Toon posts:

Videokaart dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Misschien is deze post een beetje lomp maar oké, ik heb echt een antwoord nodig :P, Ik zit met een videokaart probleem, ik wil binnenkort namelijk een PC'tje samenstellen, maar heb totaal geen verstand van videokaarten. Daarom vraag ik aan jullie welke je et best zou kunnen kopen voor ongeveer €225, - (is een indicatie, mag er wel iets bovenzitten).

Want de ene maat van mij zegt een 6800gs en de ander een x800 gto2 etc. etc. maar ik heb er totaal geen verstand van, Help mij _/-\o_

alvast bedankt :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
6800GS kopen.
De beste manier om een videokaart te kopen is overigens gewoon in de Pricewatch kijken, en bij de gevonden videokaarten benchmarks te zoeken, in plaats van het aan vrienden te vragen. Onder andere op Tom's Hardware kun je bulten benchmarks vinden. Erg handig en overzichtelijk.

Verwijderd

Op http://www.tomshardware.com/ kun je goede vergelijkingen vinden over hoe snel elke kaart is (en ik welk spel, dus als een bepaald spel je voorkeur heeft zou je de kaart kunnen kopen die in dat spel het beste presteerd)

Verder even kijken naar wat voor aansluiting de kaart moet hebben (Agp / pci-e) maar aangezien het een nieuwe pc betreft zal het waarschijnlijk om pci-e gaan.
Verder moet je je niet op de hoeveelheid geheugen verkijken 128, 256 of zelfs 512 mb omdat dit vooral verkooppraat is en veel videogeheugen ( >128mb) alleen grote invloed op de prestaties heeft bij uitzonderlijke hoge resoluties (1600x1200) of bij gebruik van hoge AA/AF instellingen
En je argumenten zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 15:50 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Precies, de 6800GS is idd een prachtig ding.
Kijk hier maar eens:
Het 6800GS Topic Deel 4

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vergelijk de specs maar eens. De 6800GS heeft een paar features die de X800GTO2 niet heeft, Shader 3.0 bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekoekeloerd op Tom's Hardware site maar daar zie aardig wat verschil tussen de 6800gs en de x800 gto2, dus ik denk dat ik maar voor de 6800gs ga, maar ik las in een andere topic dat deze niet samengaat met een amd64 3200+ Venice :|, dus dan weet ik et nog niet

Verwijderd

dat is dikke zever

Verwijderd

Hier een site daar kun je de videokaarten heel overzichtelijk vergelijken:
http://www.gpureview.com/....php?card1=368&card2=356# ( Bij beide kun je ook nog 4 pipelines unlocken(advanced options > pipelines > enable disabled pipes)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 16:49 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Let wel op dat dat alleen voor de AGP versie geldt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een wijze man zei ooit: "Geef een man een vis en hij heeft vanavond te eten, maar leer hem een hengel gebruiken en hij hoeft nooit meer honger te lijden."

Jij vraagt om een vis (kant een klaar antwoord). GoT is geen visboer :o

Als je wilt leren hengelen helpen we daarentegen graag. Maar ga eerst eens zelf de moeite doen, lees eens wat reviews, definieer duidelijk je eisen en kijk zelf wat binnen je budget het best presteert in de eigenschappen die jij belangrijk vindt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.