[XP]geen directX op m'n systeem

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
het probleem is ontstaan toen ik voor een bepaald spel directX moest installeren en dat fout ging. ik heb het er toen bij gelaten omdat ik geen zin had om daar veel moeite voor te gaan doen terwijl toch alles het deed. tot ik gisteren een spel had die allerlei foutmeldingen gaf waarvan ik dacht dat dat aan directX lag. Als ik DX wilde installeren kreeg ik de melding dat ie een of ander bestand niet kon kopieren/vinden. daar heb ik topics over gevonden.
toen heb ik DX weggegooit dmv DirectX Eradicator 2.0. toen ik DX weer wilde installeren lukte dat nog steeds niet. toen maar SP2 geinstalleerd (erg laat, ik weet het). bij het opnieuw opstarten na het installeren bleef de pc hangen op een blauw scherm (geen BSOD) met de text even geduld of zoiets. omdat ik in tussentijd was gaan werken en daarna nog steeds die melding gaf vond ik dat ik wel lang genoeg had gewacht. stroom uit, en opnieuw opstarten. na 10 keer niet opnieuw kunnen opstarten (ook niet veilige modus/laatste werkende config) lukte het ineens wel. SP2 staat erop :).
maar ik krijg wel meldingen van DDRAW.dll en dsound.dll. ik kijken naar dxdiag.exe. jammer, die staat er bij mij niet op. DX van internet gedownload en installeerd. ik ga akkoord met de voorwaarde druk op volgende en er staat meteen dat de onderdelen geinstallerd zijn en klaar voor gebruik. niet dus. nog steeds dezelfde melding. nog een keer DX weggooien met DirectX Eradicator 2.0. foutmelding: deze versie van windows " not supported"

wat kan ik nu nog die behalve gaan formateren??

bij Everest staat onder DirectX wel een lijst bij bestanden maar bij video/sound/muziek/inbrengen helemaal niks

op de reactie hieronder: McAfee personal firewall plus, wireless netwerk WPA, McAfee virusscanner. oftewel alles wel redelijk op orde

[ Voor 13% gewijzigd door trigger808 op 28-02-2006 19:40 ]

Verwijderd

Nogmaals Eradicator draaien maar dan in veilige modus.
en dan weer opnieuwe downloaden van directx microsoft.com/directx
en als dat niet werkt....
tja dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan format c:/u

En ja SP2 is inderdaad VEEEEEEEEEEEEELSTE laat geinstalleerd..
Het is bekend dat sp2 problemen KAN veroorzaken tijdens installatie. zeker als windows al een tijd draait.

(vraag me af hoe jij beveiligt bent op het net wat betreft firewall etc)

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:33:
Nogmaals Eradicator draaien maar dan in veilige modus.
nope, nog steeds de melding dat mijn win versie " not supported" is :(

Verwijderd

En meneer kaktus wat heb je nu geleerd :P
"altijd updates draaien."

Misschien handig nu de kans vrij groot is dat je moet formatten om na een verse install een ghost te maken van hd.

Vergeet de volgende items niet:

Mail, Adresse, Favorieten, Mijn documenten, Ftp lijsten, Trillian.
En geef je windows Drive een bekende naam zodat je bij het booten van de winxp cd je C drive goed kan herkennen zodat je niet per ongeluk een andere hd of partitie leeg gooid.

(info uit (nare) ervaring verkregen)