[showcase] Rotterdam (a)symmetrisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Erasmusbrug & Gerechtsgebouw

Afgelopen woensdag in Rotterdam geweest, en daar een beetje rondgelopen. Heb vooral wat geschoten rond de erasmusbrug aan de kant van het gerechtsgebouw/Luxor. Helaas wat bewolkt, dus geen mooie luchtjes, maar dat had er wellicht toch niet bij gepast.

Ik ben gaan "zoeken" naar wat leuke composities, wat abstractie, symmetrie, etc, omdat ik die overzichts-shoots, toch behoorlijk saai vind. Ik ben enigzins tevreden met het resultaat, maar vind 't niet genoeg voor een showcase

Foto's zijn slechts door de RAW-editor gehaald, omdat ik voortaan te lui ben om ze nog maar eens te bewerken in PS. In de Foto's komen vooral 1 of 2 kleuren naar voren

1. Te hard?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_01.jpg

2. Te ranzig om nog mooi te kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_02.jpg

3. Te hard?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_03.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_04.jpg

5.Ik heb expres gekozen voor de niet standaard Erasmusbrug-shots
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_05.jpg

6. Door deze 90 graden te draaien werd ie een stuk sterker, omdat je niet direct begrijpt wat je ziet. Maar vinden jullie dat nou "mogen"? Helaas wel wat lelijke ruis.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_06.jpg

7. Water heb ik expres weg-overbelicht.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_07.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_08.jpg

Wat zijn de betere foto's, en wat is er mis met de rest?? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze heerlijk! :9~ Tis natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Ik vind het abstrace aspect (met name in nummertje 6 natuurlijk) erg goed gedaan, en ook de koude kille kleuren van 1 en 3 vind ik netjes. De Erasmus heeft het toch net niet mijns inziens. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En dit is dus weer showcase voor mij. Voor mij is een titel fix op zijn plaats ;)
Lekkere compo's, een hoop lijnen, tegen het abstracte af. Daarnaast lekkere bewerkingen.

#1 Te hard? Voor mij niet. Misschien had er iets meer detail in de schaduwen gemogen (ik weet niet of dit in het orgineel zit). Hoofd van de persoon is nu verdwenen.
#2 Lekkere diepte en symmetrie bovenin. Symmetrie wordt weer mooi gebroken door de lijnen in de onderkant. Goeie tweede favo.
#3 Zelfde als bij #1. Vind #1 wel sterker.
#4 Onderwerp en lijnen zijn fijn. Wel veel te krap voor mij.
#5 Wat er nu precies alternatief is aan deze shots v/d Erasmus brug is mij niet helemaal duidelijk. Het paarse bevalt mij wel en compo's zijn ook goed.
#6 _/-\o_ Van mij mag het. Ruis is idd jammer. Dit soort platen vind ik mooier als ze helemaal 'clean' zijn. Mijn favo.
#7 Water zag ik er niet aan af. Opnieuw een heerlijk lijnenspel. Iets te veel ruis?
#8 zie #5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

nummer 2, 6 en 7 vind ik erg sterk met name vanwege hun abstractie. Je moet echt 2 keer kijken waar je naar kijkt en hoe het in elkaar steekt. Nabewerking is ook prima. En of je nummer 6 zomaar 90 graden had mogen draaien. Waarom niet? Het levert een leuke abstracte plaat op.
Als je het niet erg vind ga ik een keer het één&ander schaamteloos kopiëren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 2,4 en 6 wel mooi. Originele kijk op de erasmusbrug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind 1 en 3 eigenlijk geweldig bewerkt, al had bij 1 de roltrap iets minder vies (of vies, er zitten onregelmatigheden ofzo in) mogen zijn, hij staat een tikje scheef (of nee, je stond niet helemaal in het midden) en die figuur op de roltrap had je even kunnen vragen in het midden te gaan staan ;), dat is bij nummer 3 nog beter. Te hard? Nee: erg goed! :)
Bij 2 is het jammer dat de grond daar zo smerig is.
Van 7 weet ik niet zo goed wat ik moet vinden... hij is erg mooi maar tegelijkertijd staat iets erin me een beetje tegen waardoor ik 'm niet super vind. En tegelijkertijd vind ik 'm dat toch wel. :)
In het algemeen: je mag wel iets minder bescheiden doen. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 01-03-2006 09:54 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

hmm, tja, dit is zeker kunst? :/

:P
Zitten erg mooie foto's tussen, die wat mij betreft zo in een kunst-iets mogen, zeker 6 :Y) Eindelijk weer een testcase om iets uit te proberen, en niet voor iets wat een showcase wil zijn maar niet goed genoeg is. Zouden meer mensen mogen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft is dit een showcase waarde..
Tenminste weer eens niet-cliche platen. De "Crossprocessing" vind ik wel lekker en zeker niet te hard.
Al moet ik toegeven dat bij die eerste foto dat hoofd jammergenoeg verdwijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

testcase > showcase ja, dit is erg mooi spul allemaal: goede ogen inquestos :) Vooral 3, 4 en 6 vind ik erg koel. 7 komt ietwat te rommelig over op 1 of andere manier, misschien ook door de aparte kleuren wel.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Bedankt voor het commentaar :). Kan me er allemaal goed in vinden. Mooi dat ze goed ontvangen zijn (ik zie zelfs showcase ipv testcase, beter als andersom iig).
djengizz schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:49:
#1 Te hard? Voor mij niet. Misschien had er iets meer detail in de schaduwen gemogen (ik weet niet of dit in het orgineel zit). Hoofd van de persoon is nu verdwenen.
#4 Onderwerp en lijnen zijn fijn. Wel veel te krap voor mij.
#5 Wat er nu precies alternatief is aan deze shots v/d Erasmus brug is mij niet helemaal duidelijk. Het paarse bevalt mij wel en compo's zijn ook goed.
-Over foto 1: Hoofd en persoon zal ik naar kijken of ik die enigzins kan terughalen. Ik stond overigens idd niet in het midden, maar voor ik m'n camera aan had, was ze al halverwege, dus weinig tijd enzo)
-foto 4: idd krap, had er zelf problemen mee om, én een enigzins goeie compositie te vinden én nog eens wat ruimte te creëren, maar ik was hier nog wel tevreden mee, al is het weinig bijzonders.
-Over de composities van de Erasmusbrug: Als je foto's opzoekt van de erasmusbrug zie je vaak dezelfde composities. Beetje saai voor mezelf + mensen die de foto's bekijken om composities te "serveren" die men al 10x heeft gezien

Mag ik je trouwens complimenteren op het commentaar dat je altijd geeft, echt goed en nuttig :)
YellowCube schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:06:
Als je het niet erg vind ga ik een keer het één&ander schaamteloos kopiëren.
Mag je helemaal zelf weten :) Maar ik zou toch echt zelf op zoek gaan naar leuke composities etc., is een stuk leuker :) . Het is iig een mooi punt om te fotograferen: Erasmusbrug + gerechtsgebouw + Luxor + KPN-gebouw :9~

Trouwens, voor het kpn-gebouw is wel 16/17 mm of minder aan te raden, met 18 haal je 't toch net niet helemaal (zie hier).
Luxor is best mooi, maar je hebt daar andere omstandigheden voor nodig dan voor de rest.
MBV schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:54: Eindelijk weer een testcase om iets uit te proberen, en niet voor iets wat een showcase wil zijn maar niet goed genoeg is. Zouden meer mensen mogen doen :)
Ik kwam in Rotterdam aan en begon eerst wat standaardplaatjes te schieten, maar dacht toen: wat een 13 in een dozijn zooi, laat ik eens wat anders doen. Niet echt een super resultaat + ik wil commentaar -> testcase. Vandaar...
Remy schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:46:
testcase > showcase ja, dit is erg mooi spul allemaal: goede ogen inquestos :) Vooral 3, 4 en 6 vind ik erg koel. 7 komt ietwat te rommelig over op 1 of andere manier, misschien ook door de aparte kleuren wel.
Bedankt :) , 7 is idd iets rommelig. Ik vond 'm wel wat hebben, maar wist niet goed wat ik er mee moest.

Eerste foto's waren misschien toch showcase-achtig, maar nog twee duidelijke testcase-gevallen waar ik eigenlijk nog wel wat commentaar op wil. Er is duidelijk iets mis, maar ik weet niet goed wat.

9. Gewoonweg saai? Ik weet het niet...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_09.jpg
10. Ik denk dat het hier aan de compositie ligt, en aan het feit dat de lijnen nét niet horizontaal, of juist weer heel schuin lopen. Denk dat deze "doorkijk" op zich wel potentie heeft.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Rotterdam_10.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
#9 Idd niet een erg bijzonder onderwerp. Was denk ik beter geweest als die wat cleaner was geweest (lees abstracter). Nu stoor ik me een beetje aan de losse staven en de papiertjes(?). Ten slotte is de compo onrustig. Je bijna horizontale lijnen hadden imo beter of horizontaal kunnen staan, of meer getilt.
#10 Ook weer een fijne plaat.
Verbeterpuntjes? Altijd natuurlijk ;) : voor mijn gevoel mag die een paar graden met de klok mee gedraaid worden. Probeer em eens recht te zetten op de horizontale lijn van het dak van het achterste blok i.p.v. op je verticale lijnen. Verder verdeelt je doorkijk de foto redelijk door het midden. Als je meer doorkijk had gehad (zeg 2/3 van de foto) was die nog lekkerder geweest voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door djengizz op 02-03-2006 11:32 ]

Pagina: 1