Toon posts:

Flash en m-jpeg stream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met het onderzoeken naar de mogelijkheden om een m-jpeg (motion jpeg dus) stream te kunnen tonen via flash. Het begon goed toen ik las over FLV formaat (FLash Video), en Flash Communication Server (Heet nu trouwens Flash Media Server) en met wat samples over hoe bijvoorbeeld de Apple Quicktime API te gebruiken in Flash.

Maar nu ben ik een beetje vast gelopen, en kom niet echt meer verder... ik wil namelijk niet een losse Flash Media Server moeten installeren e.d., het is juist de bedoeling dat een swf file een url van een m-jpeg stream krijgt, en deze in kan lezen en kan tonen, zonder teveel extra poes-pas aan bijvoorbeeld extra server software (natuurlijk mag de swf om af te spelen best complex zijn).

Heeft iemand tips of suggesties zodat ik weer uit m'n deadlock kan en weer verder kom?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik denk dat je, als je een beetje vloeiende animatie wil, het beste je mjpg filmpje om kunt renderen naar FLV of swf, en dat gewoon als filmpje inladen. Mjpg is meer handig als afspeelformaat als je live wil mixen of realtime content in clubs brengt of zo. Voor de rest is het een redelijke draak van een videocompressor.

Of bedoel je dat je serieus een serie jpgtjes hebt die je wil sequentieren; want in dat geval zou ik er OOK een swf of flv van renderen ;)

Stoer; Marduq

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:38

orf

Voor automatisering van streaming Flash video kun je kijken naar de Turbine sdk: http://www.blue-pacific.c...rbinevideosdk/default.htm

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07
Je hebt helemaal geen extra server software nodig. Je kan een filmpje omzetten naar een flv en die ergens neerzetten, de url vervolgens tegen je swf vertellen en die laadt dan het filmpje streaming in.
server software heb je pas nodig op het moment dat je in je stream wil kunnen zoeken..
met een flv die je streaming binnenlaadt in flash kun je alleen bekijken wat je al binnen hebt.. Als je gaat streamen met communication server (media server) kun je wel binnen je filmpje zoeken.

Stel je hebt een film die een uur duurt.

Zonder gebruik van server software laadt je dan flv in flash streaming zien. Al heb je nog zo'n goeie verbinding...het duurt een tijd voor dat hele uur aan data binnen is. je kan dus niet meteen na 5 seconden kijken doorspoelen naar 45 minuten..

Met gebruik van server software verzorgt de server de stream. Als je dan na 5 seconden zegt "laat maar zien vanaf minuut 45, dan stuur je een request naar de server, die vervolgens vanaf die minuut gaat streamen.

Als ik je post goed begrijp wil je gewoon een filmpje streaming laten zien. Dan heb je dus geen aparte server software nodig.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams