Systeem wil niet booten via Promise Ultra66

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik wil namelijk m'n 2 HD's aan die kaart hangen, maar hij wil dan niet booten... Tijdens start-up vind de kaart de HD's gewoon, maar de kaart lijkt niet aangesproken te worden als boot-device, terwijl ik toch SCSI als secondary boot heb staan (Floppy eerst).

Als ik dan m'n C schijf weer in m'n mobo prik wil ie daar (natuurlijk) wel, maar hij kan de 2e schijf niet vinden onder DOS. (wel in Windows en DOS-prompt, maar dan staat de HD NIET op D:, maar op F: (m'n eerste HD heeft C:, D: en E :)

Weet iemand hoe ik wel weer kan booten van de Promise, en dat m'n 2e HD weer gewoon op D: staat??

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hmmm.... topics die ik post blijven wel leeg als ze over m'n Ultra66 gaan....

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

scsi als second boot?
Dat moet gewoon hd zjin hoor, ik heb dezelfde configuratie en de promise hd word niet als scsi gezien. Wel in windows98 ofzo, maar in dos gewoon als idecontroller!

ps. niet zo ongeduldig aub..
Soms moet je even meer dan twee uur wachten voor een reactie. Niemand is verplicht om te reageren en over het algemeen reageren alleen mensen die (denken) er verstand van (te) hebben.

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Dat ik nu een beetje ongeduldig lijk heeft te maken met het feit dat ik ongeveer dezelfde vraag vorige week ook een keer gepost heb, en daar is toen helemaal nooit een antwoord op gekomen...

Oh, en ik heb trouwens als 3e boot gewoon de HD staan, dus die pakt ie ook niet....

Verwijderd

Ik heb zo'n promise IDE raid ding onboard zitten.. moet als SCSI device in de BIOS staan, anders doet die mooi niks.. probeer hem eens als primair opstartkanaal in te stellen, en de ide poorten van mobo te disablen.. ff wat mogelijkheden proberen, zo kom je vanzelf erachter waar de bottleneck zit ;)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Doe nu maar gewoon 1e floppy en 2e harddisk en géén SCSI dan werkt het.

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Nee, dan werkt het niet...

Ik zal vanavond eens m'n CMOS leeggooien, misschien dat er ergens anders gewoon iets fout gaat.... het hielp iig niet om de fail-safe defaults terug te zetten...

Maar ja, ik kan nog klooien....

[little sarcastic]
Als ik hem volgende week nog niet aan de gang heb: Is d'r iemand die nog een 2 weken oude Promise Ultra66 wil hebben??
[/little sarcastic]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
Heb er laatst eentje voor een geeltje gekocht. Als ie duurder was geweest had ik het nie gedaan want het verschil tussen ATA33 en ATA66 is toch verwaarloosbaar. Snap niet waarom ie niet bij jou wil booten. Doet het hier prima.
Bootsequence: SCSI/IDE
Bootdevice: C only
Aan m'n Promise hangt een 20,5 Gb IBM. Aan m'n primary IDE controller (moederbord) hangt een harddisk, aan dezelfde controller een cd rom speler als slave. 2e IDE controller op mobo is uitgeschakeld.
Welk merk/type moederbord en bios heb je?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Abit KA7 met nieuwste BIOS (RX geloof ik)

en hij heeft het wel gedaan, maar wat toen wilde Windhoos niet goed instaleren...

Pagina: 1