Toon posts:

Verschil in ADSL-modemrouters tussen België en Duitsland?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een Mediamarkt-winkel in Duitsland wilde ik een ADSL-modemrouter kopen van het merk Belkin (Belkin Wireless G Router 125 Mbits with ADSL2+ Modem for ISDN - Annex B - 4 port switch) voor 89,99 EUR.

De verkoper raadde me ten zeerste af om de modemrouter in Duitsland te kopen omdat de telefoon-aansluiting en andere specificaties verschillen ten opzichte van België. Volgens de verkoper moet je een modem altijd kopen in je eigen land. De router zou je eventueel wel in een ander land kunnen kopen.

Wie kan me verduidelijken in welk opzicht modems/modemrouters verschillen tussen België en Duitsland?

_/-\o_

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:
De verkoper raadde me ten zeerste af om de modemrouter in Duitsland te kopen omdat de telefoon-aansluiting en andere specificaties verschillen ten opzichte van België.
Dat zeggen meeste verkopers in Duitsland. Al zou het alleen maar zijn omdat er een ander kabeltje bij zit (TAE) en de handleiding specifiek op Duitsland is gericht.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alle ADSL modems in Duitsland zijn Annex-B (ISDN) formaat. Alle telefonie in duitsland loopt gewoom op 1 standaard (annex-B), in plaats van 2 verschillende standaards zoals in nederland (annex-A en annex-B). Ik neem aan dat dit voor Belgie ook geldt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Microkid schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:56:
Alle ADSL modems in Duitsland zijn Annex-B (ISDN) formaat. Alle telefonie in duitsland loopt gewoom op 1 standaard (annex-B), in plaats van 2 verschillende standaards zoals in nederland (annex-A en annex-B). Ik neem aan dat dit voor Belgie ook geldt.
Uhhh... Waarom kan je dan wel een analoog toestel uit D hier gebruiken als je er een ander stekkertje op zet? En hebben ze daar ook apparte ISDN telefoons?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik bedoel dat ze in duitsland wel gewoon analoog werken, maar dat het ADSL signaal via Annex-B loopt. Bij Annex-B wordt een ander deel van de frequentie gebruikt dan bij Annex-A. In Duitsland hebben ze slim gedaan en gewoon voor 1 standaard gekozen, De duitste telefoonstekkers voor de muur zijn wel anders, maar de meeste telefoons gebruiken tegenwoordig gewoon rj11 stekkertjes.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, Microkid.

Als ik je goed begrijp, zijn alle ADSL-modems in Duitsland alleen geschikt voor ISDN (=Annex B).

Zelf heb ik een PSTN-aansluiting (=Annex-A ???).
Ik moet er dus gewoon op letten dat in de specificaties van de modem staat dat hij ook geschikt is voor Annex A?
Pagina: 1