Ik moet het toch even melden, ik heb het hele internet afgezocht naar hardwarematige oorzaken van deze fouten. Om de zoveel minuten een segmentation fout, vooral bij gcc/glibc mysql/php4, zeg maar gerust de grote pakketten. De kernel viel nog wel mee die wilde bijna altijd goed compilen. Heel raar zul je zeggen.
Oude opstelling:
Asus A7V133 (waarschijnlijk rev > 1.05)
Athlon XP 1800+ (zowel met 100MHZ FSB als 133MHZ FSB, ik heb hem zelfs ondergelokt gehad)
256 MB PC133
Nieuwe opstelling:
Abit NF7-S
Athlon XP 1800+
512 MB PC 2100 geheugen
Het geheugen is vele malen getest maar geen fouten in gevonden, nu naar het vervangen van het moerderbord zijn alle fouten opeens weg. Nu moet ik toch even vragen hoe dit kan. Segmentation fouten zijn toch alleen maar verkeerd toewijzen van geheugen of software fouten, hoe kan dat nu met het mobo te maken hebben. Met debian/ubuntu nooit fouten gehad. Ik vind het toch wel erg raar...
Oude opstelling:
Asus A7V133 (waarschijnlijk rev > 1.05)
Athlon XP 1800+ (zowel met 100MHZ FSB als 133MHZ FSB, ik heb hem zelfs ondergelokt gehad)
256 MB PC133
Nieuwe opstelling:
Abit NF7-S
Athlon XP 1800+
512 MB PC 2100 geheugen
Het geheugen is vele malen getest maar geen fouten in gevonden, nu naar het vervangen van het moerderbord zijn alle fouten opeens weg. Nu moet ik toch even vragen hoe dit kan. Segmentation fouten zijn toch alleen maar verkeerd toewijzen van geheugen of software fouten, hoe kan dat nu met het mobo te maken hebben. Met debian/ubuntu nooit fouten gehad. Ik vind het toch wel erg raar...