Hey, ik heb een probleemje ik heb net mijn freesco router weggehaald vanwege het GRE protocol wat freesco niet bepaald ondersteunt, en daar is nu een smoothwall voor in de plaats gekomen, ik kan nu wel vpn verbindingen tot stand brengen, dus dat probleem is wel opgelost. Heb er helaas een ander probleempje voor terug gekregen, dat is namelijk de dns server. ik heb een active directory server draaien onder windows 2003 server, met het domein headquarters.wavetb.com. het domein wavetb.com is ook geregistreerd op onze co-located server in een datacenter. Ik had freesco zo ingesteld met dns dat alles met het subdomein headquarters binnen me net werk bleef en elk ik adress ingevoerd in freesco als volgt,
192.170.211.160 | wavetbup1a | wavetbup1a.headquarters.wavetb.com
en mijn active directory als volgt
192.170.211.60 | headquarters | headquarters.wavetb.com
Ik vraag me nu dus af of er een instel mogelijkheid zit in smoothwall waarbij ik dit ook zo kan instellen en dat hij dus het subdomein binnen het netwerk houd en niet gaat kijken in onze server die gecolocated is op het domein wavetb.com, is nogal irritant als je met een werkstation wil inloggen en na 30 min pas "ingelogd" bent. Ik heb ook een schema vna ons netwerk.

Alvast bedankt
192.170.211.160 | wavetbup1a | wavetbup1a.headquarters.wavetb.com
en mijn active directory als volgt
192.170.211.60 | headquarters | headquarters.wavetb.com
Ik vraag me nu dus af of er een instel mogelijkheid zit in smoothwall waarbij ik dit ook zo kan instellen en dat hij dus het subdomein binnen het netwerk houd en niet gaat kijken in onze server die gecolocated is op het domein wavetb.com, is nogal irritant als je met een werkstation wil inloggen en na 30 min pas "ingelogd" bent. Ik heb ook een schema vna ons netwerk.

Alvast bedankt