Op kantoor hebben we een mappenstructuur met sofware die we ook bij onze klanten nodig hebben. We hebben er een server in Amsterdam tussen omdat we op kantoor maar een snelheid van 80 kb upload hebben.
Het proces, zoals het moet gaan werken:
Stap 1
Op kantoor houden we de laatste versie bij. Elke dag stuur ik de laatste versie naar Amsterdam. Na dit proces gaan locatie 1 t/m 25 de laatste versie de server in Amsterdam halen.
Stap 2
Op elke locatie staat nog een upload map waar eventueel nieuwe software staat. Deze moet van locatie 1t/m 25 naar kantoor gekopieerd en daarna van de locatie verwijderd worden.

Vraag 1:
Tijdens het inloggen met het onderstaande script krijg ik een fout met het wachtwoord in de tekst file, hoe kan dit ?
Foutmelding:
Password file must not be other-accesisble
Continuing without password file
Rsync Script: Upload van Kantoor naar Amsterdam
rsync -vrtz --delete --password-file=wachtwoord.txt /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser
v = verbose (laat output zien tijdens het uitvoeren)
r = recursief (inclusief subdirectories)
t = behoud tijden (behoud de tijden van aanmaken en wijzigen van de files)
z = compressie (compressie tijdens transfer, reduceerd dataverkeer)
delete = als lokaal verwijderd, dan ook verwijderen op server
Hierbij heb ik een password file met username:password en everyone heeft geen rechten op deze map.
Vraag 2:
Hoe kan ik het beste van de Amsterdam naar locatie 1 t/m 25 synchroniseren ?
Vraag 3
Ik moet ook een upload-map van locatie 1 t/25 naar kantoor sturen hoe kan ik dit het beste doen? En hoe kan ik na het uploaden op locatie de bestanden automatisch laten verwijderen?
We gebruiken versie: 2.0.5 http://www.itefix.no/cwrsync/
Het proces, zoals het moet gaan werken:
Stap 1
Op kantoor houden we de laatste versie bij. Elke dag stuur ik de laatste versie naar Amsterdam. Na dit proces gaan locatie 1 t/m 25 de laatste versie de server in Amsterdam halen.
Stap 2
Op elke locatie staat nog een upload map waar eventueel nieuwe software staat. Deze moet van locatie 1t/m 25 naar kantoor gekopieerd en daarna van de locatie verwijderd worden.

Vraag 1:
Tijdens het inloggen met het onderstaande script krijg ik een fout met het wachtwoord in de tekst file, hoe kan dit ?
Foutmelding:
Password file must not be other-accesisble
Continuing without password file
Rsync Script: Upload van Kantoor naar Amsterdam
rsync -vrtz --delete --password-file=wachtwoord.txt /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser
v = verbose (laat output zien tijdens het uitvoeren)
r = recursief (inclusief subdirectories)
t = behoud tijden (behoud de tijden van aanmaken en wijzigen van de files)
z = compressie (compressie tijdens transfer, reduceerd dataverkeer)
delete = als lokaal verwijderd, dan ook verwijderen op server
Hierbij heb ik een password file met username:password en everyone heeft geen rechten op deze map.
Vraag 2:
Hoe kan ik het beste van de Amsterdam naar locatie 1 t/m 25 synchroniseren ?
Vraag 3
Ik moet ook een upload-map van locatie 1 t/25 naar kantoor sturen hoe kan ik dit het beste doen? En hoe kan ik na het uploaden op locatie de bestanden automatisch laten verwijderen?
We gebruiken versie: 2.0.5 http://www.itefix.no/cwrsync/