A8N-SLI Deluxe balans geluid voor/achter

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 09:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Al een hele tijd overleef ik het met zo'n A8N-SLI bordje... toendertijd helemaal hip en iedereen liep er weg mee. Zo ook ik en nog steeds geen spijt van; stabiel, doet z'n werk goed en (iig met dat zalman blokje ipv standaard koeler) redelijk stil.

Een probleem wat ik echter nog niet heb overwonnen is het geluid. Onboard zit een geluidskaartje wat ondersteuning biedt voor allerhande speaker setups. Ooit heb ik een shiny Creative FPS1000 4-speaker setje gekocht wat nog steeds prima werkt en altijd goed z'n best heeft gedaan. Die staat dan ook nog steeds en is aangesloten op het board.

De laatste BIOS updates er overheen gegooid, laatste nForce drivers, nForce audio tools etc. er op gezet maar ik krijg maar geen geluid uit de achterste speakers. Als ik in het nForce audio tooltje de wizard gebruik, waarbij afzonderlijk naar iedere speaker geluid wordt gestuurd dan hoor ik ze wel. Zodoende komt ie daar ook uit de test als 4-speaker setup. Briljant, dat heb ik ook. :P

Vervolgens wil ik de voorste speakers iets zachter hebben, zodat ik de achterste speakers (die wat verder weg staan) beter hoor. Ik wil echt middenin het geluid zitten zoals je begrijpt. De achterste speakers geven echter met 'normaal' MP3 geluid geen kick. In alle mogelijke tools die ik er voor kon vinden geprobeerd er geluid uit te krijgen maar tevergeefs.

In het grote A8N-SLI topic al heeeeeel lang terug hier eens over begonnen, toen waren er mensen die deze setup wel aan de praat hebben gekregen, maar de aangeboden manier werkten helaas bij mij niet. Zijn er inmiddels beter oplossingen verzonnen? Help! Na al die tijd wil ik wel weer eens lekker geluid hebben :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.