Toon posts:

Chello Internet + Priority telefonie....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n broer gaat behalve Chello Internet, ook maar meteen telefoneren over de kabel. De UPC medewerker heeft 'm omgeluld...

Wie weet hoe dit technisch in mekaar steekt?

Bij zijn kabelaansluitng komt een Terayon modem aan de coax, en daarvandaar een UTP kabel naar de NIC in de PC. Tot zover duidelijk.

echter z'n telefoonaansluitng zit op een heel andere plaats. Daar zit geen kabel in de buurt, maar wel de verdeling van het telefoonnet in huis.

Wordt hier nu door UPC een coax naartoe gerbacht? Of trekt met een normale koperkabel?

Verwijderd

Ik denk dat ze een soort "modem" zullen aansluiten die communicatie tussen de kabel en de telefoons mogelijk maakt. De centrale telefoonplug zal dan in die modem gaan i.p.v. in de wandcontactdoos van KPN. Ofzo....

(hehe, WANDCONTACTDOOS) :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat gewoon via het telefoon netwerk.
Het nummer en de aansluiting van KPN worden overgenomen door UPC, heeft verders niet veel met de kabel te maken.
Vanaf de wijkcentrale (grijze kast bij jou om de hoek) wordt het verkeer niet langer via de KPN centrale gerouteerd, maar via Priority telecom.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hoe het allemaal precies werkt weet ik niet. Maar ik zou zeker genn priority nemen.

Ik heb een tijdje op de helpdesk van UPC gezeten, en het was gigantisch vaak mis. En dat je dan niet meer kunt i-netten ala, maar ook niet meer telefoneren!
Heel wat hoteleigenaren en artsen aan de lijn gehad die niet meer konden bellen of gebeld worden.

Verder was het ook altijd gezeik met afsluiten van KPN aansluiting en aansluiten priority. Zij zouden er wel voor zorgen dat dat allemaal automatisch op dezelfde dag zou gebeuren. NIET DUS....

Alleen maar gezeik...

Verwijderd

Hele domme b(r)oer dus.

Was er zelf ook bijna ingetrapt.

Zoals het er nu uit ziet, beter geen Priority nemen, ivm complicaties, en vanwege hogere (variabele) telefoonkosten.
Zelf heb ik Chello, met buitengewoon veel problemen voordat alles werkte, en nog steeds veel klachten .....(newsgroups/email/etc), maar internet werkt meestal lekker nu. Nog ff wachten op Cistron, of anders toch maar Mxstream/kpn.
Yeah this is Amsterdam. A lot of choice????

Verwijderd

Om nog even de vraag te beantwoorden;

Technisch geen enkel probleem.
Je kan krijgen wat je wil, waar je wil.
Een goede monteur verzorgt de aansluitingen precies naar wens. Dat was mijn ervaring. En anders wordt het klagen, heel veel klagen, en dat kost HEEL veel tijd, energie, en ergernis.

The choice is up to you.

(beter geen UPC dus; de kans dat het naar wens uitpakt is denk ik iets minder dan 50%)
(tenzij je dat er voor over hebt natuurlijk)
Pagina: 1