Hier snap ik geen hol van, nog nooit zoiets meegemaakt.
Kheb zelf ook zoiets gedaan bij een neefje van me (dat boeit alleen niet) van 64 naar 128 MB.... alles bleef gewoon werken... Af en toe wat foutmeldingen of zow, maar dat was vanuit de BIOS zelf (raar genoeg), had niks met Windows te maken
Kun je nog wat specifieker zijn?
Kheb zelf ook zoiets gedaan bij een neefje van me (dat boeit alleen niet) van 64 naar 128 MB.... alles bleef gewoon werken... Af en toe wat foutmeldingen of zow, maar dat was vanuit de BIOS zelf (raar genoeg), had niks met Windows te maken
Kun je nog wat specifieker zijn?
Nou, ik doe mijn pc'tje uit, ram erin, pctje aan, kijk in bios of alles goed staat, was ok, sla alles op, pc start opnieuw op, hij vindt het geheugen, gaat verder met laden. En dan krijg ik een mededeling dat m'n windows setup niet klopt, door een of ander ram.dll bestand (kan niet meer precies op de naam komen)
Probeer in de BIOS de CAS Latency op AUTO te zette... was bij mij het probleem dacht ik.Op maandag 22 januari 2001 22:57 schreef jumperFreed het volgende:
Nou, ik doe mijn pc'tje uit, ram erin, pctje aan, kijk in bios of alles goed staat, was ok, sla alles op, pc start opnieuw op, hij vindt het geheugen, gaat verder met laden. En dan krijg ik een mededeling dat m'n windows setup niet klopt.......
( Bij de geuheugen instellingen
C:\>_
dat ga ik ff proberen, thnxOp maandag 22 januari 2001 22:59 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Probeer in de BIOS de CAS Latency op AUTO te zette... was bij mij het probleem dacht ik.
( Bij de geuheugen instellingen)
Heb je ongeveer dezelfde combo dan?
Maar ik weet zeker dat t geheugen op 222 loopt, want dat heb ik gechecked, en ik had em ook nog op 333 gezet, met zelfde probleem...
Ik kon kiezen uit 2,3 en Auto... alleen AUTO werkte goed.Op maandag 22 januari 2001 23:00 schreef jumperFreed het volgende:
[..]
dat ga ik ff proberen, thnx
Heb je ongeveer dezelfde combo dan?
Maar ik weet zeker dat t geheugen op 222 loopt, want dat heb ik gechecked, en ik had em ook nog op 333 gezet, met zelfde probleem...
Ik heb:
Matsonic MS7070S 440BX
128MB SDRAM
Win98SE + Win2k Advanced Server
Verwijderd
'k Zou gewoon windhoos opnieuw installeren, kan nooit kwaad en als hij dan nog gek doet, dan weet je dat het een bios-probleem is of het geheugen is niet 100% goed.
Geheugen is wel goed, want als ik t apart erin doe (dus alleen 128, welke dan ook) dan werkt t wel, alletwee de reepjes...Op maandag 22 januari 2001 23:18 schreef Dey het volgende:
'k Zou gewoon windhoos opnieuw installeren, kan nooit kwaad en als hij dan nog gek doet, dan weet je dat het een bios-probleem is of het geheugen is niet 100% goed.
Bios is laatste versie, 1003...final
ff opnieuw installen
Iemand die nog een helder moment heeft en t met me wil delen??
kun je doen... wel erg extreem.. maargoed.Op maandag 22 januari 2001 23:18 schreef Dey het volgende:
Heeft er niks mee te maken als het goed is.Op maandag 22 januari 2001 23:28 schreef jumperFreed het volgende:
Kan t komen doordat er één single sided is en één double sided?
lijkt me erg vaag....
Nee, dat leek me dus ook. Ik ben nu geen happy tweakerOp maandag 22 januari 2001 23:32 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken als het goed is.
Verwijderd
Enkel zijdig en dubbel zijdig geheugen zijn WEL totaal verschillend, zoals we bij de i820 moederborden hebben gezien.
Windows vereist goed geheugen bij het opstarten, als het geheugen niet goed is/werkt, dan start Windows meestal niet op of loopt vast (vooral in VM met de XMSfout).
probeer es met 1 DIMM wat ie dan doet, als het dan nog niet goed werkt, dan is je DIMM kapot, anders is het waarschijnlijk een conflict. Wat ook wel eens wilt helpen is om DIMMslot2 vrij te houden.
Windows vereist goed geheugen bij het opstarten, als het geheugen niet goed is/werkt, dan start Windows meestal niet op of loopt vast (vooral in VM met de XMSfout).
probeer es met 1 DIMM wat ie dan doet, als het dan nog niet goed werkt, dan is je DIMM kapot, anders is het waarschijnlijk een conflict. Wat ook wel eens wilt helpen is om DIMMslot2 vrij te houden.
Bedankt voor je replyOp maandag 22 januari 2001 23:53 schreef VipTweak het volgende:
Enkel zijdig en dubbel zijdig geheugen zijn WEL totaal verschillend, zoals we bij de i820 moederborden hebben gezien.
Maar t geheugen is niet stuk, alletwee getest.
Wat voor conflict bedoel je, tussen de twee reepjes?
Jah ik vermoed ook dat het gewoon een conflict is tussen de 2 ram repen, dat klinkt raar, maar dat kan echt. Laat gewoon ff je 2e dimmsloot leeg, wat VipTweak al zei. En probeer het dan nog is, lukt het dan nog niet, probeer je ram te ruilen.
en de langzaamste/'kleinste' reep staat in het voorste dimm-slot?
...gamen blijft leuk...
Jah maar dat maakt niet uit want zijn mobo is een Asus cusl2Op dinsdag 23 januari 2001 00:18 schreef STAYFAN het volgende:
ik kan er naast zitten, maar begint bij een a7v de eerste 'sloot'niet rechts??
lolOp dinsdag 23 januari 2001 00:31 schreef STAYFAN het volgende:
Sorry, ik begin er al van uit te gaan dat alle problemen hier Athlon-related zijn..B-)
Volgens http://www.cusl2.com wel , tenminste bij sommigen wel en anderen weer niet, zoals altijd
Ik had ook een cusl2 hij is wel kieskeurig met extreme hitte, ze zijn erg licht ontvlambaar, vooral rond de socket. Don't ask
Question:....Op dinsdag 23 januari 2001 00:36 schreef ConZito het volgende:
Ik had ook een cusl2 hij is wel kieskeurig met extreme hitte, ze zijn erg licht ontvlambaar, vooral rond de socket. Don't ask
Maarre, je hebt nooit geheugen uitgebreid bij die cusl2 ???
Euhm neuh vanaf het begin er gelijk 512MB in gemikt, was toen een koopje zeg maar. En dat was van 1 merk en ook nog is A-merk. Dat liep meteen perfect.
single of duoble sided?? weet je dat nog??Op dinsdag 23 januari 2001 00:42 schreef ConZito het volgende:
Euhm neuh vanaf het begin er gelijk 512MB in gemikt, was toen een koopje zeg maar. En dat was van 1 merk en ook nog is A-merk. Dat liep meteen perfect.
ConZito???
Weet je nog of welk merk je had en of ze alletwee double of single sided waren, of een van de twee of of, etc???
Want ik begin nu te denken dat t misschien toch wel hieraan ligt
Weet je nog of welk merk je had en of ze alletwee double of single sided waren, of een van de twee of of, etc???
Want ik begin nu te denken dat t misschien toch wel hieraan ligt
Verwijderd
Heb je je dimmen allebei al eens schoongemaakt met een doekje? Het doekje mag niet pluizen. Voorzichtig met het doekje over de contacten gaan. Als een paar van de contacten vuil zijn wil de computer ook weleens kuren krijgen.
2 x 256MB SDRAM Mushkin Rev2 PC133 CAS2
Wilde dat niet meteen zeggen komt zo blaterig over. Das single sided geloof ik.
Wilde dat niet meteen zeggen komt zo blaterig over. Das single sided geloof ik.
Verwijderd
Welke chipset is het? De 810 chipset van Intel wil nogal eens moeilijk doen met installeren van meer dimms. ik heb ook een keer gehad bij de comp. van mijn pa, nieuw geheugen erbij. BOEM vastloper
Heb je al een keer "load setup defaults" gedaan in je bios? Wil ook weleens werken
Heb je al een keer "load setup defaults" gedaan in je bios? Wil ook weleens werken
Verwijderd
Weet je wat je moet doen. Haal allebei de dimms eruit. Maak ze schoon, ook al lijken ze schoon, er komt vuil vanaf. Gewoon met een droog doekje. Geen poetsmiddel ofzo. Zet ze dan terug erin maar wissel ze om. Zet je computer aan en ga naar de bios en doe "load setup defaults" Meestal wil dit nog weleens werken. De intel 810 chipset en de 815 chipset staan erom bekend om fouten te geven met het geheugen. (ligt aan de noordbrug). De noordbrug is die grote zwarte chip vlakbij de socket. Meestal zit er een koellichaam op.
Tis gewoon het double en single sided gezeur. Winbond en dan merkloos, kan best zijn dat Winbond dat niet pikt en fijn gaat conflicten. Dat het los van elkaar werkt is meestal niet meer dan normaal. Alleen je moet echt gaan schreeuwen als het wel naast elkaar op een ander moederbord werkt
Eeuh,
- probeer bios te flashen. Naar nieuwste versie ?
- probeer scanreg /fix
- download nieuwe drivers voor mb.
- suc6.:)
- probeer bios te flashen. Naar nieuwste versie ?
- probeer scanreg /fix
- download nieuwe drivers voor mb.
- suc6.:)
THnx allemaal 
Toch elke keer weer veel hulp

en ik denk dat ik idd maar t geheugen ga ruilen of zo, voor 2 reepjes van iig tzelfde merk! Of ik ga ook maar voor mushkin of corsair.. Wel fokking duur, trouwens
Toch elke keer weer veel hulp
en ik denk dat ik idd maar t geheugen ga ruilen of zo, voor 2 reepjes van iig tzelfde merk! Of ik ga ook maar voor mushkin of corsair.. Wel fokking duur, trouwens
Verwijderd
ben je aan het klokken ? als je met de FSB aan het klokken bent, dan kan het zijn dat het nieuwe reepje die FSB niet aankan...
Verwijderd
Ik wel, geen probleem..... probeer eens alleen met je nieuwe DIMM op te starten.... wil dat niet dan geeft dat al wat aan. Wil het wel alleen met die andere dan is je nieuwe reep kaput.
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook gehad.
van 128mb 133 naar 2x128 133mhz
wou windows ook niet meer opstarten. je mooet toch echt ff windows opnieuwe installeren en dan werkt windows weer goed.
En wat maakt het uit je moet windhows toch 1 keer in de drie maanden op nieuwe installeren om het een beetje soepel te laten lopen.
van 128mb 133 naar 2x128 133mhz
wou windows ook niet meer opstarten. je mooet toch echt ff windows opnieuwe installeren en dan werkt windows weer goed.
En wat maakt het uit je moet windhows toch 1 keer in de drie maanden op nieuwe installeren om het een beetje soepel te laten lopen.
Asus CUSL2 serie staat bekent om problemen met 2 dimmen naast elkaar van 128 MB
2 dezelfde dimmen kan problemen geven, 2 ongelijke ook
het gaat om het merk van het geheugen
het is niet zo dat bijvoorbeeld al het goedkope geheugen het niet doet en al het dure wel, het is een beetje vaag welke dimmen het wel/niet doen
er is een lijstje bekend bij asus met dimmen die zeker werken geloof ik
bij ons in de winkel hebben we nu geheugen wat zeker werkt.
das het probleem
BTW: volgends onzeleverancier is updaten van de bios naar de nieuwste versie voor een hoop dimmen het probleem opgelost (dit hielp echter niet toen ik het zelf probeerde)
EDIT: opmerking plaatsuh
2 dezelfde dimmen kan problemen geven, 2 ongelijke ook
het gaat om het merk van het geheugen
het is niet zo dat bijvoorbeeld al het goedkope geheugen het niet doet en al het dure wel, het is een beetje vaag welke dimmen het wel/niet doen
er is een lijstje bekend bij asus met dimmen die zeker werken geloof ik
bij ons in de winkel hebben we nu geheugen wat zeker werkt.
das het probleem
BTW: volgends onzeleverancier is updaten van de bios naar de nieuwste versie voor een hoop dimmen het probleem opgelost (dit hielp echter niet toen ik het zelf probeerde)
EDIT: opmerking plaatsuh
Nogmaals muchos gracias, thnx, bedankt 
Ik ga nog maar een keer die site napluizen, of ik die lijst kan vinden....
Enne, Da_Bor, waar werk je, kom ik ff dat geheugen halen
(liefst Mushkin of zo
)
Ik heb trouwens de opties die jullie gaven geprobeerd, (2e ramsleuf leeg laten en alleen 1 en 3 gebruiken, van plaats verwisselen, etc)
Maarre nix hielp, dus ik moet maar voor ander geheugen gaan....
Ik ga nog maar een keer die site napluizen, of ik die lijst kan vinden....
Enne, Da_Bor, waar werk je, kom ik ff dat geheugen halen
(liefst Mushkin of zo
Ik heb trouwens de opties die jullie gaven geprobeerd, (2e ramsleuf leeg laten en alleen 1 en 3 gebruiken, van plaats verwisselen, etc)
Maarre nix hielp, dus ik moet maar voor ander geheugen gaan....
beetje offtopic hoor, maareh 'k was van plan om ook 128mb bij te gaan kopen, op m'n asus p2b, zit nu 64mb pc100 in... kan ik daar rustig 128mb pc133 bijgooien?
Only dead fish go with the flow
ja dat kan je doen toilet man ik heb er ook 1 x 64 mb 100 hz en 1x 64 133hz ingehad bij elkaar en liep perfect
Dit geloof je niet. Nou probeer ik t nog een keer, (omgedraaid en op cas 3-3-3) en nou loopt t wel. Ook nu ik t net op ca 2-2-2 zette, start ie gewoon op. Dat deed ie echt de 1e paar keer niet 
Bedankt voor jullie assistance iig
Bedankt voor jullie assistance iig
Ikkuh werk bij Musicorner in Purmerend
wij hebben nooit echt muskin/overclock geheugen we verkopen veel pc`s aan MKB en thuisgebruikers (weinig losse onderdelen enzo)
ik wee nie wat voor merk mem het is hetis 133 MHZ 128 mb en het kost 199 piek inc btw
da zijn de enige specs van die bankies die ik zo heb
maybe niet het beste voor overclocking maar het werkt wel op je asus cusl2
wij hebben nooit echt muskin/overclock geheugen we verkopen veel pc`s aan MKB en thuisgebruikers (weinig losse onderdelen enzo)
ik wee nie wat voor merk mem het is hetis 133 MHZ 128 mb en het kost 199 piek inc btw
da zijn de enige specs van die bankies die ik zo heb
maybe niet het beste voor overclocking maar het werkt wel op je asus cusl2
Verwijderd
Het belangrijkste is dat de modules hetzelfde zijn, liefst ook nog het zelfde merk en dat je de timings weet, of de modules moeten SPD ondersteunen.
Laat je trouwens weten of het is gelukt??
Laat je trouwens weten of het is gelukt??
Ja, t is al gelukt, zie een vroegere reply van me,
, bedankt voor jullie hulp, en ja ik vind t zelf ook behoorlijk vaag, dat t de eerst keren niet lukte, en nu dus wel, en ik heb toch echt nix anders gedaan
Maar t is dus gelukt, door t nieuwe reepje in t 1e slot te dumpen en de oude in de 2e (dat bedoel ik met omdraaien in m'n eerdere reply dat t gelukt was)
En ik merk toch wel dat alles nu lekkerder loopt, dus niet voor nix gedaan
Maar t is dus gelukt, door t nieuwe reepje in t 1e slot te dumpen en de oude in de 2e (dat bedoel ik met omdraaien in m'n eerdere reply dat t gelukt was)
En ik merk toch wel dat alles nu lekkerder loopt, dus niet voor nix gedaan
misschien is je andere module wel geen 222
en dan werkt het niet op 222. misschien ligt het daar aan
en dan werkt het niet op 222. misschien ligt het daar aan
Pagina: 1