Toon posts:

Af en toe opeens geen binnenkomende data *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb irritant probleem. Soms (de laatste tijd regelmatig) komt er gewoon geen dataverkeer meer binnen op de PC. Ik kan wel nog verzenden, maar niet ontvangen. Ik vraag me af hoe dit komt en/of kan opgelost worden.
De PC bevindt zich op zo'n 5 meter van het acces point (dat is een linksys WAP54G). Ikzelf gebruik een SMC WPCIT-G. De standaard die gebruikt wordt is 802.11g
Kan iemand me verhelpen? De verbinding is kabel. En dit is een wireless probleem.

edit: wat meer info

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 18:39 ]

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
komt er gewoon geen dataverkeer meer binnen
Waarbinnen?? In je huis, op je modem, op die ene pc??

Watvoor verbinding heb je? Adsl/kabel/inbellen/aardstralen???
De standaard die gebruikt wordt is 802.11g
Is het een wireless probleem?? Probeer dan eens met een kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2006 18:35 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
er komt geen dataverkeer binnen op de PC. De verbinding kabel. En ja, het is een wireless probleem.

• hesselbeertje
Dan denk ik dat je eens moet kijken of je WEP / WPA key goed is.

(en of ie wel het goede netwerk pakt en niet stiekem die van de buurman :)

[ Voor 3% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2006 18:40 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
lol, die van de buren is beveiligd. En het rare eraan is dat het zo heel plotseling is en daarna weer dood normaal gaat werken

• hesselbeertje
Is dat "Heel plotseling" toevallig steeds precies na eenzelfde tijd (2 uur of 30 min o.i.d)

Dan is een probleem(pje) met de DHCP server.

Gebeurt het (veel) vaker, en onregelmatig, dan zou ik het in de driver van je wireless kaart zoeken.

(oja en als het niet werkt, hoe lang dan niet??)

[ Voor 13% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2006 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt op onwillekeurige tijdstippen. De WEP sleutel heb ik gecontroleerd en die is toch nog goed.

• hesselbeertje
Dan zou ik het zoeken in de driver voor je wireless kaartje. Probeer eens de nieuwste versie te installeren.

Oja als ie wegvalt komt ie vanzelf weer 'online' of moet je hem handmatig herstellen??

Hesselbeertje kan niet één bericht tikken zonder later iets te wijzigen :)

[ Voor 51% gewijzigd door hesselbeertje op 28-02-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die gaat verzelf weer werken. Niks aan doen, enkel 'even' wachten.
Ik ben nu de nieuwste drivers aant downloaden, maar ik zat aan 89% toen ik weeral prijs had :( .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Als het zich nog voordoet laat ik het wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
owke, we zijn dan wel een paar minuten verder. maar ik had had toch weeral voor (nu wel veel minder lang)

• hesselbeertje
En watvoor een beveiliging gebruik je?? WEP of WPA??

• hesselbeertje
Probeer die eens helemaal uit te zetten (gewoon ff voor de probeer, kan straks wel weer aan)

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook de mogelijkheid dat het probleem bij het acces point zit?

Verwijderd

Topicstarter
WEP key uitzetten helpt ook niet.

Verwijderd

Hallo,

probeer eens de ´Wireless Zero Configuration´ service uit te zetten:

Start --> Uitvoeren --> ´services.msc´

De ´Wireless Zero Configuration´ service staat bijna onderaan. Stop de service en zet hem bij ´Opstarten´ op ´Handmatig´

Verwijderd

Topicstarter
Dat hielp ook nit. Ik heb het accespoint gereset en terg geconfigureerd. Hopelijk gat dit het oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze ochtend het accespoint gereset and dan terug de beveiliging erop gezet. Nu blijft ik deze connection timeouts krijgen.
Nu heb ik eens het acces point gepingd toe ik weer eens connection timeout had e bleek er een verbinding te zijn. Ik heb ook de router gepingd, maar deze was timeout. Dus zit de fout waarschijnlijk op de router. Maar wat kan daar mee fout zijn? Ik heb hem al eens gereset. De router is een linksys met 4 switches en is zo'n 5 jaar oud (de aankoopdatum staat gedateerd op 6/11/02).

edit: ik heb het accespoint op een andere poort gezet om te testen of het probleem zich op de poort bevind

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 14:22 ]

Verwijderd

Hallo,

wat is precies het type van de router ? 4 a 5 jaar is redelijk oud, indien mogeljk zou je een firmware upgrade kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
een linksys DEFSR41 ver2.0 etherfast. Kan je me eens kort uitleggen van die firmware upgrade? (Ga zelf ook even kijken hoor)

edit: firmware heb ik en ik weet ook hoe ik het moet doen (alles staat op de site van linksys)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 16:50 ]

Verwijderd

Hallo,

kijk eventjes hier voor de download pagina van de firmware en de Upgrade Instructions.

Verwijderd

Topicstarter
firmware geupgrade, zullen zien wat het geeft.

Verwijderd

Gebruik graag de editknop voor waar hij voor is.
Pagina: 1