Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:50:
[...]
Gefeliciteerd. Wellicht heb jij nu het exemplaar gekregen wat ze voor mij hadden gereserveerd
Intussen is mijn exemplaar, besteld bij HTR, nog steeds niet bij hun binnengekomen

Hoewel ze me 3x hebben bevestigd dat het goed zal komen ben ik er toch nog niet geheel gerust op.
Trouwens, ik dacht dat OSX niet taalgebonden was? (met andere woorden, dat je bij elke OSX zelf je taal kunt kiezen zonder dat je een taalgebonden versie koopt) Heb ik dit verkeerd begrepen of klopt dit wel?

Ik had de mijne al 10 dagen geleden besteld en wou ook bij HTR bestellen en annuleren. Maar van HTR hoorde ik toen dat ze gewoon niet geleverd zouden worden en toen ik A-
Mac belde zeiden die dat ze dus later geleverd zouden worden (na 1 juli) en dat ze niet eens alles zouden kunnen uitleveren, dat er al meer bestellingen binnen waren dan dat ze zouden krijgen. Blijkbaar hebben ze dus wel voldoende gehad. Het is echt een goede prijs, want op marktplaats stonden ze bij andere leveranciers voor 419 en 449 en dan is het verschil met de 1.66 CD versie (550 voor leraren/580 voor studenten/620 normale prijs) gewoon te klein.
Ik twijfel alleen nog even over de upgrade. Doel is dus om 720p HD .mkv films te spelen met een bitrate van 5000-6000 kbits. Dat gaat deze processor helaas net niet trekken. Er moet dus een andere processor in, maar dat komt wel na de eerste prijsverlaging.
Alleen over het geheugen. Daar twijfel ik nog over. Er gaat niet gefotoshopt worden of zo dus ik denk dat 1 GB voldoende moet zijn. Wat is dan het handigst? Een reepje van 1 GB kopen en 1.25GB erin plaatsen of 2 losse reepjes van 512 erin doen zodat ik dus 1GB heb?
Over die boekjes, ik had de indruk van HTR gekregen dat die dingen overal vanuit Europa dus op een centraal punt waren. Omdat wij Nederlanders daar niet zo moeilijk over doen (as long as the price is right) zullen ze wel voornamelijk hier naartoe komen. Ik denk niet dat ze het aandurven om Duitse
Macs in Frankrijk of de UK te verkopen

.
Alleen de boekjes zijn in 't Duits. De
Mac kun je Engels of Nederlands instellen as you wish.