nou ff getest, via browser 192.168.16.24

Geen succes

Handeling 3
Accespoint aangesloten via de kabel op mijn laptop.
De netwerkkaart van mijn laptop ingesteld op 192.168.1.238, 255.255.255.0
Verbonden, maar ik krijg geen pakketten terug en/of pingen werkt niet.
De browser ook ff geopend, 192.168.1.240.

Geen succes

Handeling 4
Accespoint aangesloten via draadloze verbinding met laptop
(klinkt hetzelfde als boven)
Het heeft ook dezelfde reactie.

Geen succes

Handeling 5
FF reboot van de Accespoint. De ingestelde instellingen worden teruggezet (volgens de handleiding)
En weer geprobeerd via netwerkkaart met ingestelde ip-adres

Geen succes

Wat kan ik nog meer doen?
Ik heb van alles geprobeerd.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:17
Je zegt dat je de AP wel hebt laten reboten maar je verteld nergens wat over het resetten en terug zetten naar factory defaults.
Probeer dat is en probeer hem dan te bereiken zoals beschreven staat in de handleiding

Verwijderd

Kan zijn dat ie idd nog niet helemaal gereset is. Spelden kopje in gaatje werkt vaak wel. 5 sec vasthouden voor de zekerheid.
Anders kan je het onderstaande proberen.

je kan in CMD ff: "ARP -A" tikken. Je ziet nu welke routers er in je netwerk ARP request weg sturen. Als je router dit doet (standaard wel) kan je het ip adres zo aflezen. Voorwaarde is wel dat je in hetzelfde netwerk zit als de accespoint(router).

Suc6.