Toon posts:

Sata IDE combinatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Mijn 2de pc:

AMD 3400+
ASUS K8n n-force 3
1 x maxtor 200 gb IDE
1 x 300 gb SATAII (jumper op sata1)
ABIT radeon 9600SE

Omdat ik veel aan videobewerking doe heb ik een nieuwe schijf gekocht. De maxtor 300GB SataII. Deze vervangt mijn oude 80 GB IDE. Het probleem ontstond al heel snel. Ik netjes alles aangesloten (sata schijf als eerste, ide schijf als tweede)

Het installeren lukte al niet. Bij het "onderzoeken" van de schijfen blijft hij hangen bij de 300 Gb. Ik balen natuurlijk... Toen heb ik alleen het nodige aangesloten. Dus alleen de 300 GB. En jawel hoor computer installeerd netjes. In windows doe ik een reboot, gevolg een windows die blijft hangen bij het opstart scherm. Al snel dacht ik aan het maxtor nforce verhaal. Maar zover ik weet is dit alleen het geval bij nforce 4 moederborden (zie ook mijn oude topic erover) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087589/

Vervolgens heb ik windows maar geinstalleerd op de 200 gb ide schijf. Dit veroorzaakte geen problemen. Maar zodra ik de 300 Gb erbij doe is het weer helemaal mis. Het opstarten van windows duurt echt enorm lang. En als ik dan vervolgens in windows de schijf wil benaderen krijg ik de melding: F:\ is niet toegankelijk Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Het gekke is dat hij het in mijn andere pc wel doet ( als 3de schijf ) Dit is een nforce 4 moederbord.
Dit is dus niet het bekende n-force maxtor probleem lijkt mij.

Wie kan me verder helpen?

Verwijderd

Heb dezelfde configuratie en geen problemen.
Heb je al een andere ata aansluiting geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al geprobeerd. Zowel andere ATA als SATA aansluiting

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bios al geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Ja al heel lang geleden. Heb net de laatste beta bios geinstalleerd... geen verandering.