Maxtor niet toegankelijk crash? help!- iemand tools?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn Maxtor externe harddisk is opeens niet meer toegankelijk. Toen ik hem net aanzetten begon ie meteen te zeggen dat uitgestelde schijfbewerkingen mislukt waren. Dit zegt ie wel vaker, maar het bleef nu terug komen. Ff mijn laptop gereboot en vervolgens kan ik niet meer in de maxtor kijken... Als ik hem aanklik krijg ik de melding: F:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Heb CHKDSK uitgevoerd en dan zegt ie: waarschuwing. Parameter F niet opgegeven. CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezen modus.

Mijn zaak laptop is vorige week gecrashed. Deze ligt nu ter reparatie bij HP en krijgt een nieuwe Harddisk. Bijna alle data is verloren gegaan. Gelukkig heb ik dus backups op mijn maxtor. Daarvoor gebruik ik hem hoofdzakelijk. Nu wilde ik dus net gaan werken op mijn prive laptop met mijn maxtor en gebeurt dit... Als ik niet bij die bestanden op de maxtor kan is dat echt een hele grote ramp voor me. Weet iemand hoe ik toegang tot de maxtor kan krijgen??? Handig tooltje ergens???

En wat ik me afvraag: waarom gaan er twee HD's bij mij in 1 week kapot. Virusje? Norton heeft niks gedetecteerd. Zit laatste versie op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... alvast bedankt....

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 11:46
probeer eens een ander usb kabeltje,

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 10:35
heb je geen gewone pc? waar je em ff aan kan hangen(niet via extrene hdd case) om te kijken of je er zo bij kan. t wil soms wel eens aan de hddcase liggen

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:24
vijs hem uit de case, monteer hem in een pc, test daar eens. Krijg je hem in schijfbeheer te zien dan? als je schijf als ongeformateerd ofzo wordt weergeven kan je nog altijd met een recoverprog zoals recovermyfiles aan het werk.

Als dit niet werkt kan je altijd met powermax een test doen om te kijken wat er mis mee is. als powermax zegt dat hij kapot is, dan genereert die een foutcode die je dan kan opgeven voor je garantieform.

powermax kan je van de site van maxtor downen en moet je installeren op een diskette. Via deze diskette moet je opstarten(in bios boot from floppy). Ik weet niet zeker of dit werkt als je HD via usb is aangesloten, ik denk niet dat je schijf dan wordt gevonden. Vandaar dat je hem mss eruit moet halen en in een pc moet steken.

Als je hem toch werkende krijgt zou ik zeker eerst backuppen op nog een andere HD

[ Voor 30% gewijzigd door FragileM64 op 28-02-2006 19:37 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

is hij in beheren wel te vinden.
maybe moet je hem even importeren.
Over dat hij gecrashed kan zijn.. ja tja. dat kan hd's van maxtor hebben nog wel eens de neiging om warm/heet te worden.. Boven de 45 graden is niet best voor een hd/

Get data back is een tool waarmee je wat terug zou kunnen krijgen.
en zo zijn er wel meer. .Google eens op data recovery.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 21:10
FragileM64 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:35:
powermax kan je van de site van maxtor downen en moet je installeren op een diskette. Via deze diskette moet je opstarten(in bios boot from floppy)
Ipv de floppy versie aan te raden kan je beter de cdrom iso aanraden. Floppy is hopeloos verouderd, traag, fragiel,.. rommel dus.

Powermax bootable cd-rom ISO

[ Voor 10% gewijzigd door Noel op 28-02-2006 19:41 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:24
-Noel- schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:39:
[...]

Ipv de floppy versie aan te raden kan je beter de cdrom iso aanraden. Floppy is hopeloos verouderd, traag, fragiel,.. rommel dus.

Powermax bootable cd-rom ISO
Volledig met akkoord, maar soms heb je net geen leeg cdtje bij de hand. :) Het gemakkelijkste vind ik nog booten via usb stick maar dat moet je dan ook hebben...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• maXXzz
Ok, thanks... zal ik zo es ff proberen....

Voordat ik dit las heb ik net iets anders geprobeerd. Rechtsklik op de drive, en schijfcontrole uitvoeren. Gaat wel heel erg traag....

• maXXzz
Krijg trouwens geen bestand te downloaden als ik op die maxtor tool klik,.....

Verwijderd

Check dit programma anders ook eens.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Wat je ook doet, schrijf in ieder geval geen data op de schijf en laat hem buiten
de serieuze pogingen zo veel mogelijk met rust. Je hebt dus minimaal 2
harde schijven nodig. Als de harde schijf ook je systeemschijf is/was
moet je eerste een andere (nieuwe) harde schijf nemen en daar opnieuw
je systeem op installeren om zo de oude schijf zoveel mogelijk te
ontlasten en deze pas weer aan te sluiten als 2e schijf om de
reddingspogingen te ondernemen..

Verder als dit programma geen oplossing bied kun je misschien andere
programma's proberen. Als je disk echt fysiek defect is (bijvoorbeeld
spint niet meer volledig op en /of maar erg veel lawaai probeer hem
dan licht te kantelen en goed te koelen (desnoods in de vriezer maar let op:eerst goed inpakken in ondoordringbaar plastic , geen vocht ), dat wil ook nog wel eens helpen. Controleer in ieder geval de aansluitingen van je
schijf.

Als niets werkt is de laatste oplossing het defecte onderdeel van de
schijf vervangen, dit is echter lastig en wordt overgelaten aan
professionals met de beschikking over een cleanroom. De prijzen
hiervoor variëren sterk per bedrijf.
En om volledig te zijn verkeerde pogingen kunnen ook zelf verdere
schade aanbrengen.

Wellicht dat de volgende 2 fora bij eigen pogingen lezenswaardig zijn.

OM FAQ / Beleid

Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie

succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 20:00 ]

• maXXzz
Het is gelukkig geen systeemschijf. Gewoon een externe voor backup doeleinden. En hij maakt ook totaal geen rare geluiden. Kondigde ook geenszins zijn einde aan door traag te worden oid. Dit in tegenstelling tot mijn bovengenoemde zaak laptop. Die bleef steeds hangen en werd traag....

Ik zal de tools een proberen straks.... iedereen bedankt voor de reacties, en nieuwe ideeen zijn nog altijd welkom.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Heb CHKDSK uitgevoerd en dan zegt ie: waarschuwing. Parameter F niet opgegeven. CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezen modus.
Heb je daarna chkdsk f: /f geprobeerd? de /f is noodzakelijk omdat hij anders geen reparaties kan uitvoeren omdat hij dan in read-only modus werkt, vandaar die "foutmelding" (het staat er notabene gewoon bij :) )

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 28-02-2006 20:42 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• maXXzz
Hee tnx....

Ik heb wel chkdsk f: geprobeerd, maar niet chkdsk /f

Zal ik zo es ff proberen. Hij is nu bijna klaar met de schijfcontrole in windows zelf. Is ie al ruim een uur mee bezig....

Verwijderd

dan hoef je die /f niet meer te doen.

• maXXzz
Okeeee. hij is klaar met de schijfcontrole.. Hier had ik de ook twee vinkjes aangevinkt over repareren van dingen enzo...

Na anderhalf uur was ie klaar en ja! Ik kan weer in de maxtor komen.

Alleen.... een belangrijke directory is verdwenen!! Zou ik toch een virus hebben ofzo?

• maXXzz
Heb de complete schijf doorzocht! Een hele directory met filmbestanden en images van ge-edite video's, allemaal weg! Iemand een idee of dit nog terug te vinden is?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

getdataback of een soortgelijk tooltje (ik weet niet of er een freeware dingetje is), in de tussentijd niets op die schijf wegschrijven anders kun je het waarschijnlijk vergeten.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De antwoorden staan gewoon in de FAQ van dit subforum geschreven :)
[topic=649273]
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
• [topic=649273///#hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Aangezien we nergens uit je posts kunnen opmaken wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met behulp van o.a. de FAQ van dit subforum, ondanks dat je eerder een linkje naar de FAQ hebt gehad, gaat dit topic dicht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.