Continue 250 KB/s op netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Ik heb een Dell inspiron 6000 met een intel broadcom440x ethernet adapter. Er draait windows xp home op, en alles gechecked op virussen/spyware en dergelijke.

Sinds 1.5 dagen, als er een netwerk kabel in ingeplugd is er continue 250KB/s straffic op de verbinding. Als ik de kabel verwijder, is er (uiteraard) helemaal niks. Zie screenshots, de 1e is met kabel, de 2e is zonder kabel, wireless is disabled.

Afbeeldingslocatie: http://netfiles.uiuc.edu/middelbo/www/network1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://netfiles.uiuc.edu/middelbo/www/network2.jpg

Het gekke is echter, dat het verkeer wel verschijnt in de graphs van mijn firewall en task manager, maar niet in de connection properties. Ook mijn firewall zegt niet waar het vandaan komt, alle progs/processes die net toegang hebben laten geen traffic zien.
Dit doet mij vermoeden dat mijn computer ergens een of andere rare loop maakt een zodoende spookverkeer veroorzaakt. Dit vermoeden wordt versterkt door het feit dat, zodra de netwerk kable is ingeplugd, het cpu gebruik van "system" (lekker vaag) van 0-2 naar 20-40% schiet. Bovendien, als ik in mijn firewall "stop all traffic" aan klik, blijft er vorlijk 250KB/s door de NIC stromen volgens zowel taskman als firewall.

Ik heb dus het idee dat mijn computer ergens met zichzelf in de knoop zit, ik heb alleen geen idee hoe en waar ik moet zoeken, buiten de standaard netwerk settings. Hopelijk heeft iemand hier een idee?

Trouwens, netstat laat niks vreemds zien voor zover ik kan zien.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toevallig een kabel met beide uiteinden in je switch zitten? Als er dan iets gebroadcast wordt vind je switch en (sommige) NIC(s) dat niet leuk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Probeer eens met dit programma te kijken of er open verbindingen zijn: http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

[edit]
Zal eigenlijk de zelfde lijst moeten geven als je firewall

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 19:12 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Toevallig een kabel met beide uiteinden in je switch zitten? Als er dan iets gebroadcast wordt vind je switch en (sommige) NIC(s) dat niet leuk.
--------------
Een loop ?

• Ingmar
Er zat wel een kabel in de 5e poort (shared met uplink) van ons linksys switchje, verwijderd, switch gereboot, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Trouwens, op zijn minst 2 andere computers op dezelfde switch hebben precies hetzelfde. Dan riekt het meer naar een verotte switch volgens mij. Ik ga dalijk even testen in een ander kantoor om te zien of het misschien een netwerk wijd iets is.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

Klippy

Still Game

Wat doet die system eigenlijk?
Het Windows system proces connect niet naar je netwerk.

Dus kijk eens even na of dat echt is wat je denk dat het is.

edit:
Ah als de hele swich er last van heeft zal 't wel niet daar aan liggen denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Klippy op 28-02-2006 19:28 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In je taskmanager kun je op het tab processen ook kolommen toevoegen. Daar zou je precies moeten kunnen zien welk proces verantwoordelijk is :)
@Ingmar: je hebt helemaal gelijk, ik was in de war met I/O's enzo :+

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 28-02-2006 20:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ingmar
Sterker nog, ander offices hebben er ook last van. Het lijkt er dus op dat er een netwerk wijde broadcast aan de gang is. Ik ga de admin aan zijn snor trekken. wmb mag dit topic een slotje. :) thanks guys

@the_eagle
bedoel je welk process verantwoordelijk is voor netwerk gebruik of CPU? Opties (naast de standaard lijst) hebben voornamelijk van doen met geheugen gebruik. En de PID zegt ook niet veel volgens mij

[ Voor 35% gewijzigd door Ingmar op 28-02-2006 19:40 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ingmar
Yup, admins zijn op de hoogte en hebben achterhaald vanwaar de storm kwam, en het betreffende apparaat van het netwerk verwijderd. All is good again :)

Pagina: 1