Heyla,
Ik heb sinds vrijdag een asus A8R-MVP gekocht en die krijg ik maar niet stabiel. Heeft iemand ervaringen met dit moederboard?
Problematiek: als ik de onboard raid controller gebruik om van 4 disks een raid 5 array te maken, dan duurt het kopieren van grote bestanden van de ene volune naar de andere ongeveer 10 minuten. (groot bestand is +-1gig) Tijdens deze actie bevriest het systeem ook regelmatig, en is het zelfs niet mogelijk om de task manager te openen.
Hardware Configuratie:
Moederboard: asus a8r-mvp
CPU: Amd X2 4200+ 64.
Memory: 2x1gb kingston pc400
Harddrive: 4x maxtor diamondmax plus 9 200gb sata/150 hdd welke in vantec easyswap cases zitten.
Soundcard: onboard
Nic: Marvell Yukon onboard + 3comm 3c2000 gigaspeed ethernet controller.
Voeding: 550 watt antec neo he550
Raidcontroller A: Yukon onboard, raid 5, 64kb block size.
Raidcontroller B: Promise SX4, raid 5, 64kb block size
Software die ik geprobeerd heb:
Windows Server 2003 R2 64 bit
Windows Server 2003 R2 (32)
Windows XP sp2 (32)
Bij alle drie de windows versies zijn de symptonen hetzelfde: zeer zeeer slechte disk performance...
Ik heb een nieuw board bij de winkel gehaald, die doet precies hetzelfde...
Ik las op de forums van asus dat meer mensen problemen met dit board hebben, dus aan jullie dat vraag: wat zijn jullie ervaringen met dit board...
Ik heb sinds vrijdag een asus A8R-MVP gekocht en die krijg ik maar niet stabiel. Heeft iemand ervaringen met dit moederboard?
Problematiek: als ik de onboard raid controller gebruik om van 4 disks een raid 5 array te maken, dan duurt het kopieren van grote bestanden van de ene volune naar de andere ongeveer 10 minuten. (groot bestand is +-1gig) Tijdens deze actie bevriest het systeem ook regelmatig, en is het zelfs niet mogelijk om de task manager te openen.
Hardware Configuratie:
Moederboard: asus a8r-mvp
CPU: Amd X2 4200+ 64.
Memory: 2x1gb kingston pc400
Harddrive: 4x maxtor diamondmax plus 9 200gb sata/150 hdd welke in vantec easyswap cases zitten.
Soundcard: onboard
Nic: Marvell Yukon onboard + 3comm 3c2000 gigaspeed ethernet controller.
Voeding: 550 watt antec neo he550
Raidcontroller A: Yukon onboard, raid 5, 64kb block size.
Raidcontroller B: Promise SX4, raid 5, 64kb block size
Software die ik geprobeerd heb:
Windows Server 2003 R2 64 bit
Windows Server 2003 R2 (32)
Windows XP sp2 (32)
Bij alle drie de windows versies zijn de symptonen hetzelfde: zeer zeeer slechte disk performance...
Ik heb een nieuw board bij de winkel gehaald, die doet precies hetzelfde...
Ik las op de forums van asus dat meer mensen problemen met dit board hebben, dus aan jullie dat vraag: wat zijn jullie ervaringen met dit board...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 18:34 ]