Toon posts:

Rsync in Windows omgeving.

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op kantoor hebben we een mappenstructuur met sofware die we ook bij onze klanten nodig hebben. We hebben er een server in Amsterdam tussen omdat we op kantoor maar een snelheid van 80 kb upload hebben.

Het proces, zoals het moet gaan werken:

Stap 1
Op kantoor houden we de laatste versie bij. Elke dag stuur ik de laatste versie naar Amsterdam. Na dit proces gaan locatie 1 t/m 25 de laatste versie de server in Amsterdam halen.

Stap 2
Op elke locatie staat nog een upload map waar eventueel nieuwe software staat. Deze moet van locatie 1t/m 25 naar kantoor gekopieerd en daarna van de locatie verwijderd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/naamloos.jpg

Vraag 1:

Tijdens het inloggen met het onderstaande script krijg ik een fout met het wachtwoord in de tekst file, hoe kan dit ?

Foutmelding:
Password file must not be other-accesisble
Continuing without password file

Rsync Script: Upload van Kantoor naar Amsterdam

rsync -vrtz --delete --password-file=wachtwoord.txt /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser

v = verbose (laat output zien tijdens het uitvoeren)
r = recursief (inclusief subdirectories)
t = behoud tijden (behoud de tijden van aanmaken en wijzigen van de files)
z = compressie (compressie tijdens transfer, reduceerd dataverkeer)
delete = als lokaal verwijderd, dan ook verwijderen op server

Hierbij heb ik een password file met username:password en everyone heeft geen rechten op deze map.

Vraag 2:
Hoe kan ik het beste van de Amsterdam naar locatie 1 t/m 25 synchroniseren ?

Vraag 3

Ik moet ook een upload-map van locatie 1 t/25 naar kantoor sturen hoe kan ik dit het beste doen? En hoe kan ik na het uploaden op locatie de bestanden automatisch laten verwijderen?

We gebruiken versie: 2.0.5 http://www.itefix.no/cwrsync/

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Foutmelding:
Ik ken het programma niet, maar als ik dat lees denk ik dat je de permissies van het passwordbestand zo moet instellen dat other (world) geen rechten heeft, dus 640 of 600 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee ?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
als het een ntfs filesystem is moet je met de bestandsrechten van die password file spelen, rsync vind het niet tof dat ie world readable is

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

For anyone interested, I've answered my own question. The chmod 600 command was not working properly because my Windows NT installation was on a FAT partition rather than NTFS.

Since FAT has no concept of individual file permissions (anyone can do anything they want on a FAT partition) I kept getting the "other-accessible" error - even after running chmod.

I converted the partition to NTFS, ran chmod 600 again, and everything works properly now. I can run my nightly, automated backup between my NT server and my Linux server using the instructions outlined on the web site.
al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:19:
als het een ntfs filesystem is moet je met de bestandsrechten van die password file spelen, rsync vind het niet tof dat ie world readable is
wat is world redable ? Momenteel hebben alleen administrator rechten ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Try the procedure below:

1. Copy files chmod.exe, cygint-3.dll from cwrsync server distribution to your cwrsync/bin directory.
2. Open a command window and go to the directory where your password file resides
3. Enter set CYGWIN=ntsec
4. Enter chmod 600 your password file
Your password file should be not world readable now.

Ik heb een oplossing gevonden, als ik dit met cacls toepas moet ik wel een gebruiker hebben. Anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het inloggen met het onderstaande script krijg ik een fout met het wachtwoord in de tekst file, hoe kan dit ?

Foutmelding:

Rsync Script:

rsync -vrtz --delete --password-file=wachtwoord.txt /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser

Ik heb echt vanalles gebrobeerd maar ik krijg steeds dezelfde melding?
Is er iemand anders die ook rsync gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee ?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De foutmelding lijkt te suggereren dat "wachtwoord.txt" (.txt?!?) op het verzendende systeem world-readable is. Dat is zeer onverstanding.

Trek nu zelf je conclusie.

[ Voor 15% gewijzigd door Sendy op 17-03-2006 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschillenende rechten combinaties geprobeerd maar niks lijkt te werken. Wat zou ik dan volgens jou moeten doen om te zorgen dat het wachtwoord bestand niet world-readable is?

• Sendy
  • Niet online
Waar staat dat bestand? Binnen cygwin of erbuiten? Als het erbuiten is, dan weet ik het niet, want ik ken Windows+rsync niet. Als het erbinnen is weet ik het ook zeker. Je hebt vast "chmod o-a" geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Sendy schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:41:
Waar staat dat bestand? Binnen cygwin of erbuiten? Als het erbuiten is, dan weet ik het niet, want ik ken Windows+rsync niet. Als het erbinnen is weet ik het ook zeker. Je hebt vast "chmod o-a" geprobeerd?
C:\program files\cywin| daar staat de de file. Chmod verhaal snap ik niet? dat is toch dos of niet ?
Commando bestaat althans niet meer in windows 2003 ?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mischien kun je 't beter zo doen:

code:
1
2
export RSYNC_PASSWORD=passwordhier
rsync [rest van je commando, zonder --password-file]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sendy
  • Niet online
Ik snap dit dan weer niet:
code:
1
C:\program files\cywin|

Ik bedoelde als de file binnen cygwin zit, dan werkt chmod misschien wel (al ben ik daar niet zeker van). Verder is het niet relevant, want de file staat op Windows.

Ik zou zonder password file werken en gewoon public/private key-authorizatie gaan doen (al klaagt ssh ook wel als die files world-readable zijn).

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:29:
Mischien kun je 't beter zo doen:

code:
1
2
export RSYNC_PASSWORD=passwordhier
rsync [rest van je commando, zonder --password-file]
wat gebeurt er met dit export commando ?

wachtwoord.txt ziet er zo uit:

username:wachtwoord

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

export zet een environment variable. Rsync zoekt bij het uitvoeren een environment variable RSYNC_PASSWORD op zodat je het paswoord gemakkelijk mee kunt geven in scripts e.d. Daardoor heb je geen password file nodig.

Voorbeeld:

code:
1
2
3
export RSYNC_PASSWORD=l33tpassword

rsync -vrtz --delete /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:09:
export zet een environment variable. Rsync zoekt bij het uitvoeren een environment variable RSYNC_PASSWORD op zodat je het paswoord gemakkelijk mee kunt geven in scripts e.d. Daardoor heb je geen password file nodig.

Voorbeeld:

code:
1
2
3
export RSYNC_PASSWORD=l33tpassword

rsync -vrtz --delete /cygdrive/c/rsyncdata/ username@xxx.xxx.xxx.xxx::clooser
Ik krijg je de volgende melding:
export is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Het gaat hier om een windows 2003 machine ?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat moet je dus wel in bash doen (je had toch cygwin?). Hoe dat in de windows shell gaat weet ik niet :P

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:36:
Ja, dat moet je dus wel in bash doen (je had toch cygwin?). Hoe dat in de windows shell gaat weet ik niet :P
Dit moet je wel in bash doen, zegt mij niks?? Moet ik hieruit concluderen dat jou verhaaltje niet voor windows werkt ?

• Sendy
  • Niet online
Volgens mij moet je concluderen dat je de handleiding moet lezen. CyBeR geeft toch waardevolle tips.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de handleiding wel 10 x gelezen, maar met die password file krijg ik niet aan de gang,ook heb ik me suf gezocht op internet voor andere oplossingen. En dat heb het het forum hun vanalles gepost maar dat wordt ik ook niet wijzer van.

Het lijkt zo simpel, en dat is het volgens mij ook. Maar het werkt gewoon niet ........... :'(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij cygwin zit een Bash shell. Da's net zoiets als de commandprompt in Windows (cmd), maar dan beter. Probeer wat ik zei daar eens mee. Als 't eenmaal werkt kun je 't in een shell-script (.sh, zoiets als een .bat maar dan voor bash) verwerken.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

BCC

Waarom gebruik je niet gewoon cwRsync? Dat werkt een stuk beter onder Windows..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:41:
Waarom gebruik je niet gewoon cwRsync? Dat werkt een stuk beter onder Windows..
Dit gebruik ik ook? of hebben we het hier nu over 2 verschillende dingen ?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik chmod 600 op een file uitvoer zonder ftp tools enzo ? ik gebruik de windows versie dus dit is volgens mij uberhaubt niet mogelijk

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 18:47 ]

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:08:
[...]
Dit gebruik ik ook? of hebben we het hier nu over 2 verschillende dingen ?
Volgens mij gebruik jij RSync onder Cygwin. cwRSync is een gecompilde versie van Rsync voor Windows. Dat is nogal een verschil.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Volgens mij gebruik jij RSync onder Cygwin. cwRSync is een gecompilde versie van Rsync voor Windows. Dat is nogal een verschil.
Dus voor alle volledigheid ik gebruik deze versie: http://itefix.no/cwrsync/

• BCC

BCC

Post je commandline eens. Ik gebruik hier hetzelfde en dat werkt elke dag prima.

[ Voor 54% gewijzigd door BCC op 22-03-2006 22:54 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1 topic lijkt me nog steeds genoeg; merged

Rsync in Windows omgeving.

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 23-03-2006 09:40 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1