[XP] Geplande taken werken niet niet ingelogged ben*

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Op mijn werk wil ik 2 taken laten uitvoeren. Het zijn 2 batchfiles die moeten draaien op een PC in een ad omgeving. De 2 batchfiles staan lokaal. Als ik de 2 batchfile inbreng bij geplande taken om te starten om 05:00 uur en om 05:20 uur en bij uitvoeren als mijn inlognaam plaats inclusief wachtwoord dan starten de taken goed. Echter als iemand anders op de pc inlogt dan werkt de taak niet. Als ik de taak maak onder mijn eigen naam en bij uitvoeren als: administrator plaats (domain administrator of lokale administrator) met wachtwoord dan doet de taak niets. Er verschijnt in de logging wel dat hij gestart is met een foutcode 0 maar toch is de batchfile (waarin een kopieslag plaatsvind van netwerk naar lokale map) niet uitgevoerd.

Het draait dus bij geplande taken om "uitvoeren als" . Ik wil graag dat de taak draait ongeacht wie op de pc aanlogt. Echter dit lukt dus niet ook niet als ik hem als administrator uitvoer.

Iemand enig idee?

monta

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

monta schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:14:
Er verschijnt in de logging wel dat hij gestart is met een foutcode 0 maar toch is de batchfile (waarin een kopieslag plaatsvind van netwerk naar lokale map) niet uitgevoerd.
Doe je dat met een schijfletter eraan gekoppeld of een UNC pad?

Die batchfile heeft dus ook geen error-checking, en ook geen logging :P
Gooi daar eens een simpele echo >> logfile in, zodat je kan zien wat er wel en niet werkt.
Een script wat wel afloopt maar in het midden iets niet kan vinden loopt inderdaad zonder foutcode (0) door tot het einde (en daarmee zonder error).

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 28-02-2006 18:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• monta
Als je de batchfile handmatig opstart werkt hij gewoon. Als ik de batchfile onder de ingelogde user uitvoer via de scheduler werkt hij gewoon dus zitten er geen fouten is. Het probleem is dat hij gewoon niet start onder bovengenoemde omstandigheden.

monta

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah, geef eens antwoord op de vraag van BackSlash32?

Stel je voor dat jij tijdens het inloggen je T: schijf mapped naar \\Server\Share$ - als je inlogged bestaat die mapping en werkt je script. Als je niet ingelogged bent bestaat die mapping niet en werkt het dus niet. Omdat drivemappings 'user specifiek' zijn werkt het voor andere users ook niet :)

Oftewel - zet helemaal bovenaan in je batchfile eens:

echo hallo %date% %time% >>C:\test.txt

en kijk na het runnen eens of er in je C:\ een test.txt gezet wordt :)

• monta
Ik begrijp jullie wel en in princiepe geef ik ook antwoord. Het gaat erom dat de taak ingelogd onder user a wel werkt en uitvoeren als administrator niet. Dit heeft toch niets met unc of schijfletters te maken. Als hij werk, ongeacht unc of driverletter, dan moet hij ook onder administrator werken, ook al is die niet ingelogd maar de andere user.

De batch kopieerd 2 bestanden met een driveletter. Maar dat is niet de issue.

monta

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
monta schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:43:

De batch kopieerd 2 bestanden met een driveletter. Maar dat is niet de issue.
Dat is het wel degelijk. Als de administrator die driveletter niet heeft (en als hij niet "inlogged" wordt 'ie misschien niet eens gemapped wegens het ontbreken van een login-script?) gaat het dus wel degelijk mis. Volgens mij mis je ons punt hier.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Punt twee staat trouwens ook nog open: zet log informatie in het batchfile, dan weet je tenminste wat er aan de hand is. "Dus zitten er geen fouten in" is een beetje een rare manier van denken: goed software testen is niet voor niets een lastige tak van sport.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

monta schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:43:
Ik begrijp jullie wel en in princiepe geef ik ook antwoord.
Nee, je begrijpt ons duidelijk niet en je geeft ook nog eens geen antwoord :)

Zoals je zelf al zegt wordt je taak goed uitgevoerd (result code 0x0) dus is er iets mis in je script.
Het gaat erom dat de taak ingelogd onder user a wel werkt en uitvoeren als administrator niet. Dit heeft toch niets met unc of schijfletters te maken. Als hij werk, ongeacht unc of driverletter, dan moet hij ook onder administrator werken, ook al is die niet ingelogd maar de andere user.
Nee.

Nogmaals - driveletters gebruiken is heel onbetrouwbaar in scheduled tasks :)
Pagina: 1