[XP] Volgorde van installatie van Windows updates

Pagina: 1
Acties:

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
Hoe kan ik zien in welke volgorde ik de Windows XP updates moet installeren. Onze werkplekken worden voorzien van een unattended installatie van Windows XP. Het is dan mogelijk om alle, op dat moment beschikbare, Windows updates te slipstreamen. Echter is het voor ons handiger om na de installatie van Windows XP met een geslipstreamde SP2, de updates 1 voor 1 te installeren. Dan is het eventueel ook met Novell ZEN mogelijk. De updates kan ik uit bv de Autopatcher software halen. Echter weet ik niet in welke volgorde ik ze moet starten, als ik ze zelf start. Ik kan me voorstellen dat de updates in een bepaalde volgorde geinstalleerd moeten worden.

Is het simpel zo, dat een hoger KB-nummer een nieuwere update betreft, en ik dus kan beginnen met het laagste nummer en zo alles kan installeren? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Google wil me dit keer niet echt helpen, er wordt steeds verwezen naar de Windows Update site, maar ik wil het zelf doen. Hoe Autopatcher het doet is ook niet te doorgronden. SUS/WUS/MUS is ook een bekend product, dat hoeft dus ook niet aangedragen te worden als oplossing.

This footer is intentionally left blank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan natuurlijk wel via WSUS de volgorde afkijken (VirtualPC of VMware).

Waar je in dit soort gevallen rekening mee moet houden zijn eventuele dependencies en superseded updates.
Zo zal je toch eerst Windows Installer 3.1 moeten installeren omdat latere hotfixes en patches hier weer gebruik van moeten maken.

Als je toch WSUS kent, wat is er dan op tegen om die te gebruiken?
Een baseline installatie-image is prima, maar ga je die elke maand weer opnieuw maken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
De base-line image = Windows XP + SP2, latere updates willen we met Novell Zenworks installeren.
Te zijner tijd wordt de base-line image dan Windows XP + SP3 en herhalen we het geheel.
Op dit moment staan er nu PC's met verschillende images, de uitrol van het project is een paar maanden geleden begonnen. En in de verschillende images zitten dus verschillende aantallen Windows updates.
Daarom de vraag, kunnen we nu de hele verzameling Windows updates naar de machine sturen en dan vervolgens in volgorde van KB-nummer de Windows updates opstarten. Eventueel reeds geinstalleerde updates worden dan automatisch wel genegeerd.

Ikzelf neem in dit project de serverkant onder mijn hoede (Citrix farm van +- 20 servers met zo'n 750 client PC's voorzien van een kale Windows XP). De Citrix servers installeer ik bijna volledig unattended (enkel de machinenaam moet ik intypen) en ook hierbij installeren we later de Windows updates, in dit geval met de Citrix Installation Manager.

This footer is intentionally left blank