Toon posts:

Hp Laserjet aansluiten op thuisnetwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tweedehands een Laserjet 4000TN aangeschaft. Nu wil ik graag printen met 3 pc's in ons huis op deze printer. Nu is het me al gelukt om dat via een laptop te doen die aangesloten is op de printer. Echter wil ik dus zonder aangesloten pc gewoon kunnen printen. Er zit zo'n jet Direct kaart in, dus ik dacht dat dit wel moest gaan lukken. Helaas krijg ik het niet voor mekaar. Ik heb geprobeerd hem toetevoegen onder "printer toevoegen" met het ip adres wat ik uit de geprinte config. pagina krijg. Ook met een mac nog geprobeerd. Helaas heb ik dus geen handleiding meer om het op te zoeken. Weet iemand hoe ik dit moet aanslutien en of het wel kan? Ik ben niet echt helemaal thuis in netwerken nml. en heb wel gezocht nog in de search, maar ook hier ben ik er nog niet uitgekomen. Verder heb ik een router/incl. hub van Versatel (adsl 2).

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 08:20
HP heeft daar een heel mooi tooltje voor, de HP Install Network Printer Wizard.
Daar moet je een stuk verder mee kunnen komen.

Punctuality is the politeness of kings

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-12 06:55
Je moet er eerst voor zorgen dat het ip van je printer in de range van je eigen netwerk zit.. ip veranderen dus..

Wat is de ip range van je thuisnetwerk en wat is de ip van je printer?

Pvouput live

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12 15:39

Tiny

Wat eten we?

Bij het printer toevoegen, kies je dan wel lokale printer toevoegen, vervolgens een nieuwe TCP/IP poort toevoegen aan je PC.

Waarschijnlijk denk je hem als een netwerkprinter te moeten aansluiten, maar dan gaat het om een geshare-de printer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die wizard gevolgd, maar hij kan hem niet vinden, daarna heb ik hem proberen toe te voegen als local printer met het ip adress uit de printer, ook dit vind hij niet en geeft hij aan dat hij niet kan printen. Mijn eigen netwerk is 192.168.1.1 en die van de printer is 144.194.131.73

Ik heb hem op zowel serieel als via utp aangesloten op me router en laptop. Ik snap er helemaal nix meer van :? :X

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De printer is nog ingesteld op het IP van de vorige eigenaar. Je zult deze in de configuratie van de printer moeten veranderen in bijvoorbeeld 192.168.1.20 (als deze nog niet in gebruik is, en het hangt van je subnetmask af). Dan zal het wel lukken. Wil je het werkend krijgen met het 144-IP adres, dan zul je een router tussen de printer en je netwerkje moeten hangen, deze zodanig configureren dat ie het verkeer van 192.168.1.x doorlaat naar 144.194.x.y . Niet doen dus, gewoon het IP van de printer veranderen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Je printer zit dus duidelijk in het verkeerde netwerksegment. Met andere woorden, ga even via het menu naar de netwerkinstellingen en voer een adres in in je segment of zet hem op dhcp als je een dhcp-server hebt.

Dan een lokale printer toevoegen, standaard tcpip-poort, adres op laten zoeken, enz.

Verwijderd

Topicstarter
aha, enorm bedankt, maar....HOE kan ik dit verandren in mijn printer :'( (ik ben zo een noob op dit gebied). Als ik het menu doorloop kom ik helemaal nix tegen waar ik mijn ip kan veranderen!

Ik zou denken in OF i/o menu OF configuratie menu OF EIO 2 jetdirect menu......maar ik kan nix vinden hierin. Ben ik blind?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jetdirect is het sleutelwoord hier. dat is het protocol van HP

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
De handleiding, heel makkelijk te vinden bij HP. En kijk dan eens op pagina 154.

Verwijderd

Topicstarter
ok, het ip veranderen is me gelukt! Maar nu wil ik hem toevoegen onder lokale printer (toch?) en hij wil em niet zelf vinden. Ik moet dus merk en typenummer aangeven en dan gaat hij een proefpagina printen wat ook niet werkt. Oftewel, is dit de manier waarop het zou moeten? of doe ik nog steeds alles verkeerd?

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:06:
ok, het ip veranderen is me gelukt! Maar nu wil ik hem toevoegen onder lokale printer (toch?) en hij wil em niet zelf vinden. Ik moet dus merk en typenummer aangeven en dan gaat hij een proefpagina printen wat ook niet werkt. Oftewel, is dit de manier waarop het zou moeten? of doe ik nog steeds alles verkeerd?
Als de printer via een netwerk kabel aan je pc(s) hangt is het een netwerk printer. Dus dan printers zoeken doen, als hij hem niet vind dan het ip opgeven.

Over welk OS hebben we het hier eigenlijk over ?

...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Lokaal wil zeggen dat ie via USB/paralel/scsi/whatever aan je PC hangt, niet voor netwerk printers dus.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

Duinkonijn

Huh?

dat is een foute gedachte.

de server of pc die de printer host. zal hem als lokaal moeten toevoegen.

stap 1 zorgen dat je die printer kan pingen
stap 2 voeg TCP-IP toe als poort
stap 3 drivers installeren.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:09:
dat is een foute gedachte.

de server of pc die de printer host. zal hem als lokaal moeten toevoegen.

stap 1 zorgen dat je die printer kan pingen
stap 2 voeg TCP-IP toe als poort
stap 3 drivers installeren.
Hmmm, ik heb het een beetje opgegeven en denk dat ik em gewoon aan een laptop laat hangen en die dan aanzetten als ik van andere pc wil printen. Het gaat om win XP, maar als ik em dus wil toevoegen als poort met het correcte ip, kan hij em gewoon niet vinden. Ik heb dit met en zonder paralelle aansluiting op de laptop geprobeerd. Maar hij vind hem niet op die manier. Wel echter gewoon als directe printer via paralel. En dan kan ik em gewoon sharen. Ik wil dus dat ie helemaal niet op me laptop komt te zitten en alleen via utp aan me router. Maar hij wordt niet herkend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:57:
[...]

Hmmm, ik heb het een beetje opgegeven en denk dat ik em gewoon aan een laptop laat hangen en die dan aanzetten als ik van andere pc wil printen. Het gaat om win XP, maar als ik em dus wil toevoegen als poort met het correcte ip, kan hij em gewoon niet vinden. Ik heb dit met en zonder paralelle aansluiting op de laptop geprobeerd. Maar hij vind hem niet op die manier. Wel echter gewoon als directe printer via paralel. En dan kan ik em gewoon sharen. Ik wil dus dat ie helemaal niet op me laptop komt te zitten en alleen via utp aan me router. Maar hij wordt niet herkend.
Hoi, wij hebben een laserjet 4 plus van HP in ons netwerk hangen. Deze is geïnstalleerd op 'n eigen utp kabel. Via de router hebben wij deze 'n eigen ip toegedient, namelijk 10.0.0.100.

Dan doe je op elke computer die in hetzelfde netwerk zit die wizard uitvoeren. Ik heb ibj de nieuwste problemen, waarschijnlijk net als jij. Als ik echter "specify by ip adress" klik, het bovengenoemde ip adres invoerd, vind deze hem. Ik heb eventueel nog wel 'n oudere versie van HP install network printer wizard als .rar. De setup heb ik helaas zelf ook niet meer. Je kunt me altijd even mailen mocth je geïnteresseerd zijn.

Verwijderd

Sorry hoor, maar als jij gewoon de gewoonlijke stappen volgt (het is inmiddels al een aantal keer gezegd hoe je dit moet doen) is het prima te doen. Maar het is wel belangrijk dat je even secuur werkt en precies doet wat je leest. Zomaar wat wizardjes doorklikken zal je hierin niet helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.